Ce responsabilități are un retailer

Dacă un vânzător încearcă să ascundă defectul unui produs pe care îl solicită un client trebuie să știe la ce consecințe să se aștepte.
Joi
10.05.2012
Cumpărătorul nu este obligat să verifice dacă produsul pe care îl achiziționează are defecte.
 

Garanția și beneficiile ei
Producția și calitatea produselor comercializate trebuie să fie protejată continuu în condițiile evoluției tehnologice și a nevoilor în creștere ale societății. Răspunderea pentru produsele defectuoase sau periculoase constitue o nouă formă de răspundere civilă cu conținut specific. În cazul achiziționării unui produs defectuos cumpărătorul este absolvit de orice vină, întreaga responsabilitate revenindu-i comerciantului. Urmările juridice pentru acțiunile unui vânzător care îl privează pe un cumpărător de garanția unui produs și îi ascunde acestuia defectele bunului cumpărat sunt stipulate în Codul Civil.

Un produs vândut are un defect fizic dacă:

-Defectul reduce valoarea sau utilitatea produsului pentru scopul desemnat în contract

-Produsul nu are competențele pe care vânzătorul le-a asigurat cumpărătorului

-Produsul a fost vândut cumpărătorului în stare incompletă.

-Garanția unui produs poate fi văzută ca un instrument de protecție a clienților. Ea oferă o mână de ajutor cumpărătorului care a achiziționat un lucru defect. Sub incidența garanției, cumpărătorul poate:

-să solicite o reducere de preț

-să solicite înlocuirea produsului defect cu unul în stare perfectă de funcționare

-să solicite repararea produsului

-să rezilieze contractul.

În funcție de prejudiciul cauzat de produsul defect, cumpărătorul poate solicita în anumite condiții și despăgubiri. Dacă prejudiciul adus clientului este rezultatul unor împrejurări pentru care vânzătorul nu este răspunzător, despăgubirile solicitate vor fi mai mici. El poate solicita, de exemplu, să i se restitue aumite cheltuieli.

Garanția unui produs este valabilă doar dacă este solicitată în termenul prevăzut în certificatul de garanție (care poate să difere de la caz la caz). În cazul unei vânzări între persoane angajate în activități economice, solicitarea trebuie să fie făcută imediata după depistarea defectului.

Garanția poate fi folosită și după expirarea acesteia în cazul în care ați făcut o notificare scrisă (în termenul limită prevăzut în certificatul de garanție) prin care îl informați pe vânzător că produsul este defect.

Cum sunt pedepsite activitățile frauduloase ale comercianților

Prevederile Codului Civil protejează cumpărătorul și pun în același timp o mare răspundere pe umerii vânzătorului. Va fi sancționat vânzătorul care, cu bună știință, va încerca să ascundă defectele unui produs sau cel care încearcă să asigure clientul că produsul respectiv nu are niciun defect. Va fi tras la răspundere și vânzătorul care încearcă să atribuie unui produs calități pe care acesta nu le are. Cumpărătorul nu este obligat să verifice dacă expunerea vânzătorului este adevărată. El îi oferă credibilitate acestuia iar în cazul în care produsul achiziționat este defect, clientul este protejat de prevederile articolelor din Codul Civil.

Sursa: www.franchising.pl


Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.