Noutăți cu parfum de flori de lux
”Ne-am reconfigurat strategia, a trebuit să reducem puțin motoarele în ultima perioadă, dar acum suntem pregătiți să facem față noului val de francizați. Ne dorim în continuare extinderea la nivel național, iar până în data de 21 decembrie avem reducere de 20% la taxa de franciză”, a declarat Marius Dosinescu, fondatorul FlorideLux, pentru franchising.info.ro. O modificare recentă la contractul de franciză prevede că taxa se plătește în rate, spațiul necesar este mai mic, iar în primele 6 luni nu se plătește redevența. Odată cu reducerea spațiului, s-au redus și costurile de amenajare a magazinului, cu 30%. Pentru cei care au deja un renume pe piața locală, pe care nu vor să îl piardă, programul de cobranding le oferă posibilitatea de a-și păstra numele, logo-ul FlorideLux fiind prezent alături brandul lor. În acest caz, structura de costuri se schimbă și condițiile francizei sunt cu totul altele. Iar pentru orașele în care puterea de cumpărare este redusă, există o franciză cu un cost mai mic, numită FlorideLux Shop, cu spații mici și aprovizionare 100% de la francizor.
Întrebat ce crede că i-a determinat pe partenerii actuali și ce i-ar determina pe cei potențiali să intre în această franciză, Marius Dosinescu a răspuns concis: ”Brandul foarte puternic, produsele unice și tehnologizarea pe care o avem.”
Este un business afectat de sezonalitate, în care, în plus, se lucrează cu produse perisabile. Cât de mare poate fi, așadar, riscul unei astfel de afaceri?
”Prin contracte permanente reușim să diminuăm această sezonalitate. Iar a lucra cu produse perisabile presupune, într-adevăr, un risc, dar și profitabilitatea este mai mare: fiecare florărie are cameră frigorifică dedicată, astfel încât pierderile noastre sunt sub 5% de la lună la lună, iar cei 5% sunt transformați în marketing”, explică Marius Dosinescu.
Antreprenorul a precizat că, în România, piața floriculturii este de numai 200 de milioane de euro – asta însemnând producători, importatori, distribuitori, florării, tarabe, free lanceri etc. Vorbim de afaceri mici, de 30-40 de mii de euro – majoritatea menținându-se sub 60 de mii de ero, foarte puțini dintre cei care dețin lanțuri de florării ajungând la cifre 1-2 sau poate 3 milioane de euro -, în timp ce în Uniunea Europeană media este de 150.000-170.00 de euro/afacere.
În opinia sa, principala provocare este unirea tuturor floriștilor – ceea ce ar conduce la creșterea pieței . În prezent există mai multe asociații profesionale, fiecare având un număr redus de membri. Chiar dacă scopurile sunt aceleași – educarea pieței, creșterea competitivității în domeniul florilor și plantelor, respectarea drepturilor celor din breaslă, reducerea fiscalizării etc. -, din cauză că fiecare merge spre altă direcție și că nu se acționează împreună, cum se întâmplă în alte industrii, rezultatele nu sunt cele scontate.
”Eu sunt și președintele Asociației Interprofesionale a Floriștilor și Floricultorilor din România (AIFFR) și dorim prin această asociație să relansăm campania de recrutare de membri. Piața ar crește mai mult dacă am fi uniți. Asta este una dintre problemele cu care ne confruntăm. Cea de a doua ține chiar de educarea floriștilor, de lipsa de forță de muncă foarte bine calificată. Pe zona Brașov căutăm de mult timp florari buni și nu găsim – asta înseamnă să aibă un curs de specializare bine făcut în domeniu, o școală de profil, o școală de arte, ceva care ține de creație și creativitate. Până acum, la noi în breaslă s-a intrat mai mult pe bază de pasiune. Or, ne dorim oameni foarte bine calificați, cărora să le plătim salarii de 1.000 de euro și să fim mândri că dăm acești bani”, concluzionează fondatorul FlorideLux.
Articole citite
Îți dorești o afacere sustenabilă și din care să îți recuperezi investiția repede? O soluție foarte bună este să devii partener al francizei Ama Green Optic.
O realitate socială care demonstrează că vârsta de la care este nevoie de ochelari este tot mai scăzută a dus la crearea francizei Ama Green Optic, iar rezultatele afacerii sunt conform așteptărilor.
MBE România este franciza potrivită celor care caută un business cu succes internațional. Este și cazul lui Codrin Baghiu, care a descoperit afacerea la Londra și a deschis propria agenție la Bacău.
Sunt puține companiile specializate în construirea și reconstruirea terenurilor de sport, cu atât mai puțin cele în franciză.
Mai mulți antreprenori români s-au alăturat deja rețelei de franciză Mail Boxes Etc. și participă la o schimbare majoră în lumea serviciilor de curierat și logistică.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Târgul de francize de la Varșovia este cel mai mare eveniment de pe piața de franciză din Europa Centrală și de Est. Antreprenorii vor putea alege din aproximativ 200 de mărci de francize.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Finanțează deschiderea afacerii tale
Salut,interesant,vreau detalii și contact cu furnizorul . Mulțumesc !
Afacere de nișă, cu păpuși
Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti cum pot afla detalii despre franciza "Afacere de nisa cu papusi" Multumesc!
Pe piața de curierat se câștigă bine
Ce trebue sa fac pentru colaborare sau franciza
O nouă piață pentru LG Laundry Lounge
Functioneaza si in Romania? Unde si cu ce investitii?
Spălatul rufelor în franciză
Super tare știu conceptul și chiar sunt interesat!
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
TE-AI SUPARAT PE NOI SI NU MAI VREI SA PUBLICI NIMIC T E R U G A M I N S I S T E N T MAI SCRIE CEVA ORICE
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Mi - e dor de articolele tale frumoase redactate intr-o forma impecabila...sa fie oare sfarsitul ?
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Cand este vorba de Cluj termenii crestere,succes...sunt la ei acasa si nu numai la Cluj