Cum găseşti numele potrivit pentru afacerea ta
Poate părea distractiv să alegi un nume pentru companie însă acest lucru nu este deloc uşor. În primul rând, nu poţi alege un nume la întâmplare. Numele trebuie să fie uşor de pronunţat, uşor de scris, atractiv, legal, relevant pentru obiectul de activitate al firmei şi să funcţioneze şi la nivel internaţional. Este recomandat să încerci să alegi un nume care să reflecte ceea ce faci, dar în acelaşi timp să-ţi ofere suficientă flexibilitate pentru viitor. Până la găsirea numelui care va constitui viitorul brand al companiei e nevoie de multă muncă de cercetare și de multă imaginație.
Iată o modalitate prin care poţi porni procesul de alegere a unui nume pentru business-ul tău. Construieşte împreună cu ceilalţi membri implicaţi în afacerea ta o bază de date care să cuprindă toate cuvintele care au legătură cu domeniul vostru de activitate. Scrieţi toate cuvintele care vă trec prin minte. În această etapă este important să aveţi cât mai mulţi termeni.
De unde mă inspir?
Poţi să te inspiri din diverse domenii: istorie, sport,ştiinţă, mitologie. Ultimul domeniu este foarte des utilizat pentru a crea nume. Încearcă totuşi să nu te opreşti la primul nume care îţi vine în minte când te gândeşti la mitologie, cum ar fi Zeus. Observă cu atenţie tot ceea ce te înconjoară şi încearcă să faci diverse corelaţii. Ai grijă la denumirile abstracte. Acestea pot avea un impact major însă este posibil ca publicul să nu le înţeleagă adevăratul sens.
În următoarea etapă trebuie să transcrieți cuvintele propuse de toți cei implicați în alegerea numelui companiei pe o planșă mare, ușor de vizualizat. Acum este momentul să începeți să combinați cuvintele înșiruite. Încercați toate combinațiile, fără să vă fie frică de eventualele denumiri catastrofale. Numele potrivit va ieși până la urmă la iveală.
Renunță la abrevieri și la inițiale
Încearcă să renunți la inițiale. Este adevărat că recunoaștem o serie de abrevieri, precum KFC, UPC sau ING, însă acest lucru a fost posibil după ce companiile au investit miliarde de dolari în campaniile de promovare. Dacă nu ai bugetul necesar pentru a-ți promova un nume format din inițiale, mai bine renunță la această idee.
Sloganul
Fă-ți timp să creezi un slogan. Sloganul este un cuvânt sau un grup de cuvinte, o expresie sau o propoziție, care creează imaginea/personalitatea unei companii. Scopul lui este să intimideze competiția. Încearcă să găsești călcâiul lui Ahile aferent concurenților de pe piață: prețuri mari, taxe ascunse etc. Referindu-te la un punct slab al adversarului, încearcă să găsești o expresie care va pune în evidență punctele forte ale afacerii tale și te va avansa în fața concurenței. Sloganul trebuie să fie atractiv, să fixeze imaginea produsului în mintea consumatorului și să-i dea identitate în raport cu cele ale competiției.
După ce ai ales numele companiei, trebuie să afli dacă acesta nu este folosit deja de o altă firmă. Dacă numele unei companii este rezervat sau indisponibil, poți verifica dacă societatea este activă și poți prelua denumirea de la patronul acesteia. Ține însă minte că un nume bun este o condiție necesară, însă nu și suficientă pentru dezvoltarea unui brand puternic.
(LNK & MIP)Articole citite
Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Cele mai citite
Lidl inaugurează al 138-lea magazin din România.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...