Cum găseşti numele potrivit pentru afacerea ta

Inventează o bază de date care să cuprindă toate cuvintele care au legătură cu domeniul de activitate al companiei tale.
Sâmbătă
18.08.2012
Impactul psihologic, sonorizarea şi modul în care este construit numele unei companii influenţează percepţia oamenilor despre aceasta.
 

Poate părea distractiv să alegi un nume pentru companie însă acest lucru nu este deloc uşor. În primul rând, nu poţi alege un nume la întâmplare. Numele trebuie să fie uşor de pronunţat, uşor de scris, atractiv, legal, relevant pentru obiectul de activitate al firmei şi să funcţioneze şi la nivel internaţional. Este recomandat să încerci să alegi un nume care să reflecte ceea ce faci, dar în acelaşi timp să-ţi ofere suficientă flexibilitate pentru viitor. Până la găsirea numelui care va constitui viitorul brand al companiei e nevoie de multă muncă de cercetare și de multă imaginație.

Iată o modalitate prin care poţi porni procesul de alegere a unui nume pentru business-ul tău. Construieşte împreună cu ceilalţi membri implicaţi în afacerea ta o bază de date care să cuprindă toate cuvintele care au legătură cu domeniul vostru de activitate. Scrieţi toate cuvintele care vă trec prin minte. În această etapă este important să aveţi cât mai mulţi termeni.

De unde mă inspir?
Poţi să te inspiri din diverse domenii: istorie, sport,ştiinţă, mitologie. Ultimul domeniu este foarte des utilizat pentru a crea nume. Încearcă totuşi să nu te opreşti la primul nume care îţi vine în minte când te gândeşti la mitologie, cum ar fi Zeus. Observă cu atenţie tot ceea ce te înconjoară şi încearcă să faci diverse corelaţii. Ai grijă la denumirile abstracte. Acestea pot avea un impact major însă este posibil ca publicul să nu le înţeleagă adevăratul sens.

În următoarea etapă trebuie să transcrieți cuvintele propuse de toți cei implicați în alegerea numelui companiei pe o planșă mare, ușor de vizualizat. Acum este momentul să începeți să combinați cuvintele înșiruite. Încercați toate combinațiile, fără să vă fie frică de eventualele denumiri catastrofale. Numele potrivit va ieși până la urmă la iveală.

Renunță la abrevieri și la inițiale
Încearcă să renunți la inițiale. Este adevărat că recunoaștem o serie de abrevieri, precum KFC, UPC sau ING, însă acest lucru a fost posibil după ce companiile au investit miliarde de dolari în campaniile de promovare. Dacă nu ai bugetul necesar pentru a-ți promova un nume format din inițiale, mai bine renunță la această idee.

Sloganul
Fă-ți timp să creezi un slogan. Sloganul este un cuvânt sau un grup de cuvinte, o expresie sau o propoziție, care creează imaginea/personalitatea unei companii. Scopul lui este să intimideze competiția. Încearcă să găsești călcâiul lui Ahile aferent concurenților de pe piață: prețuri mari, taxe ascunse etc. Referindu-te la un punct slab al adversarului, încearcă să găsești o expresie care va pune în evidență punctele forte ale afacerii tale și te va avansa în fața concurenței. Sloganul trebuie să fie atractiv, să fixeze imaginea produsului în mintea consumatorului și să-i dea identitate în raport cu cele ale competiției.

După ce ai ales numele companiei, trebuie să afli dacă acesta nu este folosit deja de o altă firmă. Dacă numele unei companii este rezervat sau indisponibil, poți verifica dacă societatea este activă și poți prelua denumirea de la patronul acesteia. Ține însă minte că un nume bun este o condiție necesară, însă nu și suficientă pentru dezvoltarea unui brand puternic.

(LNK & MIP)
/5/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.