Nu-ți lăsa angajații să te critice

Atât în mediul de afaceri, cât și în viața de zi cu zi, cea mai bună soluție pentru a evita Black PR-ul este să fii sincer și deschis față de cei din jur.
Sâmbătă
01.09.2012
Comentariile răutăcioase pe care angajații le postează despre tine pe paginile de internet pot duce la apariția Black PR-ului sau PR-ului negativ.
 

Anonimatul oferit de internet este adesea exploatat de angajații care consideră că societatea în care lucrează îi tratează nedrept. Aceștia pot posta tot felul de comentarii care-ti vor afecta imaginea companiei pe diferite pagini web, forumuri sau rețele de socializare, și pot dezvălui informații despre politica salarială a angajatorului, practicile de recrutare, sistemul de management al companiei. Bineînțeles, multe dintre aceste comentarii vor fi scrise sub forma unor ”bârfe” care vor incita și alți oameni să ia parte la discuție.

Dă cărțile pe față

Potrivit experților, un prim pas pentru a scăpa de remarcile negative este să fii deschis față de angajații tăi și să le explici pe înțelesul tuturor care sunt politicile companiei. De asemenea, trebuie să-ți respecți toate promisiunile și să oferi doar informații reale despre planurile de dezvoltare ale companiei. Trebuie să înveți să-ți tratezi angajații ca pe niște parteneri de afaceri pentru a avea o relație bună cu aceștia.

Totuși, chiar dacă abordezi o comunicare deschisă, există posibilitatea ca unul angajați să posteze pe internet comentarii negative despre compania ta. Ce-i de făcut în această situație? În primul rând încearcă să analizezi comentariile fără să te implici emoțional. În acest fel vei putea avea un feedback corect față de angajați și vei putea exploata partea pozitivă a criticii aduse. În plus, vei fi văzut ca un lider corect. Mulți antreprenori fac greșeala de a răspunde într-un mod impulsiv la aceste critici, ceea ce poate crea o dispută și mai mare. Experții recomandă să evitați reacțiile de acest tip deoarece le pot aduce satisfacții angajaților, chiar și în situația în care acuzațiile sunt nedreptățite.

Atenție la persoanele interesate de un job în cadrul companiei tale

Îți poți atrage comentarii negative și de la persoanele care nu sunt încă angajate în compania ta, respectiv de la persoanele pe care le chemi la interviuri. Fii foarte atent la modul în care organizezi selecția și recrutarea personalului. Feedback-ul persoanelor care nu trec de interviul de angajare este foarte important. Nu este suficient să le spui acestora: ”Vă mulțumesc pentru participarea la interviu, dar din păcăte nu sunteți calificați pentru postul nostru.” Trebuie să îi oferi un motiv clar și pertinent pentru care nu a fost selectat. Altfel riști ca acestea să-ți facă o reclamă negativă companiei.

Potrivit International Public Relations Association, Relațiile Publice (PR-Public Relations) sunt ”funcția managerială care evaluează atitudinea publicurilor, identifica politicile și procedurile unui individ sau ale unei organizații față de interesul public, elaborează și execută un program pentru a dobândi înțelegerea și acceptarea publicului.” Relațiile publice sunt deseori utilizate pentru promovarea unui brand, pentru că, spre deosebire de advertising sau alte instrumente ale mixului de marketing, se adresează direct consumatorilor și atrag mai ușor simpatia, încrederea și susținerea acestora, aducând o mai mare credibilitate comunicării.

(LNK)
/2/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.