Miercuri
27.11.2019
Academia Micilor Developeri, primul hub de educație IT deschis în România, în 2013, se extinde în sistem de franciză.
 

Academia Micilor Developeri dezvoltă și predă, în centrele proprii și în centrele partenere, cursuri de programare software, robotică și gândire algoritmică pentru copii și tineri cu vârste între 8 și 18 ani. Misiunea Academiei este de a transforma copiii din consumatori de tehnologie în creatori de tehnologie. Francizorul deține momentan două unități proprii în București și un centru în franciză, în Buzău, dar estimează să deschidă mai multe centre în franciză până la sfârșitul anului 2020, atât în București, cât și în toată țara, în orașe cu peste 80.000 de locuitori.

Costin Pietraru, co-fondator al Academiei Micilor Developeri, ne împărtășește într-un interviu acordat exclusiv portalului nostru, detalii despre activitatea specifică gestionării unui centru din rețea, despre competențele pe care copiii le dobândesc prin participarea la cursuri, dar și despre premisele achiziționării unei francize Academia Micilor Developeri.

În aceste vremuri dificile pentru sectorul resurselor umane, este obligatoriu să investim în învățământ. Cum v-a venit ideea deschiderii Academiei și în ce constă programa de școlarizare pentru copii?

Munca în sectorul IT este plăcută, dar vine la pachet cu o responsabilitate. Ca părinte, am resimțit lipsa educației IT în România și am decis să mă implic. Am părăsit job-ul din IT în care lucram la acea vreme și am devenit antreprenor full time. Considerând că educația în tehnologie trebuie începută din scoala primară, împreună cu asociata mea, Oana Manga, ne-am dat seama că școala publică nu poate ține pasul cu dezvoltarea exponențială a tehnologiei. Nu este doar cazul școlilor din România, cu acest dezechilibru s-au confruntat și încă se mai confruntă și școlile publice din US și vestul Europei, motiv pentru care au apărut mișcări precum "Hour of Code", organizate de către cei de la Code.org, mișcare din US care ne-a inspirat foarte mult la acea vreme. Cu toate acestea, atât US, cât și vestul Europei sunt mult înaintea României și de aceea este o necesitate să ținem pasul cu ei.

Întorcându-ne la anul 2013, căci acesta este anul în care ați deschis prima locație, care au fost cele mai mari provocări profesionale pe care le-ați întâmpinat până acum?

La cursurile Academiei Micilor Developeri participă copii cu vârste de la 8 la 18 ani, de aceea punem accent pe implicarea cursanților în proiecte și pe atragerea lor în jocul lecției și mai puțin pe memorarea informațiilor. Îi învățăm pe copii să descopere informația în loc să o memoreze mecanic de la profesor. Profesorii devin mentori, ghizi în acest joc al învățării și se desprind de rolul “difuzatorului de informații" cu care ne-am obișnuit din școala românească. Tehnologia, prin natura ei, poate părea inaccesibilă. Copiii încep cursurile noastre cu energie, curiozitate și cu mult entuziasm, iar provocarea noastră este să nu le blocăm avântul către cunoaștere cu false bariere. De aceea, una dintre provocări a fost alegerea profesorilor potriviți și formarea lor în spiritul predării prin joacă și inovație. Fiecare profesor din echipa Academiei Micilor Developeri participă la un training în cadrul căruia, pe lângă informațiile tehnice necesare predării, învață să-și depășească propriile condiționări și să devină mentori, să inspire copiii și să-i atragă înspre învățare.

Când și cum ați decis că este momentul să lansați sistemul de franciză pentru Academia Micilor Developeri?

Decizia de francizare a fost luată la începutul anului 2019, după 7 ani de experiență pe piața educației în IT și deschiderea și maturizarea a două școli proprii. La Academia Micilor Developeri, efortul echipei se împarte între task-urile logistice ce fac școlile să funcționeze și timpul alocat dezvoltării programei. Pe plan internațional apar zilnic noi instrumente dedicate copiilor, noi metode de predare și noi limbaje de programare. Am conceput cursuri captivante și cu puternic impact educativ, investim masiv în dezvoltarea programei și ne dorim ca, într-un timp cât mai scurt, cât mai mulți copii să aibă acces la cursurile de programare și robotică. Considerăm că deschiderea de noi școli de programare software în parteneriat cu alți antreprenori, în sistem de franciză, este modul cel mai eficient de extindere.

Vizați anumite orașe în prima fază de expansiune a rețelei de franciză sau nu aveți preferințe din acest punct de vedere?

Avem în plan o extindere rapidă și dorim să deschidem centre în franciză în București - Drumul Taberei, Bucureștii Noi, Pipera, Berceni, Titan/Balta Albă, Băneasa, Colentina și în orașe precum Cluj, Timișoara, Brașov, Constanța, Oradea, cât și în toate orașele cu peste 80.000 de locuitori.

Ne puteți spune în ce constă sprijinul pe care îl veți acorda francizaților, atât la începerea afacerii, cât și pe parcurs?

Academia Micilor Developeri pune la dispoziție francizaților o soluție completă de business în educație. Programa de informatică pentru vârstele 8-18 ani include programare vizuală, gândire algoritmică, robotică, electronică, programare în linie de cod, cursuri de pregătire pentru certificări Java, dar și conținut pentru ateliere tematice (Crăciun, Halloween, Paște, 1 Decembrie) și cursuri intensive special gândite pentru vacanțele școlare. Francizații vor avea acces la platforma de e-learning pentru elevi și profesori, la sistemele automate de feedback pentru elevi, testare și obținere de diplome, precum și la sistemul informatic complet de facturare și gestionare a afacerii. Vor beneficia de training periodic pentru management și profesori, de un ghid de predare, cu pachet software pentru utilizare la clasă. Desigur, vor avea acces la know-how-ul nostru și vor beneficia, de asemenea, de asistență de marketing, customer care și recrutare de forță de muncă specializată. Academia Micilor Developeri prezintă garanția unui business solid, în continuă creștere, cu un istoric de 7 ani pe piața educațională din România.

Cât de mult considerați că vă ajută rețelele de social media în acest domeniu?

Părinții petrec mult timp în mediul online, căutând metode și soluții moderne de educație. Atunci când ajung să descopere informații despre Academia Micilor Developeri nu întârzie să le comunice mai departe în cercul de cunoscuți din social media. Mulți dintre părinții copiilor care frecventează cursurile noastre au auzit din social media despre oportunitatea cursurilor de programare software, robotică și gândire algoritmică pentru copii și adolescenți.

Educația este un pas esențial pentru realizarea unei cariere IT solide. Cum ați perceput până acum interesul părinților față de programa Academiei Micilor Developeri?

Părinții din România sunt în continuă căutare de oportunități de învățare și dezvoltare pentru copiii lor și își doresc ca cei mai mici și mai mari să aibă acces în viitor la piața internațională a forței de muncă. Părinții sunt încântați să descopere că programa Academiei Micilor Developeri promite tocmai acest lucru: transformarea copiilor din simpli utilizatori de tehnologie în creatori de tehnologie. Misiunea Academiei Micilor Developeri este să îmbogățească gândirea copiilor, astfel încât ei să poată crea o lume mai bună și mai fericită cu ajutorul tehnologiei.

Câți copii au beneficiat de instruire de la începutul activității și până în prezent?

Numărul copiilor instruiți în Academia Micilor Developeri a trecut de cifra de 8.000 de cursanți.

Ce vârste au copiii care participă la cursuri și ce competențe dezvoltă în timp?

Copiii pot începe cursurile noastre de la vârsta de 8 ani și, înainte de învățarea unui limbaj de programare, învață gândirea de calcul (Computational Thinking), care este o abilitate-cheie pentru toți copiii secolului 21. Pentru a căpăta o astfel de gândire, trebuie să percepem lumea înconjurătoare prin metodele folosite de programatori pentru scrierea programelor. Aceste metode pot fi grupate în cinci categorii:

  • abstractizare: văd problema și soluția ei pe mai multe niveluri de detaliu
  • algoritmi: gândesc sarcinile ca o serie de etape
  • descompunere: înțelegerea metodei prin care rezolvarea unei probleme mari implică ruperea ei în probleme mai mici
  • pattern recognition: recunosc când o nouă problemă este probabil să fie în legătură cu alte probleme rezolvate deja
  • generalizare: îmi dau seama că modul de rezolvare a unei probleme se poate aplica pentru rezolvarea unei întregi familii de probleme asemănătoare.

Acest mod de gândire ne va ajuta în rezolvarea multor probleme cu care ne vom confrunta în lumea reală și constituie baza de pregătire pentru învățarea oricărui limbaj de programare. Programarea vizuală pe care o folosim ca instrument în primul an de studiu ne ajută să deprindem și noțiuni generice folosite în realizarea unui program (buclă, variabilă, condiție, interacțiune), noțiuni ce vor rămâne folositoare și atunci când vom trece la scrierea programelor în linie de cod într-un limbaj de programare.

Există un profil ideal al francizatului pe care îl căutați? Este necesară experiența educațională anterioară?

Căutăm parteneri cu spirit antreprenorial sau intraprenorial care dispun de energia și posibilitatea de a disloca resurse financiare și de timp pentru deschiderea unei școli de programare software și dorința de a aduce valoare adăugată în comunitatea din care fac parte. Nu este necesară experiența în zona educației sau în IT.

Care sunt taxele pe care un francizat le va plăti și care sunt cerințele privind alegerea locației potrivite pentru a deschide o Academie a Micilor Developeri?

Taxa de franciză este de 15.000 de Euro și trebuie însoțită de o investiție între 15.000 și 25.000 de Euro pentru închirierea și utilarea locației unde se vor desfășura cursurile. Locația trebuie să dispună de cel puțin trei săli de curs și spațiu de recepție și de așteptare, în total un spațiu util de minimum 120 m.p.

În majoritatea țărilor europene, se observă o neconcordanță între nevoile angajatorilor și numărul de experți IT. Acest lucru se întâmplă și în România. Aveți în vedere organizarea de cursuri și pentru studenți?

Uniunea Europeană va avea nevoie, în 2020, de aproximativ 900.000 de specialiști IT, pe lângă cei 9 milioane care activează deja în industria IT&C, iar Statele Unite preconizează în 2020 o nevoie de 1 milion de specialiști IT. Dezvoltarea cursurilor pentru tineri cu vârsta mai mare de 18 ani este următorul pas, considerând faptul că este deja implementat în programă modulul de certificare Java, care asigură un job încă de pe băncile facultății.

Care este planul de școlarizare pe care îl aveți pentru următorii 5 ani să spunem? Câți copii estimați că vor termina cursurile Academiei Micilor Developeri?

Avem un plan ambițios de deschidere de noi locații în regim de franciză și ne propunem, alături de partenerii noștri, un număr anual minim de cursanți de 300 în fiecare centru.

Ce schimbări majore credeți că vor fi pe piața IT din România în următorii ani?

Trăim într-o lume globală. Piața IT din România este puternic determinată de tendințele mondiale și orice inovație apărută în România va avea un impact imediat în piața globală. Schimbările majore pe care le așteptăm sunt legate de domeniile limită între științe: neuro-cybernetică, regenerarea organelor - asistată de calculator, editarea genomului uman, inteligența artificială cu algoritmi de autoînvățare și o revoluție în trafic, generată de mașinile fără șofer și de dronele autopilotate. Pentru România, în mod particular, credem că industria IT va deveni din ce în ce mai creativă, antreprenorii români din ce în ce mai curajoși, iar accesul tinerilor la finanțări va crește. Estimăm astfel ca, în viitor, să crească direct proporțional și inovația.

Mai multe detalii despre franciză se regăsesc în oferta de franciză Academia Micilor Developeri, disponibilă atașat.


Academia Micilor Developeri / La cursuri participă copii cu vârste de la 8 la 18 ani.

Subiecte populare in Forum

Afacere din propria locuinţă

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

4 Declaratii
Final 08.01.2023
Când matematica nu e Bau-Bau

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

6 Declaratii
Final 08.01.2023
Când matematica nu e Bau-Bau

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

6 Declaratii
Final 08.01.2023
Femeile conduc francizele educaţionale

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

4 Declaratii
Final 08.01.2023
Femeile conduc francizele educaţionale

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

4 Declaratii
Final 08.01.2023
România, în Topul Mondial al Educației. Un privilegiu?

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

6 Declaratii
Final 08.01.2023
Femeile conduc francizele educaţionale

Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru

4 Declaratii
Final 05.03.2015
Femeile conduc francizele educaţionale

Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii

4 Declaratii
Final 05.03.2015