Supermarketurile au standarde de mediu slabe

Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.
Miercuri
22.08.2012
Retailerii prezenți pe piața autohtonă nu vând fructe şi legume organice produse în România.
 

Supermarketurile din România şi din Bulgaria nu se ridică la nivelul aşteptărilor în ceea ce priveşte politica de mediu, potrivit unui studiu privind sustenabilitatea verde, realizat de filiala bulgară a organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF), citat de Agerpres. Studiul a urmărit performanţa a câte 10 retaileri din fiecare ţară prin prisma a 6 domenii cheie: produse pescăreşti, produse lactate, produse din hârtie, legume şi fructe, detergenţi şi politici de mediu.

Ioana Buşilă, reprezentant WWF în România, spune că retailerii din țară au o performanţă medie în ceea ce priveşte produsele lactate şi ouăle, însă au un punctaj slab în cadrul celorlalte domenii analizate. Nici una dintre companiile analizate nu vinde fructe şi legume organice produse în România şi doar 26,95% dintre toate fructele şi legumele oferite sunt produse în ţară.

În Bulgaria, ouăle organice şi produsele din hârtie reciclată sunt disponibile în aproape toate magazinele, dar produsele provenite din pescuitul sustenabil şi fructele şi legumele produse în ţară sunt greu de găsit.

Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.

Carrefour a lansat un catalog dedicat produselor fabricate în țara noastră și anunță pentru perioada următoare o nouă campanie de semnalizare a produselor la raft. Astfel, produsele fabricate în țara noastră vor fi marcate cu steagul României. Majoritatea mărcilor proprii Carrefour provin de la producători români.

Metro Cash&Carry a lansat în luna mai programul „De-ale noastre”, un program de susţinere a micilor producători de legume. Producătorii din bazinul legumicol Poiana Mare au devenit furnizorii companiei pentru 4 tipuri de produse: roşii, ardei gras/capia/gogoşar, castraveţi şi venite. Legumele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine METRO Cash & Carry din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”.

În cursa pentru promovarea produselor autohtone vor intra şi alte lanţuri mari de magazine. Cei mai cunoscuţi retaileri de pe piaţa românească sunt: Carrefour, Kaufland, Auchan, Cora, Metro, Real, Lidl, Penny Market, Billa, Profi şi Mega Image.

World Wide Fund for Nature (WWF) este o organizație non-guvernamentală pentru conservarea naturii și restaurarea ecologică a mediului natural care activează în peste 100 de țări din întreaga lume.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist
/1/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015