Ce se întâmplă cu angajații când compania dă faliment?

Rezilierea contractelor de muncă depinde de procedura de faliment aleasă: faliment prin lichidare sau faliment sistemic.
Marți
08.05.2012
În cazul în care afacerea sa dă faliment, angajatorul trebuie să desfacă raporturile de muncă cu angajații săi. Nu există riscuri majore de ordin legal pentru angajatorul în insolvență care își concediază salariații.
 

Pot declara faliment antreprenorii persoane fizice sau juridice, societățile cu răspundere limitată, societățile pe acțiuni. Printre instituțiile care nu pot declara faliment se numără Trezoreria de Stat și unitățile administrației publice.

Cererea de faliment este cauzată de obicei insolvabilitatea angajatorului însă poate apărea și ca urmare a unui eveniment neprevăzut, cum ar fi decesul antreprenorului.

Soarta contractelor de muncă se decide în funcție de tipul de faliment pe care îl declară compania, mai exact de intenția acesteia de a depune sau nu un plan de reorganizare. Rezilierea contractelor de muncă depinde de procedura de faliment aleasă: faliment prin lichidare sau faliment sistemic.

Falimentul prin lichidare presupune vinderea companiei și achitarea datoriilor către creditori. În acest caz șansele de păstrare a contractelor de muncă sunt aproape nule, deoarece compania debitoare își încetează activitatea.

Falimentul sistemic presupune depunerea unui plan de restructurare a companiei. În funcție de specificul activității și de costurile cu forța de muncă, reprezentanții companiei, împreună cu administratorul judiciar, vor decide menținerea sau desfacerea unor contracte de muncă.

De la data declarării falimentului, angajatorul poate să rezilieze contractele de muncă ale angajaților, respectând prevederile Codului Muncii și durata legală a preavizului.

Sursa: www.franchising.pl

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.