2012-05-10

Ce responsabilități are un retailer

Cumpărătorul nu este obligat să verifice dacă produsul pe care îl achiziționează are defecte.

Garanția și beneficiile ei
Producția și calitatea produselor comercializate trebuie să fie protejată continuu în condițiile evoluției tehnologice și a nevoilor în creștere ale societății. Răspunderea pentru produsele defectuoase sau periculoase constitue o nouă formă de răspundere civilă cu conținut specific. În cazul achiziționării unui produs defectuos cumpărătorul este absolvit de orice vină, întreaga responsabilitate revenindu-i comerciantului. Urmările juridice pentru acțiunile unui vânzător care îl privează pe un cumpărător de garanția unui produs și îi ascunde acestuia defectele bunului cumpărat sunt stipulate în Codul Civil.

retailer

Dacă un vânzător încearcă să ascundă defectul unui produs pe care îl solicită un client trebuie să știe la ce consecințe să se aștepte.

Un produs vândut are un defect fizic dacă:

-Defectul reduce valoarea sau utilitatea produsului pentru scopul desemnat în contract

-Produsul nu are competențele pe care vânzătorul le-a asigurat cumpărătorului

-Produsul a fost vândut cumpărătorului în stare incompletă.

-Garanția unui produs poate fi văzută ca un instrument de protecție a clienților. Ea oferă o mână de ajutor cumpărătorului care a achiziționat un lucru defect. Sub incidența garanției, cumpărătorul poate:

-să solicite o reducere de preț

-să solicite înlocuirea produsului defect cu unul în stare perfectă de funcționare

-să solicite repararea produsului

-să rezilieze contractul.

În funcție de prejudiciul cauzat de produsul defect, cumpărătorul poate solicita în anumite condiții și despăgubiri. Dacă prejudiciul adus clientului este rezultatul unor împrejurări pentru care vânzătorul nu este răspunzător, despăgubirile solicitate vor fi mai mici. El poate solicita, de exemplu, să i se restitue aumite cheltuieli.

Garanția unui produs este valabilă doar dacă este solicitată în termenul prevăzut în certificatul de garanție (care poate să difere de la caz la caz). În cazul unei vânzări între persoane angajate în activități economice, solicitarea trebuie să fie făcută imediata după depistarea defectului.

Garanția poate fi folosită și după expirarea acesteia în cazul în care ați făcut o notificare scrisă (în termenul limită prevăzut în certificatul de garanție) prin care îl informați pe vânzător că produsul este defect.

Cum sunt pedepsite activitățile frauduloase ale comercianților

Prevederile Codului Civil protejează cumpărătorul și pun în același timp o mare răspundere pe umerii vânzătorului. Va fi sancționat vânzătorul care, cu bună știință, va încerca să ascundă defectele unui produs sau cel care încearcă să asigure clientul că produsul respectiv nu are niciun defect. Va fi tras la răspundere și vânzătorul care încearcă să atribuie unui produs calități pe care acesta nu le are. Cumpărătorul nu este obligat să verifice dacă expunerea vânzătorului este adevărată. El îi oferă credibilitate acestuia iar în cazul în care produsul achiziționat este defect, clientul este protejat de prevederile articolelor din Codul Civil.

Sursa: www.franchising.pl

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank