Limbajul culorilor în mediul de afaceri

Culoarea roșie exprimă mult curaj, dorința de aventură și impune respect în fața celorlalți.
Sâmbătă
11.08.2012
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
 

Fiecare culoare în parte transmite subconștientului nostru o informație ce generează anumite emoții. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii unei universități din Franța, publicat în Journal of Hospitality and Tourism Research, chelnerițele care sunt îmbrăcate în haine roșii câștigă mai mulți bani. Cercetătorii au realizat un experiment în cadrul căruia 11 chelnerițe din 5 restaurante diferite au purtat tricouri albe, negre, roșii, albastre, verzi și galbene. Acestea și-au contorizat bacșișurile primite pe o periadă de 6 săptămâni. Chelnerițele care au purtat roșu au primit de la bărbați bacșișuri cu 15%-26% mai mari în comparație cu celelalte care au purtat alte culori. Culoarea nu a avut însă nicio influență asupra femeilor.

Ar putea culoarea roșie să aibă efect și în alte business-uri deși, în mod normal, nu este recomandat să o purtăm la birou? Specialiștii sunt de părere că da. Te poți remarca în cadrul unei mulțimi dacă vei purta o culoare puternică. De exemplu, o femeie care participă la o reuniune sau la o conferință unde majoritatea oamenilor poartă costume bleumarine sau negre se va remarca mult mai ușor dacă va fi îmbrăcată într-o culoare puternică: roșu, portocaliu sau violet. Bărbații pot opta pentru un accesoriu într-o culoarea vie, cum ar fi o cravată. Unii specialiști consideră că femeile care au curajul să renunțe la ținutele negre, clasice, și optează pentru o culoare puternică, precum roșu, se afirmă mai ușor, impun respect și arată celorlați că sunt dispuse să-și asume riscuri.

Limbajul culorilor în ținutele business nu se rezumă doar la culoarea roșie. Movul și vișiniul sunt culori elegante, regale care exprimă bogăție, atât materială cât și intelectuală. Maroul este o culoare prietenoasă care denotă o bună stăpânire de sine și un caracter puternic. Galbenul produce entuziasmul celor din jur însă trebuie introdus cu moderație în ținutele business. Albastrul, culoarea preferată în mediul de afaceri, exprimă multă sinceritate iar bleumarinul loialitatea. Este recomandat sa porți aceste două culori la interviuri.

Din punct de vedere intelectual, albul, culoarea ordinii și a educației, trimite la o minte ordonată și clară. Negrul poate fi asortat cu aproape toate culorile și exprimă eleganță și putere. Culoarea reprezentantivă a mediului de afaceri rămâne însă griul care exprimă inteligență și stăpânire de sine.

Angajatorii folosesc anumite culori pentru a decora interiorul companiilor pentru a influența starea de spirit a angajaților. Albastrul are rolul de crește creativitatea și productivitatea, în timp ce verdele induce o stare de calm și liniște. Roșul mărește capacitatea de concentrare.

(LNK)

Subiecte populare in Forum

Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Am cumparat si eu produce CCdar deocamdata sunt multumita.Cu schimbatul e mai greu , am patit-o si eu dar era alta firma...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Precis ati nimerit peste un lucrator dezinteresat,daca ar fi fost un  adevarat  comerciant incerca sa va ajute si cu un simplu telefon va rezolva problema ,dar la noi suntem...

3 Declaratii
Final 28.04.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

In urma cu 4 zile am cumparat o pereche de pantofi pt un nepotel,de la magazinul ccc din Oradea.Din nefericire i am cumparat mai mari cu un nr ,am incercat sa i schimb la Cluj...

3 Declaratii
Final 07.04.2015
Vin englezii

Ii primim cu binecunoscuta ospitalitate romaneasca.Le amintim ca romanii care muncesc pentru ei au fost siliti de nevoi sa munceasca din greu  pentru ei si nu trebuie...

2 Declaratii
Final 15.03.2015
Vin englezii

Din informatiile mele stiu ca englezii sunt intai practici si apoi eleganti,la noi are prioritate partea financiara...

2 Declaratii
Final 13.03.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...

3 Declaratii
Final 28.01.2015