Cum să înlături pe cale amiabilă un partener de afaceri

Cu ajutorul unui mediator poți scăpa de proces.
Sâmbătă
02.06.2012
Dacă membrii unei societăţi cooperează şi au încredere deplină unii în ceilalţi acest lucru se reflectă în întreaga activitate a companiei.
 

Există însă și cazuri în care un partener joacă pe două fronturi şi nu prezintă niciun interes pentru bunul mers al afacerii companiei. Dacă te afli în această situaţie este recomandat să discuți deschis cu partenerul respectiv şi să încerci să-l convingi să se retragă de bună voie din acționariatul companiei.

În cazul în care acesta refuză să coopereze poți depune o cerere prin care ceri înlăturarea partenerului. Aceasta trebuie să fie aprobată de cel puţin jumătate din restul acţionarilor companiei. Este ideal ca toţi acţionarii companiei să semneze petiţia prin care se cere înlăturarea partenerului de afaceri care aduce prejudicii firmei.

Încearcă pe cât posibil să nu ajungi în instanță

Pentru a evita să ajungi în instanță cu un partener de afaceri neserios poți apela la un mediator. Acesta te poate scăpa de proces. Nimeni nu vrea să-și expună situația în public, într-o sală de judecată iar medierea poate asigura discreție și confidențialitate. Un conflict poate fi rezolvat cu ajutorul unui mediator în maximum 4 ședințe, deci în mai puțin de o lună.

După excluderea unui partener din cadrul unei companii este necesar ca acțiunile acestuia să fie răscumpărate ori de către acționarii deja existenți, ori de o terță parte.

Sursa: http://franchising.pl

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.