Prima navă Captain Bean a ridicat ancora

Bogdan Pandea, Fondator Captain Bean / Noi percepem franciza ca pe o metodă de "antreprenoriat cu airbag-uri" și spun acest lucru pentru că francizații vor putea să își manifeste iniţiativele şi simţurile antreprenoriale, dar într-un cadru "safe", oferit de noi, astfel încât să poată deveni antreprenori de succes, fără prea multe bătăi de cap.
Vineri
31.01.2020
Prima navă Captain Bean "a ridicat ancora" și a plecat în călătorie alături de un echipaj cu experiență, dedicat și profesionist. Ți-ar plăcea să faci parte din echipă?
 

Captain Bean a luat naștere în 2014 și a devenit unul dintre cele mai cunoscute şi apreciate lanţuri de cafenele "to go" din Cluj-Napoca, având în prezent opt cafenele proprii și o cafenea în franciză. Francizorul este exigent în ceea ce priveşte calitatea produselor și a serviciilor oferite, în acelaşi timp punând accentul pe spiritul de echipă. 

Astăzi vom afla chiar de la Bogdan Pandea, fondator Captain Bean, detalii din culise despre cum a fost deschisă recent prima cafenea în franciză și care sunt ingredientele unui business de succes.

Cum aţi văzut oportunitatea de a deschide o locație în franciză Captain Bean chiar la voi în oraş, în Cluj-Napoca, unde aveţi deja alte 8 locaţii proprii?

Consider că această deschidere reprezintă o excelentă oportunitate și poate cel mai bun lucru care s-ar fi putut întâmpla. Fiind deschisă tot în Cluj-Napoca, am putut să monitorizăm fiecare pas cu atenție şi să vedem cum anume se descurcă cu acest proiect noii membri ai echipei. E o mare onoare și bucurie să avem prima franciză chiar aici, de unde am pornit şi noi. Mai mult decât atât, am avut norocul să avem ca primi francizaţi un cuplu de tineri care sunt implicaţi 110% în acest business.

Cum a decurs pregătirea francizaţilor, de la ideea de a deschide o cafenea şi până la servirea primului client?

Pregătirea pentru începutul antreprenorial a fost una uşoară şi naturală, aş spune, mai ales pentru că francizaţii noştri – Alina şi Tudor – au investit din timp în educaţia lor antreprenorială. Au o mentalitate orientată spre depășirea obstacolelor și rezolvarea problemelor, ceea ce îi ajută să vadă oportunitatea din fiecare situație. Consider că franciza Captain Bean este o afacere uşor de gestionat, mai ales dacă se urmează instrucţiunile şi procedurile stabilite – ceea ce s-a şi întamplat, astfel că totul a decurs foarte bine. E foarte relevant, în special la început de drum, să ai încredere în francizor, pentru că emoţiile, entuziasmul şi uneori lipsa de pregătire pot “deregla” o afacere. Din fericire, totul a mers strună, cei doi francizaţi adaptându-se foarte uşor la posturile de antreprenor şi barista.

Cu ce se diferenţiază noua locaţie, Captain Bean Isac, de celelalte locaţii Captain Bean existente?

Această locaţie este cafeneaua Captain Bean cu nr. 9 şi, totodată, prima deschisă în sistem de franciză. Deschiderea acesteia a venit după 6 ani de activitate pe segmentul HORECA şi coffee to go. Design-ul locației este unul care te încarcă cu energie şi nu te moleşeşte, în timp ce barul este amenajat astfel încât să aibă toate echipamentele la îndemână, iar zonele de expunere sunt organizate pentru o eficienţă maximă. Timpul ne-a învăţat că de prea multe ori, în trecut, ne complicam. Motiv pentru care am simplificat, cât s-a putut de mult, din punct de vedere operațional, toate aspectele din spatele tejghelei, pentru ca totul să fie cât mai uşor de operat, cât mai clar şi cât mai profitabil.

Cum a fost percepută deschiderea acestei locaţii de către clujeni?

Fiind un brand deja foarte cunoscut printre clujeni şi implicit printre cei care trec zilnic prin acea zonă, aceştia au primit foarte bine noua locaţie. Ne-am bucurat să primim feedback-uri extraordinare referitoare la modul în care arată locaţia, dar şi în ceea ce privește servirea, aspect la care Tudor şi Alina îmi permit să spun că excelează. Clujul este o piaţă foarte pretenţioasă în materie de servire. Totuşi, modul în care a fost percepută locaţia Captain Bean Isac, atât de către publicul nostru, cât şi de către cei care nu au mai băut o cafea într-o locaţie Captain Bean, nu face altceva decât să confirme conceptul nostru de franciză.

Care sunt obiectivele Captain Bean pentru anul 2020?

Anul 2020 este anul în care vom multiplica eforturile pentru a răspândi în ţară această faină oportunitate de a deveni antreprenor. Noi percepem franciza ca pe o metodă de "antreprenoriat cu airbag-uri" și spun acest lucru pentru că francizații vor putea să își manifeste iniţiativele şi simţurile antreprenoriale, dar într-un cadru "safe" (n.b. sigur), oferit de noi, astfel încât să poată deveni antreprenori de succes, fără prea multe bătăi de cap. Ţinta noastră este de a deschide 7 locaţii alături de 7 francizaţi care să îşi dorească să crească alături de noi. Acest an va pune bazele şi ne va învăţa cel mai important aspect dintr-un business și anume atingerea performanţei echipei francizor - teamwork, alături de partenerii francizaţi.

Care credeţi că va fi percepţia oamenilor din alte oraşe în momentul în care aţi deschide în oraşele lor o cafenea Captain Bean în sistem de franciză?

Clienţii vor percepe Captain Bean foarte simplu, ca fiind o cafenea. Faptul că suntem încă necunoscuţi în alte oraşe ne ajută să putem crea ceea ce am creat şi la Cluj şi anume o comunitate. Astfel, de la statutul de cafenea, împreună cu eforturile departamentului de marketing, prin campanii CSR şi altele, ne vom impune pe fiecare piaţă. Evident, acest lucru va fi o provocare. Totuşi, trebuie luat în calcul şi următorul aspect: franciza Captain Bean nu înseamnă doar Bogdan Pandea şi echipa lui din Cluj-Napoca, ci şi fiecare francizat în parte. Insistăm mult pe conceptul de parteneriat, de aceea considerăm că influenţele locale ale francizatului, alături de know-how-ul nostru vor fi un punct de plecare eficient, indiferent de zonă.

Dacă ți-ar plăcea să faci parte din echipa căpitanului, poţi afla mai multe despre franciza Captain Bean aici.


Planuri de expansiune / Oraşele vizate de francizor pentru expansiune sunt Timişoara, Braşov, Iaşi, Oradea, dar şi alte oraşe cu o populaţie de peste 50.000 de locuitori.