Cum să te adaptezi la criză
Sunt țări în care evoluția bolii a fost, până acum, mult mai dramatică și, cu toate acestea, antreprenorii din multe domenii ale sistemului de franciză au dat dovadă de versatilitate și s-au adaptat la noile condiții din piață. Ce ar trebui să faci pentru ca activitatea ta să continue ?
În primul rând, comunică permanent cu partenerii tăi de afaceri pentru că de situația lor financiară depind și veniturile tale. Comunicând și lucrând împreună veți fi mai pregătiți pentru perioada de recesiune generată de criza sanitară.
Protejează-ți echipa și fii în contact permanent cu ea. Caută pentru angajați cele mai bune variante și explică-le de ce iei anumite decizii, chiar dacă acestea vor fi dureroase în cee ace îi privește. Dacă le spui cinstit care este situația, sunt mari șanse ca oamenii să rămână alături de tine. Merită, pentru că ai investit în ei, sunt profesioniști și vor reintra în activitatea normală fără să fii nevoit să o iei de la capăt cu resursa umană.
Ține-ți clienții aproape. Comunică cu ei, spune-le că ești deschis la opiniile și la nevoile lor. Folosește rețelele de socializare, afișajele de toate felurile, trimite-le e-mail-uri sau folosește orice alte metode prin care să-i anunți că firma funcționează și este la dispoziția lor. Arată-le clienților și partenerilor că stăpânești situația. Este timpul să verifici dacă mijloacele tale de comunicare mai sunt adecvate situației actuale. Site-ul este convingător, este la zi și ușor de accesat ? Folosește newsletterele și fă postări convingătoare. Folosește fotografii expresive, care dau încredere. Cum ar fi cele cu personalul care poartă măști și mănuși de protecție în timp ce ambalează comenzile. Sau cum întrețin curățenia și alte asemenea aspecte care le demonstrează clienților că este sigur să cumpere produsele voastre.
Trebuie să fii conștient că doar reducerea costurilor directe și indirecte nu sunt suficiente ca să îți salvezi afacerea, dar este importantă. Inventariază resursele din companie care aduc valoare și flux de numerar. Asigură-te de continuitatea lor. Minimizează cheltuielile neesențiale și măsoară foarte bine profitul pe care ți-l aduce fiecare produs sau serviciu.
Fii la curent cu facilitățile oferite de Guvern, indiferent că sunt amânări și eșalonări la plata obligațiilor fiscal-bugetarea, acordarea de credite cu garanții de stat, simplificarea procedurilor de invocare a situației de forță majoră, intrarea angajaților în șomaj tehnic, etc. Nu ezita să beneficiezi de ele. Asta te-ar putea păstra pe “linia de plutire” până la ieșirea din situația de urgență.
Dacă activitatea se pretează, treceți la livrări la domiciliu, luați comenzi on-line și prin telefon. Fii însă atent la stocurile perisabile. Dacă se ajunge la întârzieri de livrare generate de aglomerarea clienților, fiți onești și spune-ți-le un timp real în care vor ajunge produsele la ei.
În ciuda restricțiilor, oamenii continuă să cumpere. Nici să nu încercați să le vindeți produse neesențiale. Ar fi, oricum, un eșec. Oamenii vor, mai întâi, să își acopere acoperi nevoile zilnice, vitale supraviețuirii, de utilitate imediată. Apoi, izolarea și distanțarea socială îi face să achiziționeze diverse gadget-uri, jocuri, jucării și alte obiecte care să-i scape de stres, să îi distreze și să îi țină ocupați cât timp vor fi nevoiți să stea în case. Chiar dacă volumul vânzărilor nu mai este același, nu profitați de situația de criză și aveți o atitudine pozitivă față de clienți. Și acum, dar și mai târziu, vor aprecia asta.
Folosește-te de această perioadă și acționează cu gândul la oportunitățile de viitor. În tot acest timp, vedeți ce fac ceilalți competitori din piață, iar dacă ai nevoie de un sfat, nu ezita să-i cauți pe cei care pot să-ți dea informațiile necesare să mergi mai departe.
Folosiți criza în avantajul vostru pentru că acum aveți timp pentru asta. După repornirea motoarelor economiei, nu se știe.
Articole citite
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
First Cafe este locul unde pasiunea, emoția și dragostea de viață se regăsesc de la prima ceașcă de cafea, iar fondatorul francizei așteaptă, cu bucurie și dedicare, noi parteneri.
Cea mai apreciată franciză europeană în educație și divertisment științific pentru copii, Fun Science-Profesorii Trăsniți, a deschis primul centru de edutainment “The Lab”.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...