2013-12-02

Cum se poate face marketing online fără a părea că încerci să vinzi ceva

O analiză Pixio arată că, în general, companiile consideră că este suficient ca în online să își prezinte produsul publicului, prin reclame clasice, un site de prezentare și eventual, o pagină de Facebook.

Apoi așteaptă cuminți “un return of investment”, cel puțin pe măsura investiției, imediat. Nu se întreabă nimeni, dacă nu funcționează, ce a fost greșit în abordare. E vina creativului, a copywriter-ului, a agenției digitale sau a celei de media.

Un trend global conturat de trendwatching.com arată că mentalitatea de a urmări promovarea strict comercială și atingerea “awareness-ului” s-a reorientat către asumarea unei utilități pentru consumatori.

internet

În același fel, în raport cu brand-ul, clientul trebuie să simtă că merită să se implice, că se va da valoare alegerii lui pentru un produs sau altul. Toate acestea nu se pot întâmpla pe un site corporate, unul de prezentare sau într-un magazin virtual.

Ce înseamnă utilitatea ca strategie? Este la fel ca în viață. În orice relație între oameni, ca cineva să te placă, trebuie mai întâi să te cunoască. Dar nu e suficient. Trebuie să descopere valori comune, să existe o atracție, să primească ceva în schimb, iar în timp va deveni fidel și va construi o relație.

Aici intervine creativitatea agențiilor și nivelul de deschidere al mentalității clienților. Mesajul brand-ului poate fi extrapolat într-o campanie, cel mai bine reprezentată online printr-un microsite dedicat.

Daca acesta vorbește despre beneficiile consumului unui produs, dacă arată cum alegerea de consum poate impacta socialul sau viețile altora, deci împărtășește valori în care brand-ul crede, dacă oferă un mediu cald, interactiv, într-o formă care să atragă, utilizatorii vor găsi motive să îl exploreze. Daca în plus consumatorul găsește și informații utile, pe care le poate aplica în realitatea proprie, atunci va petrece timp în spațiul virtual creat și se va implica. Atașamentul față de brand va veni ca un efect firesc, iar memorarea mesajelor principale despre produs va fi inerentă. Actul de cumpărare va veni ca o acțiune dorită de consumator, convins de utilitatea produsului sau a serviciilor prezentate și nu ca o urmare a solicitării companiei, prin mesaje pur comerciale.

Marile brand-uri internaționale care au înțeles aceste principii ne pun la dispoziție o listă de soluții, venite în urma tacticilor pe care le-au testat. Iată câteva sfaturi despre cum poți fi util consumatorilor, făcând primul pas în cucerirea lor online: anticipează o nevoie a consumatorilor și dezvoltă produse și servicii care să o satisfaca; gândește-te la cum ar vrea consumatorul să interacționeze cu brand-ul și creează o platformă pe care să îl testeze, să îi înteleagă diferențiatorii, să își exprime părerea sau să îl compare cu alte produse; vino cu informații și recomandări pentru utilizatorii unui produs, care să îi ajute să obțină beneficii reale în viața de zi cu zi; propune soluții de îmbunătătire a stilului de viață al consumatorilor, ușurează-le munca sau creează o funcționalitate valoroasă pentru ei și pentru familia lor.

Cum se pot măsura rezultatele acestor tactici? În online, va fi întotdeauna mai simplu și mai transparent decât în orice alt mediu de comunicare. Marketerii îsi pot stabili obiective clare de atins prin intermediul campaniei. Pot fi mesaje cheie de urmărit, impresii care se vor răspândi prin mediile sociale integrate în microsite, numărul de vizitatori unici care vor fi expuși la mărcile de identitate vizuală a brand-ului, gradul de implicare și răspuns prin comentarii și acțiuni în site și lista poate continua.

Trăgând linie la finalul campaniei, se poate analiza conversia vizitatorilor online în cumpărători reali ai produselor, iar microsite-ul se va dovedi și instrument de PR și de advertising și de marketing, totul într-o singură platformă. Vestea bună este că aceasta va rămane vie pe harta web în viitor și va continua să aducă acel „return of investment” pe termen mediu și lung, rămânând ca o amprentă digitală, ambasadoare de brand, mult după ce investiția s-a încheiat.

Pe scurt, strategia de vânzare prin intermediul unui microsite de campanie este de a face marketing fără a părea ca încerci să vinzi ceva.

Despre Pixio Interactive

Pixio este o agenție de web design și comunicare online, cu o echipă formată din designeri, programatori și specialiști în relații publice, cu o experiență de peste 14 ani. Pixio concepe și execută în totalitate interacțiuni online, de la creație grafică, la programare, copywriting, administrare, găzduire și promovare.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank