2012-08-18

Cum găseşti numele potrivit pentru afacerea ta

Impactul psihologic, sonorizarea şi modul în care este construit numele unei companii influenţează percepţia oamenilor despre aceasta.

Poate părea distractiv să alegi un nume pentru companie însă acest lucru nu este deloc uşor. În primul rând, nu poţi alege un nume la întâmplare. Numele trebuie să fie uşor de pronunţat, uşor de scris, atractiv, legal, relevant pentru obiectul de activitate al firmei şi să funcţioneze şi la nivel internaţional. Este recomandat să încerci să alegi un nume care să reflecte ceea ce faci, dar în acelaşi timp să-ţi ofere suficientă flexibilitate pentru viitor. Până la găsirea numelui care va constitui viitorul brand al companiei e nevoie de multă muncă de cercetare și de multă imaginație.

companie

Inventează o bază de date care să cuprindă toate cuvintele care au legătură cu domeniul de activitate al companiei tale.

Iată o modalitate prin care poţi porni procesul de alegere a unui nume pentru business-ul tău. Construieşte împreună cu ceilalţi membri implicaţi în afacerea ta o bază de date care să cuprindă toate cuvintele care au legătură cu domeniul vostru de activitate. Scrieţi toate cuvintele care vă trec prin minte. În această etapă este important să aveţi cât mai mulţi termeni.

De unde mă inspir?
Poţi să te inspiri din diverse domenii: istorie, sport,ştiinţă, mitologie. Ultimul domeniu este foarte des utilizat pentru a crea nume. Încearcă totuşi să nu te opreşti la primul nume care îţi vine în minte când te gândeşti la mitologie, cum ar fi Zeus. Observă cu atenţie tot ceea ce te înconjoară şi încearcă să faci diverse corelaţii. Ai grijă la denumirile abstracte. Acestea pot avea un impact major însă este posibil ca publicul să nu le înţeleagă adevăratul sens.

În următoarea etapă trebuie să transcrieți cuvintele propuse de toți cei implicați în alegerea numelui companiei pe o planșă mare, ușor de vizualizat. Acum este momentul să începeți să combinați cuvintele înșiruite. Încercați toate combinațiile, fără să vă fie frică de eventualele denumiri catastrofale. Numele potrivit va ieși până la urmă la iveală.

Renunță la abrevieri și la inițiale
Încearcă să renunți la inițiale. Este adevărat că recunoaștem o serie de abrevieri, precum KFC, UPC sau ING, însă acest lucru a fost posibil după ce companiile au investit miliarde de dolari în campaniile de promovare. Dacă nu ai bugetul necesar pentru a-ți promova un nume format din inițiale, mai bine renunță la această idee.

Sloganul
Fă-ți timp să creezi un slogan. Sloganul este un cuvânt sau un grup de cuvinte, o expresie sau o propoziție, care creează imaginea/personalitatea unei companii. Scopul lui este să intimideze competiția. Încearcă să găsești călcâiul lui Ahile aferent concurenților de pe piață: prețuri mari, taxe ascunse etc. Referindu-te la un punct slab al adversarului, încearcă să găsești o expresie care va pune în evidență punctele forte ale afacerii tale și te va avansa în fața concurenței. Sloganul trebuie să fie atractiv, să fixeze imaginea produsului în mintea consumatorului și să-i dea identitate în raport cu cele ale competiției.

După ce ai ales numele companiei, trebuie să afli dacă acesta nu este folosit deja de o altă firmă. Dacă numele unei companii este rezervat sau indisponibil, poți verifica dacă societatea este activă și poți prelua denumirea de la patronul acesteia. Ține însă minte că un nume bun este o condiție necesară, însă nu și suficientă pentru dezvoltarea unui brand puternic.

(LNK & MIP)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

5

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank