Femeile din spatele afacerilor

Cea mai cunoscută româncă de pe Planetă este Nadia Comăneci, gimnasta care a obținut prima notă de 10 din istoria Jocurilor Olimpice. Nadia conduce împreună cu soțul ei Academia de Gimnastică ”Bart Conner Gymnastics Academy, Perfect 10 Production Company”.

Sursa foto: www.bartandnadia.com

Vineri
05.10.2012
Afacerile nu mai reprezintă demult un domeniu exclusiv al bărbaților. Cu toate acestea există în continuare o serie de stereotipuri în ceea ce privește percepția asupra femeilor manager.
 

În timp ce la nivel european proporția managerilor de top femei este de 29%, aproximativ 34% din pozițiile de conducere ale companiilor din România sunt ocupate de femei, potrivit unui studiu realizat de către Mercer, o companie specializată în resurse în umane, parte a Marsh&McLennan Companies. Ponderea româncelor în echipele de management este mult mai mare decât în alte țări europene, cum ar fi Italia (22%), Germania (20%) sau Olanda (19%).

Studiile arată că în general nu există diferențe între managerii femei și managerii bărbați din punct de vedere al eficienței, orientării către îndeplinirea sarcinilor, acuratețea și consistența decizională precum și deschiderea către inovație. Există însă în continuare stereotipuri în ceea ce privește percepția despre femeile manager: ele sunt văzute ca fiind mai tolerante și atente cu angajații, însă mai indecise în comparație cu bărbații aflați la conducerea unei companii.

În general femeile manager din România lucrează în domenii precum resursele umane, marketingul, comunicarea, relatiile publice, serviciile financiare sau serviciile profesionale, au vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani și se află într-o poziție de conducere de cel puțin 5 ani. Construcțiile, transporturile și IT-ul sunt domenii în care pozițiile de conducere sunt deținute preponderent de bărbați.

În ultimii cinci ani numărul firmelor din România conduse de femei a crescut cu 12-15%, cele mai multe companii fiind din domeniul comerțului și serviciilor, potrivit Melaniei Mirea, directorul BCR. Topul celor mai de succes femei de afaceri din România este dominat de Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom și Liliana Solomon, CEO Vodafone România.

Printre cele mai de succes femei de afaceri din România se numără și Camelia Șucu, proprietara firmei Class-Mob, care operează brandul de mobilier şi decoraţiuni de lux Class Living, Cristina Bâtlan, directorul executiv Musette, companie prezentă în capitalele modei precum Milano sau New York, Irina Socol, manager Siveco România, Carmen Şeitan, managerul magazinului de lux Distinto şi proprietara francizelor Canali şi Moschino în România.

Cea mai puternică femeie din lume este, potrivit Forbes, cancelarul german Angela Merkel, în vârstă de 58 de ani. Secretarul american de Stat Hillary Clinton ocupă poziţia a doua, iar Dilma Rousseff, preşedintele Braziliei, se află pe locul al treilea.

(LNK)
/1/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.