2012-07-07

Pentru a fi manager, trebuie să arăți ca un manager

Dress code-ul ținutelor business este bine delimitat de o serie de reguli scrise și nescrise cu privire la ce să porți și când să porți.

Stilul vestimentar definește personalitatea fiecărui persoane în parte. Dacă deții o funcție importantă în cadrul unei companii trebuie să acorzi o importanță deosebită hainelor pe care le porți. Trebuie să știi să te îmbraci adecvat pentru orice tip de eveniment. Trebuie însă să urmăm ultimele tendințe în fashion și să respectăm toate sfaturile stiliștilor și designerilor? Nu. Principiul bunului gust este clasic și se potrivește tuturor evenimentelor care implică viața noastră profesională.

suit

Cei care deţin funcţii importante în societate nu pot renunţa la clasicul costum negru nici măcar în zilele caniculare de vară.

Ținuta vestimentară trebuie să respecte o serie de reguli

Unul dintre principiile universale ale eleganței spune că trebuie să te îmbraci în conformitate cu vârsta pe care o ai, cu poziția pe care o ocupi în cadrul companiei și cu industria în care activează firma. Încearcă să arăți în așa fel încât angajatorul să nu aibă niciun dubiu că ești persoana potrivită pentru postul respectiv.

Dress code-ul ținutelor business este bine delimitat de o serie de reguli scrise și nescrise cu privire la ce să porți și când să porți. Clienții pot acorda o importanța mai mare sau mai mică unei companii în funcție de felul în care sunt îmbrăcați angajații. În cazul în care nu există o serie de reguli pentru ținutele de zi cu zi, trebuie să știi că un stil simplu și imaculat a fost întotdeauna apreciat în afaceri. Tricourile în culori țipătoare, bijuteriile proeminente precum și cravatele lăsate să atârne la întămplare arată că ești neglijent și că nu poți să-ți definești propriul stil vestimentar.

Extravaganța permisă doar artiștilor

Ținutele vestimentare pot avea un impact pozitiv în relațiile cu cei din jur, dar mai presus de toate determină credibilitatea noastră. Aspectul îngrijit, imaculat, are un impact major în procesele de evaluare a angajaților de către șefii lor. Studiile psihologice arată că deseori suntem percepuți în funcție de felul în care arătăm. Dacă ai o ținută potrivită trebuie doar să mai fii atent la modul în care te exprimi și la tonalitatea vocii. O ținută vestimentară nepotrivită îl poate ofensa pe cel din fața ta și îl poate determina să se îndepărteze. Poți să te îmbraci după bunul plac și să abordezi un stil original doar dacă ai o meserie specifică domeniului artistic: cântăreț, actor, pictor, decorator etc. Poți să-ți completezi ținuta business cu un accesoriu deosebit însă trebuie să fii foarte atent deoarece linia dintre ceea ce este permis în aceste ținute și ceea ce este perceput ca fiind de prost-gust, este foarte subțire. Câteodată este mai bine să renunți la ceva care te poate face să arăți ridicol.

Eleganță=credibilitate

Imaginează-ți un avocat cu părul lung, legat într-o coadă, cercel în urechea stângă și care poartă blugi și pantofi roșii. Este clar că această persoană va câștiga foarte greu încrederea clienților și a juriului. Nici în cazul unei agenții de publicitate nu ai libertate totală în alegerea ținutelor vestimentare, în special dacă ocupi o funcție de conducere. Dacă vei îmbrăca un costum cu buzunare mari, îți vei pune o pălărie de paie pe cap și te vei sprijini într-un baston vei exercita aceeași autoritate ca avocatul îmbrăcat în blugi. Ținutele avangardiste, combinate cu accesorii proeminente sunt permise pentru cei care ocupă așa numitele meserii artistice. Ar fi într-adevăr o supriză să-l vezi pe directorul unei cunoscute companii multinaționale plimbându-se pe hol în blugi, tricou și teniși.

Reprezentanții profesiilor conservatoare: bancherii, finanțatorii, consultanții și avocații trebuie să poarte costume de culoare închisă (negru sau albastru marin), cămăși deschise la culoare (albe, roz sau bleu) și o cravata neagră cu un nod bine definit. Canicula din timpul verii nu îl scutește pe cel care deține o poziție înaltă în societate de clasicul costum negru. Ținuta elegantă este simbol al respectului pe care acesta îl are față de munca lui, superiori, angajați și clienți. Pentru a fi manager, trebuie să arăți ca un manager.

Pentru angajații din industria mass-media și publicitate este recomandat stilul ”smart casual”, un stil definit printr-o eleganță comună, informală. O ținută ideală pentru jurnaliști poate fi compusă dintr-o cămașă deschisă la culoare, un pulover sau o jachetă, o pereche de pantaloni kaki sau bleu-marine. Completează ținuta cu o perche de pantofi maro din piele de căprioară. Stilul smart casual se caracterizează prin neutralitate așa că poate fi folosit cu succes în mai multe industrii.

Evită exagerările

Discreția este cuvântul care trebuie să-ți caracterizeze atât vestimentația, cât și activitățile din viața de zi cu zi. Ca să înțelegi de ce este important să fii discret îți voi spune povestea miliardarului danez Maersk Mc-Kinney Mølle. În fiecare zi acesta mergea la birou cu autoturismul său Ford Fiesta, care avea mai bine de 10 ani, și îl parca alături de noile Mercedesuri ale celorlalți directori ai companiei. Când un jurnalist l-a întrebat de ce conduce o mașină atât de veche, el a răspuns simplu: ”Pentru că îmi permit.”.

Orice exagerare este de prost-gust. După cum spun și englezii: ”Un adevărat gentleman nu vorbește despre bani. El doar îi are.” Nu trebuie să porți haine scumpe, cu însemnul unor brand-uri cunoscute, sau o mulțime de bijuterii ca să arăți că ai bani. Bogăția este un lucru relativ. Găsește-ți stilul care ți se potrivește și adaptează-l în funcție de fiecare eveniment.

(Elena Cărăușu)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank