2012-09-15

Munca sau viața personală?

Mulți antrepenori obișnuiesc să lase viața personală pe ultimul plan, fiecare zi a lor fiind setată pe un singur obiectiv: munca.

Pentru a nu te transforma într-un ”workaholic” învață să-ți programezi în calendar și câteva activități care nu au nicio legătură cu job-ul tău. Unii antreprenori de succes își fac o listă cu lucruri ”de făcut” – ”to do list”, iar până la sfârșitul deadline-urilor bifează toate lucrurile notate. După ce devenim adulți tindem să nu mai fim distractivi: vorbim doar despre serviciu și tindem să devenim plictisitori pentru cei din jur. Amintește-ți ce activități practicai cu plăcere în copilărie. Îți plăcea să te plimbi ore în șir cu bicicleta? Bifează în calendar o zi în care vei face acest lucru și respectă cu sfințenie ”întâlnirea” rezervată pentru tine. Trateaz-o cu aceeași seriozitate pe care o acorzi unei întâlniri de afaceri.

fuga de la birou

Regula 80/20: Tu ce alegi: puținul/esențialul (20%) sau mulțimea/partea mai puțin valoroasă (80%)?

Crează-ți o listă personală cu lucruri pe care vrei să le faci în timpul tău liber. Gândește-te care sunt lucrurile care te vor face cu adevărat fericit. La început scrie tot ce îți trece prin cap. Poate vrei să sari cu parașuta sau să faci bungee-jumping. Lasă-ți emoțiile și sentimentele să se exprime în scris. Nu te speria dacă ai notat prea multe lucruri. Vei fi suprins câte vei putea duce la bun sfârșit în cel mai scurt timp.

Programează-ți distracția

După ce ai scris totul pe listă, urmează o etapă mai dificilă: programarea fiecărei activități. Aici eșuează marea majoritate a oamenilor și se ascund în spatele celei mai comode scuze: ”nu am timp”, scuză care nu este acceptată în această situație. Așa cum îți programezi și respecți întâlnirile de afaceri, așa poți să-ți respecți viața personală și distracția. Nu înlocui niciodată o activitate de pe lista personală cu una de serviciu. Nu sta să întocmești un raport în seara în care îți propusesei să faci fotografii de pe cea mai înaltă clădire din oraș. Cu alte cuvinte, nu deveni un sclav al locului tău de muncă.

Un mic truc pentru a reuși

Te poți ghida după Regula 80/20, cunoscută și sub denumirea Principiul lui Pareto. Potrivit acesteia, 20% din activități produc 80% din rezultate. Invers, 80% din activități produc 20% din rezultate. Depinde doar de tine ce alegi. Puținul (20%) care reprezintă esențialul sau mulțimea (80%) care reprezintă partea mai puțin valoroasă? Dacă vei ști să te concentrezi pe acele activități critice care produc 80% din realizări, îți va rămâne suficient timp liber.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank