Cum te ajută cel mai mic instrument de marketing

Predecesoarele cărților de vizită au apărut pentru prima dată în Franța, în vremea regelui Louis XIV. Acestea erau de mărimea unei cărti de joc și purtau chiar denumirea de cărți de vizită.
Vineri
02.11.2012
Cărțile de vizită reflectă deopotrivă imaginea ta și influențează formarea primei impresii despre tine și firma pe care o reprezinți.
 

Cartea de vizită este acea bucățică de hârtie care te reprezintă în fața actualilor sau viitorilor parteneri, clienți sau colaboratori. Este indicat ca în momentul începerii unei întâlniri de afaceri, cartea de vizită să fie oferită tuturor celorlalți participanți. Bineînțeles că poți avea succes și fără să înmânezi persoanei din fața ta această mică bucată de hârtie, însă te vei simți inconfortabil dacă un partener îți dă cartea lui de vizită, iar tu nu poți face un gest reciproc.

Cartea de vizită influențează alături de ținută, mimică, gesturi, tonul vocii, comportament și atitudine crearea primei imagini despre o companie și angajații acesteia. În afaceri imaginea trebuie să fie impecabilă, până la cel mai mic detaliu, așa că fii foarte atent la cărțile de vizită care te reprezintă. Acestea trebuie să inspire în primul rând calitate și bun gust.

Aspectul cărții de vizită- alege o grafică simplă și elegantă
Îți poți crea singur propria carte de vizită cu ajutorul a numeroase programe de design sau poți apela la serviciile unei firme specializate, de unde poți alege dintr-o multitudine de template-uri. Alege un look profesional, fără desene, cu o grafică simplă și elegantă. Este recomandat să alegi un format color însă nu exagera cu nuanțele. Folosește doar câteva culori, în general cele cuprinse în logo-ul firmei.

Conținutul cărții de vizită- doar informații relevante
Cartea de vizită este folosită ca un instrument publicitar de aceea este bine să conțină doar informații relevante: numele tău, numele și logo-ul companiei, funcția pe care o deții în cadrul companiei, date de identificare: adresa companiei, număr de telefon și fax, adresa de email, adresa web. Dacă ai mai multe prenume, nu este nevoie să le scrii pe toate- include-l doar pe cel mai utilizat dintre ele.

Cum înmânezi cartea de vizită
Este indicat ca toate cărțile de vizită să fie păstrate într-un recipient special, nu în buzunar, portofel sau în ambalajul în care au fost livrate de la tipografie. Oferă cartea de vizită cu un gest scurt, hotărât, însă fără a invada spațiul personal al partenerului de discuție. Dacă la toate acestea adaugi și un zâmbet politicos, efectul creat va fi și mai puternic.

Cum primești o carte de vizită
Atunci când primești o carte de vizită studiaz-o cu atenție pentru câteva secunde. Poți chiar să faci câteva remarci politicoase pe tema celor înscrise pe aceasta pentru a-ți manifesta interesul față de interlocutorul tău. Ține cartea de vizită pe masă pe toată durata întâlnirii pentru a nu încurca numele și funcția persoanei din fața ta, dar fii însă foarte atent să nu uiți acolo cartea de vizită. La sfârșitul întâlnirii adaug-o cu eleganță în suportul special pentru cărțile de vizită.

(L.N. & A.C.)

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.