Ce miros are marketingul tău?
În momentul în care o companie își crează propria imagine trebuie să acorde o importanță sporită detaliilor: o muzică liniștitoare pe fundal poate atrage mai mulți clienți, câteva dulciuri/gustări pe care vizitatorii le pot servi când îți vizitează biroul/magazinul, un mobilier care se încadrează armonios în cromatica spațiului etc. Companiile moderne se concentrează pe construirea unor atmosfere plăcute care pot avea ca principal accesoriu un parfum specific, denumit în termeni tehnici aroma marketing. Aromele/mirosurile crează reacții emoționale aproape instantaneu, având efect asupra organismului, comportamentului și stării de spirit.
Mirosul banilor
Tehnica aroma marketingului a fost folosită pentru prima oară la mijlocul anilor 90, în Australia. Un studiu realizat de cercetătorii Universității din Dresda, Germania, arată că un miros plăcut îi determină pe 16% dintre clienți să rămână mai mult timp într-un magazin, iar pe 15% dintre aceștia îi poate influența să cumpere un produs. Aroma din magazin trebuie să-i trezească amintiri frumoase cumpărătorului: dacă acesta își amintește mirosul plăcut, va reveni și a doua oară în același loc.
Nu doar magazinele comerciale acordă importanță aromei de marketing ci și industria serviciilor. Spitalele și cabinetele dentare maschează mirosul specific de „boală” sau de „stomatolog” prin folosirea unor arome fresh cum ar fi menta sau mărul verde. Menta este un simbol al prospețimii, iar mirosul de măr verde este asociat cu o dantură sănătoasă. Este important ca pacientul/clientul să observe de unde provine sursa de miros, deoarece în caz contrar se poate simți stânjenit. Pune un recipient cu mere în apropiere odorizantului care emană aroma.
Când biroul îți dă lămâi...
Japonezii au o metodă originală prin care se folosesc de impactul aromelor asupra comportamentului angajaților. Pe durata dimineţii, în birourile japoneze predomină un miros de citrice, după-amiaza este scăldată în aromă de iasomie, iar seara într-un miros proaspăt de pin. Această combinaţie a aromelor are rolul să-i facă pe angajaţi să se simtă odihniţi dimineaţa, să le stimuleze capacitatea de concentrare pe durata zilei şi să combată oboseala odată cu venirea serii.
Pentru o utilizare corectă a aromatherapiei trebuie să ţii cont atât de caracteristicile publicului tău ţintă: vârstă, sex, mediu, cât şi de serviciile/produsele pe care le oferi. Un exemplu de succes în folosirea aroma marketingului este compania Tchibo. Aceasta se ocupă de producerea cafelei Tchibo şi deţine o reţea de magazine în Austria şi în Germania. După ce compania a plasat deasupra intrării în magazine un aparat care degaja o aromă de cafea proaspăt prăjită, vânzările magazinelor au crescut între 72-134%.
Poţi să îţi schimbi imaginea afacerii pe care o conduci personalizând-o cu un miros specific. Pe piaţa există o mulţime de seturi pentru aromaterapie care pot cuprinde odorizante, spray-uri, beţigaşe şi lumânărele parfumate. Ai grijă însă la cantitatea de parfum care va fi emanată în atmosferă. O intensitate prea mare a acestuia poate crea asocieri negative: în loc să-i trezească amintiri plăcute clientului, mirosul va fi asociat cu un lucru care a avut doar iniţial o aromă plăcută.
(Elena Cărăușu & Daniel Wilk)Articole citite
Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Cele mai citite
Lidl inaugurează al 138-lea magazin din România.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
MBE România este franciza potrivită celor care caută un business cu succes internațional. Este și cazul lui Codrin Baghiu, care a descoperit afacerea la Londra și a deschis propria agenție la Bacău.
Târgul de francize de la Varșovia este cel mai mare eveniment de pe piața de franciză din Europa Centrală și de Est. Antreprenorii vor putea alege din aproximativ 200 de mărci de francize.
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...