2012-11-23

Black Friday=Blank Pocket?

Cozi interminabile, aglomerație, site-uri blocate și stocuri epuizate în doar câteva ore în ziua în care comercianții se întrec în a oferi cumpărătorilor cele mai mici prețuri. Retailerii au promis discount-uri care ajung la 70-80%.

Astăzi are loc cea de-a doua ediție a Black Friday în România, singura zi în care retailerii oferă la unison reduceri consistente. Conceptul Black Friday, împrumutat de la americani, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri de prețuri, în general pentru o zi. Marii retaileri, precum eMAG, Altex, Flanco, Domo, Orange și Carrefour au promis discount-uri care ajung chiar până la 70-80%.

Black Friday

Anul trecut, atunci când Black Friday apărea pentru prima dată în România, cele mai multe discout-uri au avut produsele IT și electrocasnicele. Reducerile campaniei din 2012 se aplică și la haine, cosmetice, excursii, cărți, cadouri, decorațiuni pentru locuință și bilete la concerte.

Oamenii au luat cu asalt magazinele încă de la primele ore ale dimineții pentru a putea profita de reducerile din Vinerea Neagră. Unele site-uri de cumpărături online au fost blocate sau au funcționat cu dificultate din cauza numărului mare de vizitatori. Stocurile multor produse s-au epuizat după primele ore ale campaniei Black Friday. Cele mai căutate produse au fost televizoarele LCD, cu prețuri începând de la 1.000 de lei, laptop-urile, tabletele și electrocasnicele.

Unii retaileri extind promoțiile din Vinerea Neagră pe toată durata weekend-ului. De exemplu, New Look transformă Black Friday în Black Weekend, oferind trei zile de reduceri. În toate cele 7 magazine New Look din ţară, fanele brandului vor putea profita de -30% reducere la toate produsele aflate la preţ întreg, care nu sunt incluse în alte oferte sau promoţii.

”Am gândit această promoţie ca pe o ocazie excelentă pentru un refresh al garderobei de iarnă. Indiferent de stil sau ocazie, sunt sigură că oricine va ajunge în magazinele noastre astăzi şi în weekend nu va putea pleca fără a achiziţiona un produs”, a declarat Carmen Mărunţelu, PR & Marketing Manager New Look.

Cum s-au pregătit unii români pentru Black Friday
”Aștept Black Friday de mai bine de două săptămâni. Am aflat de reducerile de la eMAG și știam deja cam ce vreau să-mi cumpăr. După ce m-am trezit de la ora 7 si m-am "luptat" cu site-ul care se bloca întruna, am reușit în sfârșit să-mi cumpăr ceea ce vroiam: un aparat foto. Prețul a fost redus cu 25%, de la 360 la 270 lei”, povestește Diana R., Assistant Manager la o companie de telefonie.

”Am urmărit principalele site-uri de cumpărături online, însă acestea au început să cadă chiar de aseară pe măsură ce se apropia miezul nopții. Dimineață, la prima oră, multe dintre acestea erau inaccesibile, iar altele afisau un logo ce informa ca se vor deschide curând. Românii au pustiit totul. În nici o oră de la deschidere, principalele oferte figurau deja cu mențiunea stoc epuizat. Mi-am cumpărat un telefon Allview P4 dual SIM, de la eMag.ro, retailer care a deschis destul de tarziu, dupa ora 8.00, cu o reducere de 300 de lei. Consider că majoritatea site-urilor de cumpărături nu au fost pregătite din punct de vedere tehnic să facă față solicitărilor”, spune Claudiu S, jurnalist.

”Nu mă interesează Black Friday. Nu intenționez să-mi cumpăr nimic azi. Dacă aș putea, aș lua un fundaș dreapta și un portar pentru Steaua, dar cred că stocurile sunt de ceva timp epuizate”, a declarat Ștefan B, antrenor de fitness.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

4

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank