2012-06-30

Cum să îndepărtezi stresul de la birou

Condițiile nefavorabile de lucru afectează atât sănătatea angajaților cât și întreaga activitate a companiei.

Angajatul este cel mai important pilon al unei companii. Pentru a-și putea desfășura activitatea într-un mod optim, firma trebuie să-i asigure toate condițiile pentru îndeplinirea sarcinilor. Un studiu publicat în anul 2010 de British Commission for Architecture and Build Environment arată că elemente simple, cum ar fi calitatea aerului sau iluminarea corectă a biroului, contribuie la creșterea productivității unei companii și reduc absenteismul angajaților.

Birou-dureri musculare

O poziție incorectă în timpul lucrului la calculator are consecințe asupra sistemului musculo-scheletic, provocând mai întâi dureri de gât și umeri.

Stăpânul din spatele biroului

Munca de birou, care în mare parte solicită psihicul şi sistemul vizual, este o muncă în care factorii de stres sunt în număr din ce în ce mai mare. În prezent, bolile cauzate de aceştia afectează tot mai multe persoane.

Spațiul de lucru trebuie să fie destul de încăpător pentru a te simți confortabil. Evită să îți supra-aglomerezi biroul și așează obiectele pe care le folosește cel mai des chiar în fața ta. Echipamentele tehnologice au invadat toate spațiile de lucru obligând structurile economice să se adapteze noilor tehnologii informaționale. Computerul este echipamentul cel mai des folosit în munca de zi cu zi datorită rezultatelor pozitive pe care le are asupra muncii. Însă acesta are un impact negativ asupra sănătății omului prin amplificarea factorilor de stres și de oboseală.

Echipamentele din birou, cum ar fi un computer care nu funcționează bine, îl pot stresa pe angajat și în același timp să-l facă pe acesta să adopte poziții nefirești ale corpului. Este important ca tastatura și computerul să fie așezate în mod corespunzător. Poziția monitorului trebuie să fie în unghi drept cu fereastra pentru a evita strălucirea iar pentru tastatură este indicat să aveți un sertar special. Aceasta ajută la menţinerea poziției corecte a încheieturii mâinii.

Riscurile profesionale

O poziție incorectă în timpul lucrului la calculator are consecințe asupra sistemului musculo-scheletic. Problemele încep de la gât, umeri și spate, ducând în timp la afectarea întregului sistem. Lucrul la calculator este foarte obositor, mai ales pentru ochi. Este important să te ridici de la calculator la fiecare 40 de minute pentru a-ți proteja ochii și pentru a evita momentele în care simți arsuri ale pleoapelor sau ți se încețoșează vederea. Durerile musculare și afecțiunile ochilor sunt unele dintre motivele pentru care personalul unei companii își ia concediu medical iar acestea pot fi evitate dacă angajatorul oferă un spațiu optim pentru muncă iar angajatul încearcă să adopte o poziție corectă în timpul lucrului la birou.

Studiul muncii face apel la ergonomie, o știință al cărei scop final este creșterea productivității muncii în condițiile reducerii oboselii și stresului.

Spațiul de lucru ergonomic trebuie să îndeplinească trei cerinţe de bază:
1 - Aceasta trebuie să-ți permită o poziție comodă la birou fără să exercite o povară excesivă asupra sistemului musculo-scheletic.
2 – Echipamentele din birou trebuie să fie poziționate astfel încât să nu-ți schimbi în mod radical poziția corpului pentru folosirea acestora.
3 – Este ideal ca locul de muncă să fie adaptat la nevoile individuale ale angajatului, în funcție de condiția sa fizică și de starea de sănătate.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank