Training-ul –pilonul oricărei francize
Antreprenorii care decid să achiţitioneze o franciză aleg de obicei această opţiune deoarece nu ştiu sigur cum să-şi pună pe picioare propriul business sau nu vor să investească prea mult timp în construirea unui concept „de la zero”. Toate acestea în condiţiile în care în prezent poti cumpăra întreg sistemul de cunoştinţe (know-how) sistematizate şi deja testate. De aceea, training-ul, procesul prin care francizorul împărtăşeşte cu francizatul toate informaţiile despre sistemul de franciză şi absolut toate segmentele de business ale acestuia, este unul dintre cele mai importante etape ale procesului de francizare.
Franchise Managerul unei agenţii de turism spune că atât fiecare francizat, cât şi angajaţii acestuia urmează o serie de training-uri care îi pregătesc pentru provocările business-ului. Este o condiţie obligatorie pentru orice franciză. „Oferim training pentru vânzarea pachetelor turistice şi pentru rezervarea şi vinderea biletelor de avion, dar şi pentru încheierea asigurărilor turistice. Training-urile au fost construite pe baza experienţei acumulate de-a lungul timpului. Acestea durează aproximativ 1 lună, însă le prelungim atunci când este necesar. Pe lângă training-ul propriu zis de vânzări, este necesar ca partenerii să fie pregatiti în toate segmentele business-ului: marketing, juridic, clienţi corporate”, explică franchise managerul.
Vrem să oferim clienţilor cele mai bune servicii, drept urmare training-urile sunt întotdeauna necesare, adaugă această.
„Astfel, oferim training-uri interne de două ori pe săptămână. Prezentăm toate informaţiile şi le sintetizăm în forma unei strategii de vânzare pentru clienţi, incluzând fiecare detaliu din prima până în ultima zi a vacanţei”, completează Franchise Managerul agenţiei de turism.
Pe lângă training-urile aferente, francizaţii primesc şi „material de lectură”. Mai exact, acestora li se oferă Manualul Operaţional- o colecţie de informaţii cuprinzând standardele de business care caracterizează întreg sistemul de franciză. Ca şi regulă, training-ul trebuie să completeze Manualul operaţional, această descriere complexă a fiecărui segment de business şi proceduri pe care francizatul le poate folosi zilnic.
Francizorul unui lanţ de patiserii-cafenele ne-a explicat cum este integrat training-ul într-un sistem de franciză: „Pentru mine, training-ul este cel mai important proces al sistemului de francizare deoarece francizatul trebuie să fie pregătit pentru business în proporţie de 100%. Francizatul trebuie să înţeleagă că prin training i se transmite întreaga experienţă şi întreg sistemul de cunoştinţe al francizorului”. Deşi are o experinţă de 25 de ani în acest domeniu, francizorul lanţului de patiserii spune că învaţă zilnic lucruri noi care îl ajută să-şi perfecţioneze cunoştinţele.
„Training-urile noaste sunt bazate în principal pe practică”, explică acesta. „Lucrăm la foc continuu: învăţăm partenerii şi angajaţii acestora cum să pregăteacă produse de patiserie, salate şi cafele, dar în acelaşi timp şi cum să dezvolte o relaţie profitabilă cu clienţii. Înaintea de deschiderea unei francize noi, vizităm locaţia respectivă pentru a ne asigura că toate detaliile sunt bine puse la punct, iar angajaţii sunt perfect instruiţi”.
Deţinătoarea unei francize de bijuterii ne spune că training-urile pe care le oferă business-ul lor au loc cu 2 săptămâni înainte de deschiderea locaţiei francizate pentru a se asigura că toate informaţiile sunt fresh. În acest caz, cea mai importantă parte a training-ului este legată de merchandising- felul în care francizatul îşi expune marfa. După training, se analizează şi se evaluează aptitudinile acumulate de fiecare francizat. Franchise managerul vizitează locaţia francizată chiar înainte de deschidere pentru oferirea unor ultime sugestii şi/sau efectuarea unor modificări.
„Ne învăţăm partenerii cum să aranjeze bijuteriile, cum să împacheteze produsele şi ce sfaturi de fashion le pot oferi clienţilor”, spune managerul francizei de bijuterii. „Până acum am avut rezultate foarte bune. Bineînţeles, pe parcursul training-urilor oferim şi toate informaţiile necesare pentru gestionarea afacerii şi a operaţiunilor de business”.
Experţii consideră că dacă brand-ul este inima unei francize, atunci training-ul poate fi numit „condiţia fizică” a acesteia.
Înregistrarea este destinată persoanelor ce doresc să-și înceapă propria afacere in regim de franciza. Cumpărând o licență de franciză este modul eficient prin care îți poți asigura succesul în afaceri. Persoanele interesate să achiziționeze o franciză trebuie să se înscrie în baza de date PROFIT system Romania din Registrul Francizelor prin completarea chestionarului de mai jos.
https://franchising.info.ro/inregistrare-candidati/
Articole citite
Un sistem de franciză, așa cum este 5 to go, nu mai are nevoie de nici un alt argument pentru a-i deveni partener în momentul în care prezintă cifrele afacerii și acestea sunt mai mult decât edificatoare.
Brandul 5 to go a făcut un nou pas pentru consolidarea și dezvoltarea afacerii, deschizând un prim flagship store în centrul istoric al municipiului Brașov.
Brandul românesc 5 to go a ajuns foarte aproape de pragul de 500 de cafenele, asta însemnând că, doar în aces an, la fiecare două zile s-a deschis o nouă unitate.
Franciza 5 to go crează partenerilor săi o nouă posibilitate de dezvoltare a afacerii, printr-o colaborare inedita cu Red Bull.
Brandul 5 to go își extinde afacerile conform așteptărilor clienților, diversificându-și astfel accesibilitatea la produsele pe care le oferă.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
MBE România este franciza potrivită celor care caută un business cu succes internațional. Este și cazul lui Codrin Baghiu, care a descoperit afacerea la Londra și a deschis propria agenție la Bacău.
Târgul de francize de la Varșovia este cel mai mare eveniment de pe piața de franciză din Europa Centrală și de Est. Antreprenorii vor putea alege din aproximativ 200 de mărci de francize.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
Subiecte populare in Forum
Finanțează deschiderea afacerii tale
Salut,interesant,vreau detalii și contact cu furnizorul . Mulțumesc !
Afacere de nișă, cu păpuși
Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti cum pot afla detalii despre franciza "Afacere de nisa cu papusi" Multumesc!
Pe piața de curierat se câștigă bine
Ce trebue sa fac pentru colaborare sau franciza
O nouă piață pentru LG Laundry Lounge
Functioneaza si in Romania? Unde si cu ce investitii?
Spălatul rufelor în franciză
Super tare știu conceptul și chiar sunt interesat!
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
TE-AI SUPARAT PE NOI SI NU MAI VREI SA PUBLICI NIMIC T E R U G A M I N S I S T E N T MAI SCRIE CEVA ORICE
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Mi - e dor de articolele tale frumoase redactate intr-o forma impecabila...sa fie oare sfarsitul ?
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Cand este vorba de Cluj termenii crestere,succes...sunt la ei acasa si nu numai la Cluj