SPARTAN – franciza cu delicii grecești

SPARTAN / Cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food, cu specific grecesc, din România
Miercuri
31.10.2018
Preparatele Spartan – O noua viziune culinară
 

Stăm de vorbă cu Gabriel Melniciuc, Director General SPARTAN, despre evoluția brand-ului în România, despre cum se diferențiază afacerea SPARTAN față de alte afaceri din domeniul fast-food și aflăm, de asemenea, o părere avizată despre trend-ul pieței gastronomice românești.

PROFIT System: Ne puteți împărtăși care este povestea de început a brand-ului SPARTAN în România?

Gabriel Melniciuc: SPARTAN este cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food, cu specific grecesc, din România, care vinde cu prioritate preparate ca souvlaki și gyros. Afacerea a început în Suceava, în data de 8 august 2012, când Ștefan Mandachi a deschis primul restaurant SPARTAN. După deschiderea celui de-al doilea restaurant propriu, deschis în 2013 la Botoșani, Ștefan Mandachi a mizat pe prima locație în sistem de franciză, deschisă în 2014, la Timișoara, de către Remus Coșovanu. Încă din momentul pornirii afacerii, viziunea care a condus și încă conduce activitatea lanțului de restaurante a fost împărtășirea experienței SPARTAN în cât mai multe orașe din țară prin deschiderea de locații proprii, cât și în sistem de franciză.

Cum a evoluat ulterior afacerea și câte restaurante ați deschis până în prezent?

Gabriel Melniciuc: Rețeaua  SPARTAN deține în prezent 15 restaurante proprii și 23 de restaurante în sistem de franciză, în orașe precum: Alba Iulia, Arad, București, Brașov, Botoșani, Bistrița, Brăila, Baia Mare, Bacău, Constanța, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Focșani, Galați, Iași, Piatra Neamț, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Suceava, Timișoara, Târgu Jiu și Vaslui. Majoritatea locațiilor SPARTAN sunt localizate în centre comerciale, în mall-uri, dar și în locații stradale. La nivel de rețea națională lucrează un număr de 600 de angajați atât în restaurantele proprii, cât și în restaurantele în sistem de franciză, care servesc zilnic, în medie, un număr de 5.500 de clienți. În ceea ce privește planurile naționale de expansiune, vă pot spune că, pentru ultimul trimestru al anului 2018, mai sunt planificate deschideri în orașele Oradea, Pitești și Roman.

Din discuțiile noastre, am înțeles că afacerea este profitabilă și conceptul are mare succes. Care a fost ritmul de creștere al vânzărilor în ultimii 2 ani?

Gabriel Melniciuc: SPARTAN a înregistrat, la nivelul întregului grup de restaurante proprii și restaurante francizate, o creștere a cifrei de afaceri de 24,12% față de primul semestru al anului 2017. Cifra de afaceri a întregii rețele Spartan din România, raportată la nivelul anului trecut, este de 21 milioane de euro, mai mare cu 52% față de 2016, când s-a situat la 14 milioane de euro. Doar în locațiile proprii, operate prin societățile Mandachi Industry SRL si Strong MND Corporation SRL,  cifra de afaceri înregistrată la nivelul anului 2017 a depășit 11 milioane de euro, iar în primul semestru al anului 2018 a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 35,41% comparativ cu cea din primul semestru al anului 2017.

PROFIT System: Ce ne puteți spune despre specificul meniului Spartan? Care sunt atuurile care vă diferențiază de concurență?

Gabriel Melniciuc: Preparatele SPARTAN aduc o nouă viziune culinară. Specialitățile Spartan sunt inspirate din bucătăria grecească, însă modul de preparare este unul propriu, iar gama largă de ingrediente duce la o combinație unică de gusturi. Spre exemplu, souvlaki-ul SPARTAN nu amintește deloc de tradiționalele frigărui. În schimb, această delicatesă se servește pe farfurie, cu carne rotisată, cartofi prajiți, ceapă roșie, salată și castraveciori murați. Sosurile reci, ca cel de măsline, usturoi, dulce-acrișor, tomate și topping-ul tzatziki reprezintă alegerea ideală pentru acest preparat. Sosurile folosite în rețeaua SPARTAN sunt marcă înregistrată și sunt folosite doar în condițiile standardelor de calitate: proaspete și reci.  Spre deosebire de lipia clasică, maeștrii bucătari Spartan folosesc lipia-pita și turta-pita și două produse ușor crocante ce sunt folosite la gyros-ul classic: cheese gyro si Leonidas pita. De asemenea, carnea SPARTAN reprezintă unul dintre elementele cheie, deoarece nu se limitează doar la pui. Mai precis, specialitățile SPARTAN pot conține, după preferință, și carne de vițel, berbecuț sau purcel. Carnea este extrem de delicioasă deoarece este fragezită în iaurt înainte de fi lăsată la baiț, căpătând astfel o textură moale, ceea ce o face mai ușor de pătruns de către celelalte ingrediente. Baiț-ul este făcut din ceapă, morcov, ardei kapia, miere și usturoi. Pe lângă baiț, toate specialitățile SPARTAN pot fi combinate cu oricare din cele cinci sosuri SPARTAN, create pentru a satisface gusturile tuturor clienților, chiar și pe ale marilor simpatizanți de sosuri iuți. Mai mult decât atât, cheese gyros, salata fresh și platoul Persia pot fi servite și cu brânză feta, după preferință.

PROFIT System: Ce părere aveți despre segmentul gastronomic din România și în special despre segmentul fast-food?

Gabriel Melniciuc: Peisajul gastronomic al marilor orașe din România este din ce în ce mai dinamic, oferind concepte noi care atrag atenția clienților, tot mai deschiși noutăților culinare. În 2017, festivalurile de food, târgurile de vin, evenimentele culinare în esență au avut o creștere semnificativă și au atras din ce în ce mai mulți clienți. Am remarcat din ce în ce mai mult dorința consumatorilor de a găsi pe piață produse cât mai sănătoase, din ingrediente cât mai naturale, ceea ce a dus la diversificarea pieței: au apărut deja mici brutării ce oferă pâine cu maia, precum și concepte inedite, ce mixează oferta de deserturi și produse de patiserie, cu produsele de panificație si meniuri de gustari. Segmentul Fast Food, dacă este presărat cu ingrediente proaspete, procesate cât mai puțin și servite într-o manieră plăcută, a devenit alegerea numărul 1 pentru masa de prânz, în România, unde timpul este din ce în ce mai prețios și toți caută o variantă cât mai rapidă de a servi masa.


Solicită informații despre franciza SPARTAN / Rețeaua SPARTAN deține în prezent 15 restaurante proprii și 23 de restaurante în sistem de franciză.
Business Development Manager