Cum să comunici cu presa

Comunicatul de presă îţi oferă posibilitatea să te promovezi în mod gratuit în mass-media.
Duminică
11.11.2012
Fiecare apariţie a companiei tale în mass-media te ajută să-ţi consolidezi brandul, crează un impact pozitiv asupra partenerilor de afaceri şi îţi extinde prezenţa pe piaţă.
 

Succesul sau eşecul unei companii este puternic influenţat de capacităţile interne şi externe de comunicare ale organizaţiei. Agenţiile de PR folosesc toate canalele mediatice pentru a mări prezenţa unei companii pe piaţă. Ca parte a unei reţele de franciză poţi de asemenea să beneficiezi de serviciile relaţiilor publice, fie că urmăreşti să-ţi consolidezi brand-ul, fie că vrei să-ţi creşti vânzările companiei. Activităţile de PR ajută şi la menţinerea parteneriatelor existente, precum şi la crearea altora noi. Odată ce eşti prezent în mass-media, investitorii şi clienţii află mult mai uşor despre tine.

Francizele pot fi promovate în toate canalele mass-media. Ca să-ţi creezi o relaţie cu jurnaliştii trebuie să-i ţii la curent cu toate noutăţile companiei tale. Primul pas este să le transmiţi acestora comunicate de presă ori de câte ori firma ta este implicată într-un eveniment. Ai grijă la ceea ce jurnaliştii numesc „valoare de ştire”. Nu trimite un comunicat de presă dacă nu ai ceva important de spus.

Mulţi oameni se tem să comunice cu mass-media. Ca să fii sigur că vei avea succes, trebuie să îţi selectezi cele mai importante evenimente şi informaţii şi să fii pregătit să primeşti şi întrebări suplimentare. Primul pas este să alegi cărui tip de mass-media vrei să te adresezi. Caută datele de contact ale fiecărui reprezentant al publicaţiei, scrie-ţi povestea în forma unui comunicat de presă şi trimite-o jurnaliştilor (ideal este să ataşezi şi o fotografie comunicatelor).

Ce trebuie să conţină un comunicat de presă
Comunicatele de presă remise de companii trebuie să transmită publicului, sintetizat, cele mai importante schimbări care au avut loc în cadrul firmei. Iată cum poţi scrie corect un comunicat de presă:

  • Înainte să te apuci să scrii comunicatul de presă gândeşte-te ce ar putea da valoarea de ştire informaţiilor tale: dacă ai un eveniment care implică un număr considerabil de persoane, automat creşte şi valoarea ştirii.
  • Dacă un francizat al reţelei este nevoit să-şi închidă afacerea, scrie comunicatul în aşa fel încât să nu fie afectaţi şi ceilalţi membrii. Subliniază faptul că fiecare francizat operează propriul său business. Este foarte important ca imaginea brandului şi a întregii reţele să nu fie afectată.
  • Ai grijă la felul în care îţi structurezi ideile împărtăşite. Începe cu cele mai importante informaţii şi lasă generalităţile despre companie pentru background. Un titlu bine ales îi poate determina pe jurnalişti să publice şi mai repede informaţia.
  • Prima frază- lead-ul trebuie să fie simplu şi concis. Nu este nevoie să te chinui să-l faci atractiv-important este să transmită informaţia principală publicului.
  • Scrie un text simplu, obiectiv, evită structurile formale şi jargonul şi nu folosi comunicatul pentru a-ţi face reclamă. Nu scrie fraze lungi deoarece rişti să transmiţi un mesaj ambiguu. Lungimea optimă a unei fraze este de aproximativ 25 de cuvinte.
  • Este recomandat ca întregul text al comunicatului să nu depăşească o pagină A4.
  • Înainte să transmiţi comunicatul de presă mass-media asigură-te că în acesta nu s-au strecurat greşeli de ortografie.
  • Pe comunicat trebuie să fie trecută data şi localitatea de unde este transmis acesta. În finalul comunicatului trece numele şi datele de contact ale persoanei care poate fi contactată pentru informaţii suplimentare.

  • /2/
    Vezi mai multe

    Articole citite

    Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

    Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

    Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

    Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

    Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

    Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

    De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

    Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

    Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

    Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

    Subiecte populare in Forum

    Alocații pentru copii

    Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/

    1 Declaratii
    Final 18.05.2023
    Reputația francizei, un aspect esențial

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    1 Declaratii
    Final 08.01.2023
    Afacere pusă la cale într-o cafenea

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    1 Declaratii
    Final 08.01.2023
    Starbucks vine în biroul companiilor

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    2 Declaratii
    Final 08.01.2023
    KFC preferă mall-urile

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    2 Declaratii
    Final 08.01.2023
    Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    2 Declaratii
    Final 08.01.2023
    Profi ia locul Rapidului din Brașov

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    2 Declaratii
    Final 08.01.2023
    Franciza de provincie: un business cu suflet

    ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

    6 Declaratii
    Final 08.01.2023