Sâmbătă
08.12.2012
Abilitatea de a face un cadou inspirat este utilă nu numai în viaţa de zi cu zi, ci şi în business. Alege cu mare atenție cadoul pe care vrei să-l oferi și ține cont că este foarte important și modul în care dăruiești.
 

Anul calendaristic ne oferă o mulţime de ocazii în care putem oferi cadouri în mediul business. Crăciunul, aniversările (ziua de naştere sau onomastica), ziua firmei sunt câteva dintre ocaziile în care poţi oferi cadouri, însă ai grijă să nu exagerezi cu „atenţiile” oferite. Nu trebuie să impresionezi cu un cadou scump sau voluminos. De cele mai multe ori oferi un cadou în mediul business cu intenţia de felicita o persoană, de a-i mulţumi acesteia sau pentru a încuraja o relaţie de afaceri. Ultimul lucru pe care ţi-l doreşti este să-l jigneşti pe destinatorul cadoului, aşa că e bine să urmezi câteva sfaturi pentru a oferi cadoul potrivit.

Cadoul perfect?
Dacă eşti foarte atent îl poţi găsi cu uşurinţă. Cel mai important lucru este să oferi ceva de calitate. Un cadou de dimensiuni reduse, dar cu o calitate extraordinară a materialului şi cu un design plăcut va fi întotdeauna apreciat. Alte aspecte care merită luate în considerare sunt: originalitatea, individualitatea şi utilitatea. Însă nu doar cadoul este important, ci şi modul în care îl oferi.

Instrucţiuni pentru alegerea unui cadou

  • Asigură-te că destinatarul cadoului nu face parte dintr-o organizaţie care adoptă o politică anti-cadouri. Poţi afla acest lucru de la o secretară sau de la departamentul de resurse umane al companiei.
  • Gândeşte-te ce imagine va crea despre compania ta cadoul pe care îl oferi, mai exact ce mesaj va transmite acesta
  • Află cât mai multe informaţii despre destinatar pentru a-i putea oferi acestuia un cadou util.
  • Alege un produs de calitate, al unui brand cunoscut. Produsele ieftine, cu o calitate îndoielnică, pot transmite un mesaj negativ destinatarului în legătură cu importanţa pe care o acorzi relaţiei voastre.
  • Pe cât posibil încearcă să livrezi personal cadoul: acest efort va creşte importanţa gestului tău.
(E.C.)
/3/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.