2012-11-11

Cum să comunici cu presa

Fiecare apariţie a companiei tale în mass-media te ajută să-ţi consolidezi brandul, crează un impact pozitiv asupra partenerilor de afaceri şi îţi extinde prezenţa pe piaţă.

Succesul sau eşecul unei companii este puternic influenţat de capacităţile interne şi externe de comunicare ale organizaţiei. Agenţiile de PR folosesc toate canalele mediatice pentru a mări prezenţa unei companii pe piaţă. Ca parte a unei reţele de franciză poţi de asemenea să beneficiezi de serviciile relaţiilor publice, fie că urmăreşti să-ţi consolidezi brand-ul, fie că vrei să-ţi creşti vânzările companiei. Activităţile de PR ajută şi la menţinerea parteneriatelor existente, precum şi la crearea altora noi. Odată ce eşti prezent în mass-media, investitorii şi clienţii află mult mai uşor despre tine.

media

Comunicatul de presă îţi oferă posibilitatea să te promovezi în mod gratuit în mass-media.

Francizele pot fi promovate în toate canalele mass-media. Ca să-ţi creezi o relaţie cu jurnaliştii trebuie să-i ţii la curent cu toate noutăţile companiei tale. Primul pas este să le transmiţi acestora comunicate de presă ori de câte ori firma ta este implicată într-un eveniment. Ai grijă la ceea ce jurnaliştii numesc „valoare de ştire”. Nu trimite un comunicat de presă dacă nu ai ceva important de spus.

Mulţi oameni se tem să comunice cu mass-media. Ca să fii sigur că vei avea succes, trebuie să îţi selectezi cele mai importante evenimente şi informaţii şi să fii pregătit să primeşti şi întrebări suplimentare. Primul pas este să alegi cărui tip de mass-media vrei să te adresezi. Caută datele de contact ale fiecărui reprezentant al publicaţiei, scrie-ţi povestea în forma unui comunicat de presă şi trimite-o jurnaliştilor (ideal este să ataşezi şi o fotografie comunicatelor).

Ce trebuie să conţină un comunicat de presă
Comunicatele de presă remise de companii trebuie să transmită publicului, sintetizat, cele mai importante schimbări care au avut loc în cadrul firmei. Iată cum poţi scrie corect un comunicat de presă:

  • Înainte să te apuci să scrii comunicatul de presă gândeşte-te ce ar putea da valoarea de ştire informaţiilor tale: dacă ai un eveniment care implică un număr considerabil de persoane, automat creşte şi valoarea ştirii.
  • Dacă un francizat al reţelei este nevoit să-şi închidă afacerea, scrie comunicatul în aşa fel încât să nu fie afectaţi şi ceilalţi membrii. Subliniază faptul că fiecare francizat operează propriul său business. Este foarte important ca imaginea brandului şi a întregii reţele să nu fie afectată.
  • Ai grijă la felul în care îţi structurezi ideile împărtăşite. Începe cu cele mai importante informaţii şi lasă generalităţile despre companie pentru background. Un titlu bine ales îi poate determina pe jurnalişti să publice şi mai repede informaţia.
  • Prima frază- lead-ul trebuie să fie simplu şi concis. Nu este nevoie să te chinui să-l faci atractiv-important este să transmită informaţia principală publicului.
  • Scrie un text simplu, obiectiv, evită structurile formale şi jargonul şi nu folosi comunicatul pentru a-ţi face reclamă. Nu scrie fraze lungi deoarece rişti să transmiţi un mesaj ambiguu. Lungimea optimă a unei fraze este de aproximativ 25 de cuvinte.
  • Este recomandat ca întregul text al comunicatului să nu depăşească o pagină A4.
  • Înainte să transmiţi comunicatul de presă mass-media asigură-te că în acesta nu s-au strecurat greşeli de ortografie.
  • Pe comunicat trebuie să fie trecută data şi localitatea de unde este transmis acesta. În finalul comunicatului trece numele şi datele de contact ale persoanei care poate fi contactată pentru informaţii suplimentare.
  • Distribuie articolul

    Comentează pe forum

    2

    vrei mai mult?

    newsletter Franchising.info.ro

    If you see this, leave this form field blank