Black Friday=Blank Pocket?

Anul trecut, atunci când Black Friday apărea pentru prima dată în România, cele mai multe discout-uri au avut produsele IT și electrocasnicele. Reducerile campaniei din 2012 se aplică și la haine, cosmetice, excursii, cărți, cadouri, decorațiuni pentru locuință și bilete la concerte.
Vineri
23.11.2012
Cozi interminabile, aglomerație, site-uri blocate și stocuri epuizate în doar câteva ore în ziua în care comercianții se întrec în a oferi cumpărătorilor cele mai mici prețuri. Retailerii au promis discount-uri care ajung la 70-80%.
 

Astăzi are loc cea de-a doua ediție a Black Friday în România, singura zi în care retailerii oferă la unison reduceri consistente. Conceptul Black Friday, împrumutat de la americani, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri de prețuri, în general pentru o zi. Marii retaileri, precum eMAG, Altex, Flanco, Domo, Orange și Carrefour au promis discount-uri care ajung chiar până la 70-80%.

Oamenii au luat cu asalt magazinele încă de la primele ore ale dimineții pentru a putea profita de reducerile din Vinerea Neagră. Unele site-uri de cumpărături online au fost blocate sau au funcționat cu dificultate din cauza numărului mare de vizitatori. Stocurile multor produse s-au epuizat după primele ore ale campaniei Black Friday. Cele mai căutate produse au fost televizoarele LCD, cu prețuri începând de la 1.000 de lei, laptop-urile, tabletele și electrocasnicele.

Unii retaileri extind promoțiile din Vinerea Neagră pe toată durata weekend-ului. De exemplu, New Look transformă Black Friday în Black Weekend, oferind trei zile de reduceri. În toate cele 7 magazine New Look din ţară, fanele brandului vor putea profita de -30% reducere la toate produsele aflate la preţ întreg, care nu sunt incluse în alte oferte sau promoţii.

”Am gândit această promoţie ca pe o ocazie excelentă pentru un refresh al garderobei de iarnă. Indiferent de stil sau ocazie, sunt sigură că oricine va ajunge în magazinele noastre astăzi şi în weekend nu va putea pleca fără a achiziţiona un produs”, a declarat Carmen Mărunţelu, PR & Marketing Manager New Look.

Cum s-au pregătit unii români pentru Black Friday
”Aștept Black Friday de mai bine de două săptămâni. Am aflat de reducerile de la eMAG și știam deja cam ce vreau să-mi cumpăr. După ce m-am trezit de la ora 7 si m-am "luptat" cu site-ul care se bloca întruna, am reușit în sfârșit să-mi cumpăr ceea ce vroiam: un aparat foto. Prețul a fost redus cu 25%, de la 360 la 270 lei”, povestește Diana R., Assistant Manager la o companie de telefonie.

”Am urmărit principalele site-uri de cumpărături online, însă acestea au început să cadă chiar de aseară pe măsură ce se apropia miezul nopții. Dimineață, la prima oră, multe dintre acestea erau inaccesibile, iar altele afisau un logo ce informa ca se vor deschide curând. Românii au pustiit totul. În nici o oră de la deschidere, principalele oferte figurau deja cu mențiunea stoc epuizat. Mi-am cumpărat un telefon Allview P4 dual SIM, de la eMag.ro, retailer care a deschis destul de tarziu, dupa ora 8.00, cu o reducere de 300 de lei. Consider că majoritatea site-urilor de cumpărături nu au fost pregătite din punct de vedere tehnic să facă față solicitărilor”, spune Claudiu S, jurnalist.

”Nu mă interesează Black Friday. Nu intenționez să-mi cumpăr nimic azi. Dacă aș putea, aș lua un fundaș dreapta și un portar pentru Steaua, dar cred că stocurile sunt de ceva timp epuizate”, a declarat Ștefan B, antrenor de fitness.

(E.C.)
/4/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.