Superstiţii în afaceri

Dacă găseşti fire de păr alb pe o pisică neagră, vei avea noroc!
Vineri
13.07.2012
Zilnic ne lovim de o serie de superstiţii, unele rămase din bătrâni, altele proaspăt intrate în categoria „vorbelor din popor”. Nu s-a dovedit ştiinţific dacă în superstiţii există şi un sâmbure de adevăr, însă uneori, inclusiv în mediul de afaceri, acestea pot fi benefice.
 

Una dintre cele mai întâlnite superstiţii din mediul business este legată de hainele pe care oamenii de afaceri le poartă la anumite evenimente. Mulţi au un costum norocos sau după caz, o rochie, pe care îl/o îmbracă la o întâlnire importantă. De aici, apar şi alte obiecte sau accesorii aducătoare de noroc: colierul primit în dar de la bunici, pietrele care înlătură energiile negative, un pix scump care este folosit doar când se semnează contractele importante, o cravată care te face să te simţi mai puternic, un ceas care face ca timpul să-ţi fie favorabil, o cruciuliţă sfinţită etc.

Numărul fatidic 13 are un cuvânt de spus şi în mediul business. Unii oameni de afaceri evită pe cât posibil să încheie parteneriate în zilele de 13 pentru a nu avea ghinion. O directoare a unei companii din România avea o altă superstiţie legată de perioadele calendaristice. Aceasta le-a interzis subalternelor să semneze contracte în perioadele „mai delicate” ale lunii, deoarece, credea ea, în „acele zile” doamnele nu dau randamentul maxim.

Se spune că trebuie să păşeşti cu piciorul drept pragul de la intrarea în companie pentru a avea noroc în ziua respectivă. Regula este valabilă şi pentru când te ridici dimineaţa din pat: pune mai întâi piciorul drept pe podea pentru ca toate să-ţi meargă bine. Când îţi bei cafeaua la serviciu, amestecă zaharul cu linguriţa în sensul invers acelor de ceasornic ca să alungi toate energiile negative.

Dacă eşti angajat într-o companie în care mediul de lucru nu e tocmai plăcut, iar unul dintre colegi reuşeşte să-şi găsească un alt loc de muncă, roagă-l să-şi târască piciorul de pragul uşii la plecare pentru a putea să te tragă şi pe tine după el.

Deşi criza economică modială din perioada 1929-1933 a început într-o zi de joi, numită „Joia neagră”, o vorbă din bătrâni spune că cea mai potrivită zi pentru a deschide un nou magazin este joia deoarece în această zi se câştigă cei mai mulţi bani. Iar dacă vrei să eviţi falimentul, să nu fluieri niciodată în interiorul companiei deoarece fluieratul sună a pustiu şi aduce pagubă.

Într-o companie din Marea Britanie pantofii cu toc înalt sunt un element obligatoriu în dress code-ul organizaţiei deoarece directoarea acesteia a constatat că cele mai bune parteneriate au fost încheiate de femeile care purtau pantofi cu toc foarte înalt.

Chiar şi poliţiştii rutieri au superstiţii: dacă banda metrică (ruleta) le cade din geantă este posibil ca în ziua respectivă să aibă accident. Aşa cum trebuie să te fereşti să le spui pescarilor „Baftă!” înainte să plece la pescuit, tot aşa trebuie să eviţi să le pomeneşti ceva despre ruletă poliţiştilor, „Ruletă întinsă!” fiind cea mai nefericită exprimare în domeniul lor.

Unii dintre noi aleg să se agaţe de superstiţii, iar alţii preferă să le distrugă. Atât timp cât nu ne ghidăm întreaga existenţă după superstiţii şi nu le ducem la extreme, ele nu pot face rău nimănui. Pisica neagră şi cifra 13 pot aduce şi noroc. La fel cum poţi pica un examen sau poţi pierde un partener important chiar dacă porţi un talisman.

(LNK)
/3/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.