Ce putem învăţa de la antreprenorii de succes

Sâmbătă
22.09.2012
Michael O’Leary, CEO Ryanair, a zis cândva: „Cărţile de afaceri sunt mizerii şi de obicei sunt scrise de ciudaţi.”, însă ocazional ne putem ghida după un sfat primit de la un om de afaceri de succes.
 

Îţi împărtăşesc câteva gânduri ale unor oameni care au cunoscut succesul făcând lucrurile pe care le iubesc. Munceşte din greu, sau mai bine zis găseşte în munca ta un prilej de a te juca, de a te simţi bine, aşa cum au făcut ei, şi poate într-o bună zi vei putea împărtăşi celorlalţi propria ta experienţă.

Spune tot ce îţi trece prin cap!
„Într-o industrie dominată de bărbaţi, o femeie conştientizează repede 3 lucruri: trebuie să spună tot ce îi trece prin cap, trebuie să muncească din greu pentru a câştiga respectul bărbaţilor cu care lucrează şi trebuie să admită (rareori) că nu poate ridica de una singura obiectele foarte grele.” Adriana Blake, proprietara Taos Ski Valley.

Banii nu înseamnă totul
„Dacă ai un alt motiv (pentru a intra într-o afacere) mai important decât banii, atunci vei fi mult mai împlinit. Şi nu vei simţi că munceşti.” Sammy Hagar, star rock.

Munceşte din greu!
„Devreme în pat, devreme sculat, munceşte din greu şi promovează-te.” Gert Boyle, director Columbia Sportswear.

Ia-ţi un avocat
„Foloseşte consilierea juridică încă din prima zi. Ştiu dintr-o tristă experienţă că o întâlnire cu un avocat, chiar dacă durează minimum 3 ore, te poate ajuta să economiseşti 1 milion $.”- Gary Erickson, fondatorul Clif Bar.

Ai încredere în echipa ta!
„Nu poţi avea doar tu cele mai bune idei. Vei fi mult mai mulţumit dacă vei avea încredere în subordonaţii tăi, vei împărţi sarcinile cu aceştia şi îi vei ajuta să evolueze.” Lara Merriken, fondatoarea companiei Larabar.

Îmbrăţişează diversitatea
„Este o mare greşeală să consideră că oamenii trebuie să arate şi să acţioneze ca tine pentru a se încadra în cultura organizaţională a companiei. Cele mai interesante organizaţii au o varietate de oameni, cu perspective diferite, care împart valori comune.” Kim Jordan, co-fondator New Belgium Brewing.

Sursa:entrepreneur.com


/1/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.