Business de familie glazurat cu ciocolată

Un spațiu cochet și primitor, o aromă dulce, un cuplu frumos, zâmbete calde – nu e un colț dintr-o căsuță din povești - e ciocolateria Leonidas Beller din Piața Dorobanți. Cei 100 de ani pe care compania belgiană îi serbează în acest an se observă încă de la intrarea în magazinul unde poți savura una dintre cele peste 80 de tipuri de praline belgiene. Aroma îmbietoare din interior și căldura cu care te primesc proprietarii business-lui te fac să-ți dai seama imediat că ai ajuns la locul potrivit pentru a afla o nouă poveste despre ciocolată și bineînțeles pentru a servi un desert excelent. Primul lucru pe care mi l-a dezvăluit Ion Codreanu, unul dintre cei 2 reprezentanți ai brand-ului Leonidas în România, este că ”Leonidas este un business de familie. N-ai cum să gândești momentan altfel acest business în România decât ca pe o afacere de familie”.
Fiecare pralină are povestea ei
Pralinele de ciocolată, cu cremă de casă sau de unt, cu fructe uscate, caramel, lichior sau marzipan poartă denumiri care se ridică la pretenția gustului lor: Poesie Fondant, Palet D’or, Merveilleux, Dresse Noisette, Fraise Massepain s.a. și sunt oferite în peste 40 de ambalaje. Lista completa a tipurilor de praline o găsiți pe site-ul www.ciocolatabelgiana.ro. În acest an, cu ocazia sărbătoririi celor 100 de ani Leonidas, compania aduce în magazine șase praline noi plus și o serie de ambalaje aniversare. Prețul unei praline variază între 2-3 lei în funcție de umplutură.
Mai puțin de jumătate dintre clienții Leonidas sunt consumatori autentici de ciocolată
Ciocolateria Leonidas Beller din Piata Dorobanti a fost deschisă la începutul anului 2009. Magazinul înregistrează o medie de 12 clienți pe zi, exceptând perioada Sărbătorilor de Iarnă când numărul acestora este chiar și de 10 ori mai mare. Doar 30% dintre cei care trec pragul ciocolateriei sunt consumatori autentici de ciocolată, restul de 70% oferind produsele Leonidas drept cadouri. ”Având în vedere aceste statistici este greu să stabilim care este cea mai consumată pralină. Ce pot spune sigur este că avem un anumit tip de clientelă, care a înțeles în ce constă conceptul Leonidas”, spune Ion Codreanu.

Femeile și ciocolata- o binecunoscută poveste de dragoste
După cum era de așteptat, femeile sunt cele mai mari consumatoare de ciocolată. De la proprietarul magazinului Leonidas aflăm că 60% dintre clienți sunt femei, un procent de 40% revenind bărbaților. Aceleași procente se regăsesc și în cazul preferințelor tipurilor de ciocolată: 60% dintre consumatori aleg ciocolata cu lapte și 40% ciocolata neagră.
”Lumea fuge de ciocolata albă și nu înțeleg de ce”, spune Ion Codreanu. ”Ciocolata albă nu este doar ciocolată albă. Avem sortimente cu cremă de unt, cu aromă de banană, ananas, căpșuni și chiar cu ciocolată cu lapte în interior. Însă oamenii nu vor ciocolată albă.”
De-a lungul timpului au circulat multe povești și mituri despre ciocolată, de la folosirea acesteia ca afrodisiac, până la efectele terapeutice pe care le are asupra organismului. Proprietarul magazinului Leonidas Beller nu are însă niciun mit despre ciocolată. ”Singurul lucru pe care îl pot spune despre ciocolată nu este un mit, este un adevăr: mai bine consumi o ciocolată de calitate în cantități mici decât să consumi multă ciocolată de proastă calitate.”
Conceptul Leonidas a fost adus prin franciză în țara noastră. Ion Codreanu este unul dintre cei doi reprezentanți ai brand-ului în România. Antreprenorul deține propria ciocolaterie în Piata Dorobanti și are doi parteneri francizați, unul în Pipera și unul în Brașov. Toate magazinele Leonidas din întreaga lume se aprovizionează de la aceeași fabrică, aflată în Belgia și toate comercializează aceleași tipuri de praline.
(E.C.)
Articole citite

LaDoiPași este un model de business de succes, în care antreprenorii independenți sunt elementul central.
CRAMA MURFATLAR vine cu o îndelungată istorie - peste 40 de ani de tradiție, culturi de viță de vie întinse pe mii de hectare, arome deosebite, delicate, parfumate, grele sau ușoare, sticle mai noi sau mai vechi, dar toate bine păstrate.
După o scurtă perioadă de stagnare, CRAMA MURFATLAT reia planurile de expansiune a rețelei de franciză și își propune să ajungă la 100 de crame până în anul 2020.
Ce face Mini Pani diferit față de alte sisteme similare din Croația, care este avantajul acestei afaceri și care este cel mai simplu format de franciză, este ceea ce relatează Zolt Polhe în legătură cu sistemul de franciză pe care l-a dezvoltat.
Firma cehă BON BON produce și vinde de 10 ani ciocolată originală, sub diferite forme. În acest an, se lansează afacerea de franciză și în Slovacia.
Cele mai citite

Lanţul de patiserii Fornetti s-a extins rapid prin intermediul francizei, numărând acum aproape 800 de unităţi.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea 5 to go cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
În cazul în care afacerea sa dă faliment, angajatorul trebuie să desfacă raporturile de muncă cu angajații săi. Nu există riscuri majore de ordin legal pentru angajatorul în insolvență care își concediază salariații.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?