Bogdan Pandea, fondator Captain Bean / Pragmatismul și proactivitatea sunt esențiale pentru supraviețuirea afacerii
Luni
18.05.2020
Criza declanșată de coronavirus a fost depășită de deținătorii francizei Captain Bean cu inteligență. În acestă perioadă, au identificat noi posibilități de dezvoltare a afacerii și au ținut aprope de clienți.
 

Anul 2020 ar fi trebuit să fie cel mai bun de până acum, având planificate deschideri de locații și estimări ale unor încasări record. Pandemia a pus însă lucrurile într-o altă paradigmă, complicată dar și  provocatoare în același timp, a declarat Bogdan Pandea, CEO Captain Bean.

După declararea stării de necesitate, o serie de experiențe antreprenoriale i-au fost de mare folos. În primul rând, elementul vital a fost educația. Pasionat de economie și de antreprenoriat, fondatorul francizei Captain Bean spune că a avut șansa ca, în baza cărților citite și a cursurilor urmate, să își dezvolte obiceiuri și o conduită pentru afaceri sănătoase. “Am combinat educația cu flexibilitatea și rapiditatea în decizii, pentru a obține cât mai repede înțelegerea părților terțe cu care interacționăm. Scopul final a fost, desigur, să putem trece cu bine, cu toții, peste această perioadă. În cu totul alt prognostic decât cel stabilit anterior, ne-am adaptat strategia astfel încât să putem rezista și să deschidem, totuși, locații cheie, alături de parteneri puternici. Astfel, pe durata stării de urgență, am lucrat la deschiderea a trei francize, în trei orașe”, a spus Pandea.

Acesta a apreciat că identificarea oportunităților este, poate, simțul cel mai de preț pe care și l-a dezvoltat în cei șapte ani de afaceri în domeniul HoReCa. Oportunitatea a venit din experiența echipei de management și stădania continuă pentru construirea comunității. Astfel, cei de la Captain Bean, făcând apel la comunitatea închegată în toți acești ani, au reușit să creeze o companie care să aibă lichidități, venituri care urmează să fie folosite și în viitor.

Pragmatismul și proactivitatea sunt esențiale pentru supraviețuirea afacerii

Încă din primele zile de după închiderea locaţiilor, cei de la Captain  Bean au căutat soluţii pentru a “rezista” pe perioada stării de urgenţă, planificându-și, în acelaşi timp, şi redeschiderea. În aceste două luni, cam toate măsurile au fost luate cu gândul că, în curând, cafenelele vor redeschise. Practic, și-au păstrat optimismul și și-au adaptat constant planul, cu gândul că vor deschide “săptămâna viitoare”. Această speranță i-a unit și i-a făcut să rămână activi într-o perioadă în care pragmatismul şi proactivitatea sunt esenţiale pentru a se adapta şi pentru a supravieţui.

Fondatorul francizei Captain Bean apreciază că, în contextual pregătirilor pentru redeschidere, comunicarea a fost extrem de importantă și de relevantă. “Am încercat, pe cât posibil ,să păstrăm vie şi activă relaţia Captain Bean – căpitani (căci aşa ne place să ne numim clienţii şi urmăritorii) pe reţelele de socializare. Astfel, am demarat campanii precum “#ProudtoCheerYouUp, prin care le ofeream periodic urmăritorilor noştri mesaje pozitive sau campania “#ProudtoStayHome” prin care doream să atragem atenţia asupra faptului că este important să respectăm sfaturile specialiştilor şi să nu ieşim din casă decât dacă este necesar, dându-i ca exemplu pe câţiva dintre colegii noştri din Captain Bean. Ne-am ţinut clienţii aproape încă din prima săptămână de după închiderea locaţiilor, prin lansarea campaniei <Susţine-ţi Căpitanul> şi prin asocierea Captain Bean în proiectul Card Cadou de la Ialoc.ro. Astfel, le-am oferit clienţilor noştri fideli posibilitatea să ne susţină prin achiziţionarea în avans a unui abonament de cafea (12+6 gratis, în primă fază, iar pe urmă şi 8+4), în primul caz, sau a unui card valoric, în cazul numărul doi”, a spus Pandea.

În ceea ce priveşte campania propriu-zisă de redeschidere, acesta a precizat că au fost nevoiți să adapteze totul pentru a funcționa în conformitate cu indicațiile autorităților. Asta înseamnă, între altele, câteva reguli stricte pentru clienţi, dar mai ales pentru angajaţi în ceea ce priveşte interacţiunea, igiena şi curăţenia. “Din păcate, suntem nevoiţi să redeschidem locaţiile pe rând. În prima fază, în data de 15 mai, am deschis două dintre ele. Avem pregătit un plan pe o lună, atenţia noastră fiind asupra nevoilor clienţilor şi, îndeosebi, asupra siguranţei lor. Suntem pregătiţi pentru fiecare scenariu posibil, strategia noastră putând fi adaptată în funcţie de ce se va întâmpla, în fapt, la locaţii”, a adăugat Pandea.

Angajații sunt elementul cel mai important al francizei

Fondatorul Captain Bean crede că angajații sunt elementul cel mai important al sistemului de franciză. Atunci când a fost anunțată starea de urgență și  au fost stabilite măsurile privind activitatea economică, primul lucru a fost să își asigure colegii că, indiferent de situație, sunt cu toții în aceeași barcă. Aceștia au înțeles foarte repede că trebuie să lupte împreună pentru a rămâne viabili. “Mărturisesc că am fost surprins de ușurința cu care colegii mei au pus umărul, venind cu idei, metode și campanii prin care să câștigăm cât mai mult teren. Mereu am fost transparent și întotdeauna sincer, iar lucrul acesta a făcut ca echipa să fie una unită, cu persoane care sunt aici încă din primele zile, a adăugat Pandea.

A fost vital să comunicăm în această perioadă cu francizații

În ceea ce privește relația cu francizații, fondatorul sistemului de franciză spune că au fost surprinși de aspecte. În primul rând, prima franciză deschisă la Cluj-Napoca era, în momentul izbucnirii crizei, pe un trend excelent, în care energia se schimbase, clienții erau din ce în ce mai mulți, iar rodul muncii francizaților urma să se vadă. “Am fost uimit să văd cât de simplu și transparent au tratat toate măsurile, avâd în vedere că sunt tineri, încă pe băncile facultății. În această perioadă, a fost vital să comunicăm constant cu ei și să ne asigurăm că orice cost suplimentar este eliminat, pe cât posibil, și să lucrăm împreună pentru a găsi soluții”, a spus acesta.

În al doilea rând, sistemul de franciză are parteneri care sunt pe punctul de a deschide locaţii. Următoarea deschdere din acest an, la Oradea, este planificată pentru începutul lunii iunie. Apoi, pe parcursul verii, își  propun să mai deschidă două locații, în București și Ploiești. “Chiar dacă atunci când începi să investeşti în plină criză ai fi înclinat să spui că e o decizie greşită, am avut şansa să îmi cunosc mai bine partenerii şi să mă conving de abilităţile lor antreprenoriale. Cu toţii erau încântaţi şi conştienţi, în acelaşi timp, de faptul că acum este momentul să investească şi să fie mai implicaţi în bunul mers al afacerii. Ne-am concentrat atenţia asupra sprijinului suplimentar pe care îl vom oferi actualilor şi viitorilor parteneri, după reînceperea activităţilor. Scopul nostru final este acela de a scoate în faţa viitorilor noştri francizaţi oportunitatea de a se lansa în industria HoReCa alături de noi, astfel încât să se poată bucura de următoarea primăvară şi vară economică”, a precizat Bodan Pandea.

Brandul de cafenele dezvoltat de Bogdan Pandea a ajuns la opt locații proprii în Cluj-Napoca, o unitate în franciză funcțională în aceeași localitate și alte trei în pregătire pentru deschidere. Mai multe despre sistemul de franciză Captain Bean puteți găsi în oferta disponibilă pe portalul nostru.


Comunicarea este extrem de importantă / Clienții trebuie să știe că ești aproape de ei, prin mesaje potrivite, campanii și proiecte
Ștefan Pricop
Business Development Manager