Magazinele mici – un nou trend în România?

Americanii își cumpără produsele necesare din magazinele de cartier.
Joi
10.05.2012
Americanii își fac cumpărăturile de pe internet sau din magazinele de la colțul blocului. Există șanse ca românii să adopte un comportament similar? Noile tendințe ale pieței arată că da.
 

Deși piața muncii din Statele Unite ale Americii se îmbunătățește treptat, iar puterea de cumpărare a consumatorilor de peste ocean a crescut, americanii sunt încă prudenți atunci când cheltuie bani. Ca urmare a economiilor făcute de ei, marile magazine au înlocuit produsele vândute la promoție cu produse de înaltă calitate. În prezent, americanii își fac majoritatea cumpărăturile de pe internet și își procură produsele necesare din magazinele de cartier sau din supermarket-urile din apropiere.

Noul comportament al consumatorilor din Statele Unite începe să afecteze activitatea marilor magazine de pe piața americană. Best Buy, dealer de aparate electrocasnice, a anunțat închiderea a 50 de unități. În schimb, magazinele mici au început să se extindă. Wall-Mart, cel mai mare lanț de supermarket-uri din Statele Unite, vrea să deschidă în acest an 100 de magazine.

Trend-ul magazinelor mici apare treptat și în România. Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer de pe piața autohtonă, a lansat franciza ””La Doi Pași”, brand care reunește 200 de magazine deținute de mici comercianți independenți. Fiecare magazin are circa 1.500 de produse, potrivit www.wall-street.ro. Metro și-a păstrat specificul cash&carry, de vânzare cu ridicata, pe bază de legimitație de client. Retailerul susține un program de franciză similar și în Bulgaria și în Polonia.

(E.C.)

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.