Training-ul –pilonul oricărei francize

Miercuri
12.04.2017
Cumpărarea unei francize implică atât achiţitionarea unui brand, cât şi a unei întregi baze de date de cunoştinţe. Toate informaţiile transmise francizaţilor în timpul traing-ului sunt indispensabile- fără acestea sistemul de franciză nu poate fi considerat complet.
 

Antreprenorii care decid să achiţitioneze o franciză aleg de obicei această opţiune deoarece nu ştiu sigur cum să-şi pună pe picioare propriul business sau nu vor să investească prea mult timp în construirea unui concept „de la zero”. Toate acestea în condiţiile în care în prezent poti cumpăra întreg sistemul de cunoştinţe (know-how) sistematizate şi deja testate. De aceea, training-ul, procesul prin care francizorul împărtăşeşte cu francizatul toate informaţiile despre sistemul de franciză şi absolut toate segmentele de business ale acestuia, este unul dintre cele mai importante etape ale procesului de francizare.

Franchise Managerul unei agenţii de turism spune că atât fiecare francizat, cât şi angajaţii acestuia urmează o serie de training-uri care îi pregătesc pentru provocările business-ului. Este o condiţie obligatorie pentru orice franciză. „Oferim training pentru vânzarea pachetelor turistice şi pentru rezervarea şi vinderea biletelor de avion, dar şi pentru încheierea asigurărilor turistice. Training-urile au fost construite pe baza experienţei acumulate de-a lungul timpului. Acestea durează aproximativ 1 lună, însă le prelungim atunci când este necesar. Pe lângă training-ul propriu zis de vânzări, este necesar ca partenerii să fie pregatiti în toate segmentele business-ului: marketing, juridic, clienţi corporate”, explică franchise managerul.

Vrem să oferim clienţilor cele mai bune servicii, drept urmare training-urile sunt întotdeauna necesare, adaugă această.

„Astfel, oferim training-uri interne de două ori pe săptămână. Prezentăm toate informaţiile şi le sintetizăm în forma unei strategii de vânzare pentru clienţi, incluzând fiecare detaliu din prima până în ultima zi a vacanţei”, completează Franchise Managerul agenţiei de turism.

Pe lângă training-urile aferente, francizaţii primesc şi „material de lectură”. Mai exact, acestora li se oferă Manualul Operaţional- o colecţie de informaţii cuprinzând standardele de business care caracterizează întreg sistemul de franciză. Ca şi regulă, training-ul trebuie să completeze Manualul operaţional, această descriere complexă a fiecărui segment de business şi proceduri pe care francizatul le poate folosi zilnic.

Francizorul unui lanţ de patiserii-cafenele ne-a explicat cum este integrat training-ul într-un sistem de franciză: „Pentru mine, training-ul este cel mai important proces al sistemului de francizare deoarece francizatul trebuie să fie pregătit pentru business în proporţie de 100%. Francizatul trebuie să înţeleagă că prin training i se transmite întreaga experienţă şi întreg sistemul de cunoştinţe al francizorului”. Deşi are o experinţă de 25 de ani în acest domeniu, francizorul lanţului de patiserii spune că învaţă zilnic lucruri noi care îl ajută să-şi perfecţioneze cunoştinţele.

„Training-urile noaste sunt bazate în principal pe practică”, explică acesta. „Lucrăm la foc continuu: învăţăm partenerii şi angajaţii acestora cum să pregăteacă produse de patiserie, salate şi cafele, dar în acelaşi timp şi cum să dezvolte o relaţie profitabilă cu clienţii. Înaintea de deschiderea unei francize noi, vizităm locaţia respectivă pentru a ne asigura că toate detaliile sunt bine puse la punct, iar angajaţii sunt perfect instruiţi”.

Deţinătoarea unei francize de bijuterii ne spune că training-urile pe care le oferă business-ul lor au loc cu 2 săptămâni înainte de deschiderea locaţiei francizate pentru a se asigura că toate informaţiile sunt fresh. În acest caz, cea mai importantă parte a training-ului este legată de merchandising- felul în care francizatul îşi expune marfa. După training, se analizează şi se evaluează aptitudinile acumulate de fiecare francizat. Franchise managerul vizitează locaţia francizată chiar înainte de deschidere pentru oferirea unor ultime sugestii şi/sau efectuarea unor modificări.

Ne învăţăm partenerii cum să aranjeze bijuteriile, cum să împacheteze produsele şi ce sfaturi de fashion le pot oferi clienţilor”, spune managerul francizei de bijuterii. „Până acum am avut rezultate foarte bune. Bineînţeles, pe parcursul training-urilor oferim şi toate informaţiile necesare pentru gestionarea afacerii şi a operaţiunilor de business”.

Experţii consideră că dacă brand-ul este inima unei francize, atunci training-ul poate fi numit „condiţia fizică” a acesteia.

Înregistrarea este destinată persoanelor ce doresc să-și înceapă propria afacere in regim de franciza. Cumpărând o licență de franciză este modul eficient prin care îți poți asigura succesul în afaceri. Persoanele interesate să achiziționeze o franciză trebuie să se înscrie în baza de date PROFIT system Romania din Registrul Francizelor prin completarea chestionarului de mai jos.

https://franchising.info.ro/inregistrare-candidati/


MC
Franchise Consultant