2012-05-10

Magazinele mici – un nou trend în România?

Americanii își fac cumpărăturile de pe internet sau din magazinele de la colțul blocului. Există șanse ca românii să adopte un comportament similar? Noile tendințe ale pieței arată că da.

Deși piața muncii din Statele Unite ale Americii se îmbunătățește treptat, iar puterea de cumpărare a consumatorilor de peste ocean a crescut, americanii sunt încă prudenți atunci când cheltuie bani. Ca urmare a economiilor făcute de ei, marile magazine au înlocuit produsele vândute la promoție cu produse de înaltă calitate. În prezent, americanii își fac majoritatea cumpărăturile de pe internet și își procură produsele necesare din magazinele de cartier sau din supermarket-urile din apropiere.

paine

Americanii își cumpără produsele necesare din magazinele de cartier.

Noul comportament al consumatorilor din Statele Unite începe să afecteze activitatea marilor magazine de pe piața americană. Best Buy, dealer de aparate electrocasnice, a anunțat închiderea a 50 de unități. În schimb, magazinele mici au început să se extindă. Wall-Mart, cel mai mare lanț de supermarket-uri din Statele Unite, vrea să deschidă în acest an 100 de magazine.

Trend-ul magazinelor mici apare treptat și în România. Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer de pe piața autohtonă, a lansat franciza ””La Doi Pași”, brand care reunește 200 de magazine deținute de mici comercianți independenți. Fiecare magazin are circa 1.500 de produse, potrivit www.wall-street.ro. Metro și-a păstrat specificul cash&carry, de vânzare cu ridicata, pe bază de legimitație de client. Retailerul susține un program de franciză similar și în Bulgaria și în Polonia.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank