Trei prieteni, două vehicule și trei rute

GoOpti / În prezent, există 17 unități de franciză care operează în rețeaua GoOpti și planuri de a deschide încă 13 unități în 2020.
Luni
16.12.2019
Au fost nevoiți să-și înceapă propria afacere, pentru a ajunge la aeroport ușor și confortabil. Așa a luat naștere GoOpti, o companie specializată în transportul de pasageri, care își oferă serviciile în cinci țări astăzi, cu intenția de a extinde rețeaua de franciză și în această regiune.
 

Marko, Sasha și Tomaž, trei călători pasionați, de asemenea prieteni, originari din Slovenia, au două pasiuni comune - dragostea pentru călătorii și părerea că este dificil să ajungi la aeroport, acolo unde începe călătoria. De fiecare dată când ne rezervam biletele de călătorie, începea dureroasa căutare a transportului către aeroport. Taxiurile au fost întotdeauna o opțiune scumpă, întrucât aeroporturile se află departe de oraș, în timp ce transportul în comun nu funcționează foarte bine. Astfel, începutul și sfârșitul călătoriei s-au transformat deseori în agonie. Din fericire, tocmai aceste situații au generat ideea înființării unei companii care să ajute călătorii să ajungă de la domiciliu la aeroport sau de la aeroport la domiciliu, în orice zi, la orice oră și la prețuri rezonabile. Astfel a luat naștere compania ... GoOpti.

Cei trei prieteni au început afacerea în 2011, la Ljubljana, cu două vehicule și trei rute. În anul următor, Maribor se afla pe harta lor, precum și orașele de pe coasta adriatico-slovenă. GoOpti a ajuns la Zagreb în 2014 și a intrat deja pe piața italiană, care încă se extinde cu succes. Anul acesta a fost pentru GoOpti un an foarte bun, întrucât au deschis două noi piețe - Albania și Muntenegru și, după cum spun ei, lucrează și la deschiderea de noi destinații. În timp, și-au dat seama că vor avea nevoie de un fel de optimizare a afacerii pentru a extinde rețeaua și au ajuns la concluzia că vor realiza o extindere a rețelei mai eficientă printr-un model de cooperare în franciză. 

Când am început, am avut ideea să înființăm o companie care să ajute oamenii să călătorească mai ușor către aeroport. Așa cum am menționat anterior, am început inițial cu propriile vehicule și am obținut rapid un succes destul de mare. Pe măsură ce a crescut cererea, a crescut și volumul de muncă, așa că am decis să ne concentrăm pe dezvoltarea platformei noastre și a tehnologiilor inovatoare care să ne poată optimiza serviciile și să genereze profituri mai mari. Înțelegem că dezvoltarea unui astfel de sistem este esențială pentru stabilirea unei afaceri de succes și pentru a ieși în evidență față de alți furnizori de transport. Apoi am început să lucrăm cu subcontractanți. Cu toate acestea, am întâmpinat o problemă de fiabilitate, care este una dintre valorile de bază ale GoOpti. Prin urmare, știam că aveam nevoie de un alt model de business care să ne ducă la parteneri care cred în GoOpti și care recunosc că această afacere este oportunitatea lor personală și o poveste de succes. Acesta este singurul mod în care putem fi siguri că standardele noastre de calitate sunt respectate în toate domeniile pe care le acoperim și de aici modelul de franciză s-a dovedit a fi de mare succes - explică directorul general Marko Guček de ce au optat pentru franciză.

În prezent, există 17 unități de franciză care operează în rețeaua GoOpti, iar în 2020 alți 13 francizați intenționează să deschidă noi unități, dar se întâmplă deseori ca - potrivit lui Guček - francizatul să înceapă să lucreze într-un singur oraș, adică cu un singur traseu și apoi să continue să adauge altele noi, răspândite în toată regiunea.

Candidatul ideal pentru franciza GoOpti este, potrivit acestuia, antreprenorul care are deja experiență în logistică sau lucrează în turism.  - Nu este crucial ca el sau ea să aibă propriile vehicule sau să presteze deja servicii de transport, cu toate acestea, acest lucru reprezintă un avantaj. Ceea ce contează însă cel mai mult pentru noi este ca respectivul candidat să fie motivat, să aibă spirit antreprenorial, să fie capabil să gestioneze resursele, să organizeze transferuri și să își vândă serviciile către piața locală, agențiile de turism locale și companii. Desigur, toți francizații noștri beneficiază de educație și know-how din partea noastră și primesc tot sprijinul și materialele necesare, dar căutăm pe cineva care să fie ambițios și dedicat afacerii -  subliniază Marko Guček și adaugă că a face afaceri prin franciză aduce numeroase beneficii pentru ambele părți.

-  Într-un sistem de franciză, atât francizorul, cât și francizatul împărtășesc aceleași valori și lucrează împreună pentru a atinge obiectivele stabilite. Francizații GoOpti își dezvoltă afacerile cu sprijinul nostru și au avantajul integrării într-o rețea mare de franciză. Sprijinul este continuu de la bun început, pe fiecare segment de afaceri  - explică Guček.

Cei trei prieteni vor să se extindă cel mai mult în regiunea Adriatică și în Italia, dar sunt, de asemenea, interesați de piețele din România, Bulgaria și Ungaria.


Planuri de expansiune / Cei trei prieteni vor să se extindă cel mai mult în regiunea Adriatică și în Italia, dar sunt, de asemenea, interesați de piețele din România, Bulgaria și Ungaria.
Business Development Manager