PARTENER NOU PROFIT SYSTEM
 

LA JETOANE este un brand românesc de spălătorii auto self-service prin care clienții, pe baza unor fise achiziționate în locație, pot accesa un sistem de spălare complet, dotat cu diferite programe menite să asigure curățarea exterioară și interioară a autovehiculului. Accentul pus pe satisfacția clientului final și experiența trăită în locație este foarte importantă.

Povestea și dezvoltarea brand-ului LA JETOANE a plecat de la dorința fondatorului, Andrei Țăranu, de a oferi clienților săi o spălătorie care să elimine complet compromisurile ce vin la pachet cu ideea de self-service.

Prima locație a fost construită în Iași, la sfârșitul anului 2013, într-o piață aproape inexistentă, dar în care exista cultura spălării unui autovehicul în regim de self-service. Pentru a asigura o rată de întoarcere a investiției cât mai ridicată, prima locație a fost dezvoltată pe un spațiu comercial central la care clienții din diverse puncte ale orașului aveau acces facil. Prima locație dispune de 4 rampe de spălare și 2 unități de aspirare.

Pentru a consolida poziția brand-ului LA JETOANE pe piața de profil din Iasi, în 2016   s-au demarat lucrările pentru cea de-a doua locație LA JETOANE, locație ce dispune de 5 boxe de spălare și 2 unități de aspirare.

Cea de-a treia locație LA JETOANE, la care lucrările au demarat în 2017, a fost si locația care stă la baza conceptului de franciză. Această locație dispune de 4 boxe de spălare și 2 unități de aspirare.

Profilul francizatului

În acest moment, profilul francizatului se conturează în funcție de mai multe criterii. În principiu, nu căutăm o anumită categorie de oameni, ci persoane dispuse să adere la ideea de franciză, persoane care înțeleg regulile impuse de acest sistem și beneficiile pe care le aduce.

Un francizat trebuie să dispună în principal de resurse financiare pentru aderarea la acest concept. Nu este necesară experiența în domeniu, însă aceasta reprezintă un avantaj.

Având în vedere că LA JETOANE se va ocupa în primele etape inclusiv de partea de training și de implementare a business-ului, principalul criteriu de selecție va fi puterea financiară a francizatului.

Un avantaj îl vor avea oamenii de business, care înțeleg deja etapele dezvoltării unei afaceri, dispun de resurse financiare, iar comunicarea cu ei va fi mult mai ușoară pentru ambele părți implicate.

Pentru a sumariza, căutăm francizați care dețin:

  • un spirit antreprenorial și o dorință puternică de a reuși;

  • capacitatea de a motiva și de a instrui oamenii;

  • abilitatea de a gestiona afacerea din punct de vedere financiar;

  • dorința de a-și dedica personal tot timpul pentru supervizarea zilnică a spațiilor de spălare;

  • disponibilitatea și capacitatea de a finaliza un program complet de instruire și evaluare pentru a deveni competent în toate aspectele legate de conducerea afacerii;

  • abilitatea de a înțelege clienții și de a veni în întampinarea dorințelor acestora.

Unde îi găsim?

  • antreprenori care au deja o afacere complementară acesteia, eventual în domeniul auto;

  • rețele de service-uri auto;

  • stații de alimentare;

  • antreprenori aflați la început de drum, cu disponibilitați financiare suficiente.

Avantajele aderării la sistemul de franciză

Aderarea la un sistem de franciză în momentul deschiderii unui business vine la pachet cu o serie de avantaje pentru noul antreprenor, vizând mai multe planuri încă de la inițierea business-ului:

  • francizatul va lucra sub umbrela unui brand deja cunoscut, beneficiind de renume, mărci comerciale, drepturi de autor și de toate avantajele de branding;

  • un factor extrem de important este preluarea de know-how și integrarea în strategia de dezvoltare a companiei. Aderarea la sistemul de franciză va ușura procesul de inițiere al afacerii, parcurgând cu succes toate etapele de înființare, dezvoltare și informații despre managementul afacerii.

  • rolul francizorului intră în discuție încă de la primele date de înființare ale firmei. Odată cu aderarea la sistem, francizorul este dator să se ocupe de informarea conținuă a francizatului, de la suport în alegerea locației, deschiderea punctului de lucru și ajutor pe tot parcursul procesului de deschidere a locației: evidența financiară, selectarea angajaților, training în locație, supraveghere și mentenanță;

  • un avantaj important pentru aderarea la sistemul de franciză îl poate constitui și identificarea unor soluții de finanțare pentru proiectul vizat;

  • un alt avantaj este legat de perioada de training oferită de francizor, mai ales pentru cei care sunt noi în domeniu, care nu au experiență și necesită inițiere și învățare continuă;

  • aderarea la sistemul de franciză asigură accesul continuu la toate procesele de promovare intrate în procesul de dezvoltare atât a locației, cât și a brand-ului. Campaniile de promovare asigură un impact continuu în rândul clienților, atât la nivel local, cât și național, crescând încrederea în brand și totodată generează un flux continuu de încasări.

  • relația cu furnizorii este un factor deosebit de important într-un contract de franciză. Unul dintre avantajele majore ale aderării la un sistem de franciză îl reprezintă tarifele preferențiale stabilite cu furnizorii. Acest lucru va genera o rată de amortizare mai rapidă a investiției, date fiind costurile mai reduse ale consumabilelor. În afara unui sistem de franciză, furnizorul nu poate practica tarife la același nivel datorită volumului de materie primă care este mult mai redus.

INVESTIȚIE ȘI COSTURI

Costul mediu necesar unei investiții într-o locație LA JETOANE este de aproximativ 15.000-17.000 de euro pentru fiecare boxă de spălare completă. Costul total este dat de numărul de boxe de spălare, înmulțit cu 15.000 de euro, la care se adaugă costul amenajării terenului adiacent spălătoriei.

Pentru exemplificare, o locație cu 4 boxe de spălare, împreună cu amenajarea unei suprafețe de teren de 1.000 de metri pătrați necesită o investiție de aproximativ 75.000 de euro. O astfel de locație este descrisă în pagina STUDIU DE CAZ de pe site-ul www.lajetoane.ro (http://www.lajetoane.ro/studiu-de-caz.html)