Legenda pieselor LEGO
S-a întâmplat în 1932, în orașul Bilund din Danemarca, când un tâmplar de 40 de ani, pe nume Ole Kirk Christiansen, a deschis un atelier dedicat sculptării jucăriilor din lemn. Pedant și dedicat, el a făcut jucăriile doar din cel mai bun lemn și le-a perfecționat până la cele mai mici detalii. Plecând de la ideea că numai "cel mai bun este destul de bun", el și-a transferat dragostea pentru această activitate atât angajaților săi, cât și unuia dintre fiii săi. După primele comenzi majore, Christiansen a stabilit și numele firmei. Deși i-a invitat pe toți angajații săi să dea sugestii, cea mai bună idee a fost totuși ideea lui. Numele LEGO reprezintă o combinație a două cuvinte daneze "leg" și "godt" - adică "joacă-te frumos". Și, pentru milioane de copii din lumea de astăzi, acest lucru se întâmplă pur și simplu.
Din tată în fiu
După 14 ani de la începerea afacerii, Christiansen a găsit un material care a fost și este încă ideal pentru producerea jucăriilor din plastic. A cumpărat un aparat cu injecție de mase plastice și a început să facă figurine, dar și piese dreptunghiulare goale în interior care au fost cele mai interesante produse ale companiei până la sfârșitul acelui deceniu. Astfel, până în 1949, LEGO a produs aproximativ 200 de jucării diferite din plastic și din lemn, inclusiv renumitul cub LEGO. În ciuda conceptului revoluționar, cuburile din plastic nu au avut imediat cererea dorită, nici din partea comercianților cu amănuntul, nici din partea clienților. Mulți comercianți solicitau pachetele de cuburi făcute de Kristiansen la început, dar acesta nu a acceptat că jucăriile din plastic nu le-ar putea înlocui pe cele din lemn.
În 1957, când fiul lui Ole, Godtfred Kirk Christiansen, a venit la conducerea companiei, LEGO a experimentat o revoluție internă, în primul rând de natură tehnică. Godtfred a primit sarcina de a crea sisteme „LEGO“, adică seturi de jocuri care să conțină piese, figurine și jucării finite (mașini, camioane ....), cu ajutorul cărora copiii să-și poată construi singuri lumea lor. Noul design care a reprezentat soluția tehnică ce a adus pieselor LEGO „stabilitate în flexibilitate“ a fost propus de Godtfred Christiansen, care, în 1958, a adăugat pieselor și elementele de stabilitate din interiorul părții goale. Astfel, cuburile puteau să rămână conectate ferm după asamblare, dar puteau fi și ușor separate în piese individuale. Această soluție a fost atât de eficientă încât aspectul original al pieselor LEGO nu a mai fost modificat de atunci.
Astăzi compania este condusă tot de către copiii familiei Christianen. Până în 2016, a fost condusă de nepotul fondatorului Kjeld Kirk Christianen, iar astăzi afacerea este condusă de Thomas, strănepotul lui Ole și băiatul lui Kjeld. Deși în cei 80 de ani de existență, LEGO a devenit un brand planetar, cu milioane de fani, aceasta nu înseamnă că firma nu a trecut prin vremuri dificile. Cele mai grele momente înregistrate în istoria companiei au fost la începutul noului mileniu, când pierderile acumulate în anii precedenți au ajuns la 144 de milioane de lire sterline și fusese adusă în discuție chiar vânzarea companiei. Reducerea costurilor și stoparea producției de serii mai puțin profitabile le-a permis să crească substanțial veniturile în următorii ani și să revină pe o cale stabilă.
Proiecte speciale
La sediul grupului LEGO din Bilund, peste 120 de designeri lucrează la dezvoltarea unor noi seturi de cuburi. Cu toate acestea, compania are birouri proprii și în Regatul Unit al Marii Britanii, Spania, Germania și Japonia, unde se dezvoltă proiecte speciale pentru piețe individuale. Conform declarațiilor reprezentanților companiei, este nevoie de aproximativ 12 luni pentru a crea un produs nou, iar procedura de lansare are trei faze. În primul rând, se cercetează piața, se observă tendințele, iar designerii merg personal în "recunoaștere", în magazinele de jucării.
Design-ul și ideea primei etape a producției își capătă forma virtuală cu ajutorul software-urilor specializate. Apoi, folosind stereolitografia (imprimarea 3D), se fac prototipuri de cuburi care trebuie să treacă testul de evaluare a întregii echipe de proiect. Produsul este, de asemenea, testat de un grup de “experți”, format din copii și părinți. În cazul în care micii consultanți sunt mulțumiți de rezultate, proiectul va fi acceptat și noi seturi de piese vor intra în producția de masă, în timp ce modelele virtuale vor fi utilizate în producția de materiale de ambalare și de publicitate.
Piesele LEGO sunt fabricate din plastic de înaltă calitate și sunt rezistente la zgârieturi și lovituri, fapt care le asigură o durată de viață foarte mare. Pentru a fi stabile și pentru a se potrivi perfect, ele sunt fabricate având în vedere o toleranță la abateri de maximum 2 microni. Piesele LEGO sunt produse în fabrici specializate din Europa și Mexic, iar pentru seturile destinate copiilor foarte mici, compania îndeplinește cele mai stricte reglementări și standarde de calitate ISO și UE (CEN).
Se estimează că Grupul LEGO a vândut până acum aproape 400 de miliarde de piese. În medie, se produc anual aproximativ 20 de miliarde de piese. Aceasta înseamnă că, în fiecare secundă, sunt produse aproximativ 600 de piese.
O parte integrantă a brandului a fost mult timp reprezentată de Parcul de distracții Legoland. Primul a fost construit de compania mama din Bilund. Următoarele au fost construite în Marea Britanie, Germania, Statele Unite ale Americii, Dubai și Malaezia. Pe lângă numărul mare de atracții (roller coaster, trenulețe, parcuri acvatice etc.), toate parcurile au Miniland, un oraș în miniatură, în care, așa cum era de așteptat, au fost construite replici ale unor clădiri renumite pe plan mondial, din cuburi autentice LEGO. Din 2005, 70% din acțiunile Legoland aparțin grupului american de investiții Blackstone.
În ciuda timpului scurs, a noilor tendințe și a spațiilor virtuale de joc nou apărute, LEGO continuă să atragă noi adepți. Secretul succesului constă probabil în faptul că inspiră copii de toate vârstele și creează premisele pentru dezvoltarea lor complexă.
Articole citite
Ca să devii lider în educația digitală a copiilor și să le sporești șansele în viitor trebuie doar să te alături rețelei de franciză Academia Micilor Developeri.
Antreprenorii români au acum posibilitatea să devină parteneri ai francizei Edukido, care dezvoltă cu succes un concept educațional nou, total diferit de cel tradițional.
O editură unică, destinată cărților personalizate pentru copii, poate fi acum preluată în Master Franciză de către un antreprenor din România.
Când o franciză internațională, cum este Fun Science, îmbină divertismentul cu educația, nu poate fi vorba decât de succes deplin, pentru că toată lumea are de câștigat.
Compania Edukido, care pregătește tinerii pentru provocările viitorului, folosindu-se de joc în locul transmiterii de cunoștințe lexicale învechite, caută parteneri în România.
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Afacere din propria locuinţă
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Când matematica nu e Bau-Bau
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Când matematica nu e Bau-Bau
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Femeile conduc francizele educaţionale
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Femeile conduc francizele educaţionale
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
România, în Topul Mondial al Educației. Un privilegiu?
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Femeile conduc francizele educaţionale
Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru
Femeile conduc francizele educaţionale
Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii