Ești “talentat” pentru franciză?

Luni
20.11.2017
Nu există trăsături sau competențe care să garanteze succesul sigur în afaceri. Când aplici pentru "postul" de francizat, anumite abilități de afaceri sunt considerate avantaje.
 

Cumpărarea unei francize sau cumpărarea unui concept de afaceri dovedit este ideală pentru persoanele care se gândesc să își înceapă propria afacere, dar care doresc în același timp să intre în antreprenoriat cu riscuri mult mai mici. În loc să-și dezvolte propria afacere de la zero, francizații devin proprietari de firme prin achiziționarea unei mărci și beneficiază de cunoștințele dobândite și de experiența neprețuită în afaceri a francizorului, bazându-se și pe sprijinul acestuia pentru toate problemele de afaceri.

Acesta este, de asemenea, unul dintre principalele motive pentru care francizorul este precaut și exigent atunci când își alege partenerii care vor lucra sub marca lui. Dorința și voința, precum și stabilitatea financiară a candidaților sunt cu siguranță importante, dar fără un anumit "talent" antreprenorial și abilități de afaceri, francizorul nu se va gândi nici măcar la colaborare. Practica arată că adesea se ia în considerare și ceea ce au făcut candidații înainte de a decide să cumpere o franciză, iar succesul în anumite domenii și activități poate fi de fapt o reflectare a abilității viitorului francizat și o recomandare pentru acesta.

Indiferent de conceptul de franciză, atunci când francizorul are nevoie de un candidat ideal, el se va concentra pe mai multe abilități specifice și cel mai adesea acestea sunt: ​​abilități de vânzare, abilități de management al angajaților, inteligență financiară și capacitatea de a monitoriza și aplica procedurile de afaceri impuse de companie (francizor). Deși un număr mare de locuri de muncă le permite candidaților să-și dezvolte aceste abilități, se disting totuși cinci profesii principale.

Vânzătorii

Indiferent dacă sunt conștienți sau nu, cei mai mulți vânzători se comportă ca și cum ar fi proprietari de afaceri. Acesta este motivul pentru care de multe ori ai impresia că vânzătorii, în special cei care sunt buni, nu vând numai produse sau servicii, ci și o anumită imagine a lor înșiși. Vânzătorii, de fapt, știu foarte bine în ce constă puterea lor. Avantajul este că nu le pasă dacă situația devine dificilă deoarece sunt deja obișnuiți cu sarcinile dure, chiar și atunci când sunt timpuri bune. Obișnuiți cu fluctuațiile veniturilor și cu faptul că "o zi este bună, o zi este excelentă", vânzătorii sunt în primul rând motivați de succes și de profitul măsurat la sfârșitul zilei, care sunt dependente de eforturile lor.

Managerii

Este adevărat că există multe concepte de franciză care nu trebuie să-i învețe pe managerii de top să-și execute meseria fără probleme, dar nu există nici afaceri care să se "desfășoare în mod automat". Fiecare afacere de succes are în spatele ei o echipă bună. Iar cel care nu a avut ocazia să construiască o echipă, să angajeze lucrători și să lucreze cu ei, va realiza rapid că aceasta este una dintre cele mai exigente sarcini. Scrierea anunțurilor de locuri de muncă, procesul de căutare și de selectare a aplicațiilor, interviurile, verificarea capacității candidaților, apoi formarea și gestionarea angajaților se încadrează în obligațiile proprietarului afacerii. În acest caz, destinatarul francizei.

Persoanele care au abilități manageriale și experiență în acest tip de activitate vor avea cu siguranță mai puține probleme atunci când decid să intre în antreprenoriat și să cumpere o franciză. În calitate de antreprenor francizat, trebuie să vă obișnuiți cu diferitele particularități și profiluri ale lucrătorilor, să gestionați mai ușor relațiile, să alocați sarcinile, să vă luați de asemenea un loc de muncă și să schimbați lucrătorii atunci când situația o cere. Managerul va stabili cu ușurință o ierarhie printre angajați, dar va recunoaște în același timp talentul și efortul lucrătorilor. Aceste abilități sunt deosebit de importante pentru candidații care au ambiția de a conduce mai multe sucursale în sistem de franciză, adică pentru potențialii beneficiari ai unei francize master.

Contabilii

Contabilii sunt de regulă persoane bine organizate, pe care te poți baza și care înțeleg aproape toate aspectele afacerii. În ciuda faptului că firmele francizate oferă soluții pentru majoritatea problemelor care pot apărea în afacerile cotidiene, contabilii rezolvă cu îndemânare probleme noi sau probleme legate de anumite domenii. Capacitatea lor de inovație este surprinzătoare. Cel mai mare avantaj al acestora se reflectă în capacitatea de a gestiona finanțele și nu mai este nevoie să menționăm faptul că tot contabilii, în mod special, își conduc afacerea fără probleme.

Sportivii

Atunci când se hotărăsc să se dedice pe deplin afacerilor, sportivii profesioniști sunt, de fapt, francizații ideali din câteva motive. Prin însăși natura lor, sunt competitivi, sunt dornici de succes și știu foarte bine cât de multă muncă și efort sunt necesare pentru a obține un punctaj maxim. Una dintre virtuțile cele mai apreciate este că joacă pe baza regulilor, iar acest lucru este recomandat tuturor francizaților.

Cu toate acestea, nu este neobișnuit ca sportivii să-și înceapă propria afacere după terminarea unei cariere profesionale și să devină investitori sau să aleagă un loc de muncă care să nu necesite prea mult angajament. Conceptele de franciză care permit proprietarului afacerii să fie doar parțial implicați pot găsi parteneri de afaceri buni printre sportivi.

Proprietarii de afaceri mici

Majoritatea proprietarilor de afaceri mici vor recunoaște că au intrat într-o afacere privată pentru că doreau să lucreze "pe cont propriu", să își petreacă timpul cum vor ei și să-și înființeze un loc de muncă în care să fie independenți. În ciuda tuturor motivelor bune, marea majoritate a persoanelor private admit, de asemenea, că dezvoltarea unui loc de muncă "de la zero" reprezintă o treabă extrem de dificilă. Cei care sunt familiarizați cu afacerile în sistem de franciză vor recunoaște că este mai bine pentru ei să cumpere o astfel de afacere.

Datorită eforturilor lor antreprenoriale și având o anumită experiență, proprietarii de afaceri mici sunt candidați foarte doritori de franciză. Pe lângă faptul că au o bază de clienți și contacte profesionale, investitorii știu deja ce înseamnă "a conduce o afacere", de la aspecte juridice și financiare până la marketing.

Indiferent de cele menționate, nu înseamnă că alți candidați care lucrează în alte domenii nu trebuie să se gândească la cumpărarea unei francize. Cu toate acestea, cei care au experiență în cel puțin unul din domeniile menționate mai sus și care caută o soluție pentru a-și începe propria afacere ar trebui să analizeze mai întâi ce oferte sunt pe piața francizelor.


Mircea Coman
franchise consultant