Franciza de pe tărâmul zeilor
”M-am alăturat echipei Neoset în urmă cu șase ani, gândindu-mă că vin într-o companie care oferă oamenilor bucurie pentru că înfrumusețează casele și birourile, adică locurile în care ne petrecem timpul - cu familia, cu prietenii - și-n care se conturează, de fapt, esența vieții.”
Vă rog să ne spuneți câteva informaţii despre Neoset și să ne povestiți pe scurt cum a decurs dezvoltarea acestui concept pe piața românească.
Grupul Neoset a fost fondat în 1980, în Menidi, Atica (Grecia), unde a început prin a produce mobilă modulară, transformându-se curând într-un mare succes. Cu timpul, compania și-a lărgit oferta, iar în 1991 era deja lider pe piața din Grecia, premiată de mai multe industrii care certificau trăsăturile unice ale mobilei. Chiar în acel an, în 1991, am intrat și pe piața din România, unde am investit până în prezent peste 15 milioane de euro. În 2007 am deschis o fabrică de canapele în București, la Faur. Fabrica aceasta e foarte importantă pentru noi, pentru că ne permite să facem lucruri de calitate chiar aici, în România. Capacitatea de producție este de 10.000 de canapele și cam tot atâtea paturi pe an, însă producția poate fi cu ușurință dublată. 90% din mobila produsă aici pleacă în Grecia, de unde este exportată mai departe către Cipru, Ecuador, Etiopia, Dubai și Bulgaria.
Cum a influențat recesiunea economică din Grecia și din România activitatea Neoset?
Deși criza ne-a afectat afacerea per ansamblu, în România suntem într-o fază de creștere. După efortul de reorganizare din ultimii trei ani, ne concentrăm acum pe dezvoltarea unui nou tip de showroom. Preferăm să avem mai puține, dar mai spațioase. Planul pentru viitor e să deschidem showroom-uri de 2.000 – 3.000 de metri. În prezent avem patru magazine: unul la București, unul la Timișoara, unul la Constanța și unul la Pitești, ultimele trei enumare fiind francize.
Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate să devină francizați Neoset?
Trebuie doar să le placă să-i facă pe oameni fericiți. Să fie implicați personal și să nu vadă franciza ca pe o investiție și atât. Succesul Neoset vine mai ales din faptul că atunci când intri într-un showroom, simți că ai ajuns într-un loc în care oamenii se preocupă de tine, designerii petrec tot timpul necesar ca să te ajute să identifici lucrurile de care ai nevoie și îți oferă soluții de amenajare potrivite nevoilor tale. Practic, întâlnești un prieten care e acolo pentru tine. De asemenea, un francizat trebuie să aibă o viziune de creștere care, combinată cu numele Neoset, să ducă pe un drum pe care să vrem să-l urmăm. Avem cazuri de oameni care, cu un buget redus, au obținut rezultate excelente, în comparație cu alții care au investit doar bani, nu și suflet.
Ce le recomandați persoanelor interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Căutați acele produse sau servicii care vă interesează cu adevărat și verificați dacă există „chimie” între voi și oamenii implicați în afacerea respectivă. Acestea sunt două elemente de bază care vă vor ajuta să treceți peste dificultățile operațiunilor de zi cu zi. Nu trebuie să subestimăm bugetul investit, dar experiența ne-a învățat că este crucial să decidem mai întâi ce vrem să facem cu adevărat, apoi putem colabora cu organizația din care vrem să facem parte, și abia apoi să încercăm să construim un plan de afaceri real. Dacă vreunul dintre acești pași nu funcționează cum trebuie, e posibil să avem surprize neplăcute în viitor.
Ce previziuni aveţi pentru piaţa mobilei din România?
Deși competiția e puternică, cu multe companii internaționale și locale, noi credem că încă există loc pentru creștere. Tuturor oamenilor le place să dea o notă personală casei sau biroului, iar noi putem oferi multe alternative pentru decorare. Piața de mobilă a fost și ea apăsată de criză, dar noi credem că oamenii își vor dori întotdeauna ca spațiul lor personal să fie unic, pe gustul lor. În plus, au apărut primele semne de stabilizare și chiar o ușoară creștere a pieței.
Articole citite
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Franciza Used Products este parcă făcută pentru conjunctura actuală, când ai nevoie de anumite aparate și echipamente dar nu poți să ți le procuri pe cele de top
Sistemul de franciză DIEGO care și-a demonstrat succesul în domeniul amenajărilor interioare de aproape trei decenii, caută noi parteneri în București și în alte localtăți din România
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Franciza iubitorilor de animale
M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!
Grupul Floria atacă piața B2B
Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara
Diverta merge la ASE
Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I V R E M A R T I C O L E....
Petale de viaţă în afaceri
Am vazut un domn nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...
Diverta merge la ASE
Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC
Diverta merge la ASE
DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.