Se poate şi în România!
România este asociată la nivel internațional cu simboluri ca Dracula, Casa Poporului, Coloana Infinitului sau cu numele unor sportivi de performanță care au dus drapelul țării noastre pe cele mai înalte culmi: Nadia Comăneci, Gabriela Szabo, Gheorghe Hagi. Mai puțin cunoscuți sunt antreprenorii români care au dezvoltat afaceri de succes, pe care și le-au extins prin franciză atât în România, cât și la nivel internațional. Însă aceștia merită toată admirația din partea noastră întrucât au demonstrat că și în România pot fi dezvoltate afaceri de succes. Când vedem în New York un magazin Musette, în Budapesta o reprezentanță Jolidon sau un magazin Startonight în Suedia e bine să știm că toate aceste concepte sunt create și dezvoltate de români.
Franciza românească ce strălucește pe mapamond
Un concept 100% românesc, care se extinde la nivel internațional prin franciză, este Startonight, o companie care comercializează produse care luminează până la 8 ore în întuneric: corpuri de iluminat, lumânări, felicitări, figurine adezive, tablouri Dual-view, pietre decorative, magneți de frigider, produse cosmetice, tricouri, ornamente pentru grădină ș.a. Conceptul a fost dezvoltat omul de știință Eugen Neagu. Acesta a descoperit împreună cu alți cercetători din Germania un polimer care are proprietatea de e a emite lumina vizibilă în întuneric și au început să-l aplice pe o serie de obiecte. Conceptul Startonight s-a dezvoltat în țări ca Albania, Arabia Saudită, Azerbaijan, Bahrain, Bosnia&Hertegovina, Bulgaria, Canada, Cipru, Croația, Danemarca, Egipt, Iran, Irlanda, Italia, Macedonia, Libia, Norvegia, Qatar, Macedonia, Marea Britanie, Moldova, Spania, Suedia ș.a.
În România se mânăncă bine!
Fie că vorbim despre Caru' cu Bere, una dintre cele mai vechi berării ale Bucureştiului, fie că vorbim despre locurile care ne potolesc foamea cu produse începând de la 1 leu, simigeria Petru şi Gogoaşa Înfuriată, putem spune cu siguranţă că francizele din domeniul gastronomic sunt foarte iubite de toţi românii. La Caru' cu Bere trebuie să-ţi faci rezervare ca să poţi prinde o masă, iar "covridogul", "covrigul cu nucă şi miere" şi "înfuriatele cu brânză şi cu ciocolată" sunt pe gustul tuturor.
Elevii români- olimpici europeni
Cu toate că România se află pe locul 32 din 40 într-un top mondial pe educaţie în rândul statelor dezvoltate, realizat de firma Pearson, ţara noastră are cei mai mulţi elevi premiaţi la olimpiadele europene. Pentru a le oferi părinţilor o mână de ajutor în educarea şi formarea copiilor, Violeta Lupu şi Adrian Dascălu au creat conceptul Clever Children, prima franciză românească de training pentru copii și tineri (6 – 13 ani). Programele de instruire Clever Children completează învățământul obligatoriu de stat și pregătesc copiii pentru a deveni adulți încrezători în forțele proprii, cu stimă de sine și înzestrați cu valori morale, etice și umaniste de calitate.
Românii se pricep la fashion!
Cristina Bâtlan, fondatoarea brand-ului de panfofi, genți și accesorii Musette, și-a extins brand-ul în 14 locații din România și a reușit să ducă produsele create la Huși chiar în capitalele modei, New York și Milano. În luna octombrie antreprenoarea a deschis un nou magazin în orașul îndrăgostiților, Paris. Brand-ul Musette poate fi găsit și în Bulgaria, Ungaria, Luxemburg, Liban, Mongolia și Israel. Pe termen lung, Cristina Bâtlan vizează deschiderea a 300 de magazine în toate colțurile lumii.
O altă franciză autohtonă care s-a dezvoltat și dincolo de granițe este Jolidon. Înființată în anul 1993, compania producătoare de lenjerie intimă se extinde prin sistem de franciză din anul 2008, când a expus pentru prima oară la Salonul de Francize de la Paris. Compania deține în prezent magazine în Franța, Ungaria și Italia.
Lista francizelor autohtone nu se opreşte aici. Magazinele de mobilă Elvila şi Mobexpert, Turabo Cafe, Rodipet, Romstal, Rompetrol, Ana Pan, Piritex, Tina R, Best Clean sunt tot afaceri create şi dezvoltate şi prin franciză de antreprenorii români.
(Elena Cărăuşu)Articole citite
Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Cele mai citite
Lidl inaugurează al 138-lea magazin din România.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...