Carrefour scoate micii comercianți din criză

Produsele marcă proprie ale Carrefour România, precum telemeaua, cozonacul, zacusca sau mierea, vor ajunge pe rafturile hipermarketurilor deținute în Italia de grupul francez, datorită numărului mare de români stabiliți în această țară. Aceeași politică ar putea fi aplicată și în Spania.
Vineri
31.05.2013
Rețeaua de franciză a grupului francez se mărește cu nouă magazine aparținând unui brand autohton.
 

În toamna anului 2011, Carrefour a început dezvoltarea pe segmentul de proximitate, prin încheierea unui parteneriat de tip franciză cu rețeaua locală Angst, controlată de Sorin Minea. Ziarul Financiar scrie că, recent, retailerul francez a semnat un contract de franciză cu lanțul autohton Gulliver. Astfel, cele nouă magazine Gulliver din București vor fi transformate în CarrefourExpress, rețeaua de proximitate a retailerului urmând să ajungă la peste 30 de unități.

George Florin Brotoiu, unul dintre acționarii Gulliver, nu oferă informații despre parteneriatul cu grupul francez. Acesta menționează însă impactul pe care criza financiară l-a avut asupra micilor comercianți : ”Criza a afectat pe toată lumea. Mai mult, nu cred că mai există zonă în București unde să nu existe concurență puternică.”

Criza financiară i-a afectat puternic pe micii comercianţi. Potrivit ZF, circa 35.000 de micro- întreprinderi din comerţ au fost închise în ultimii ani sub presiunea crizei şi a expansiunii agresive a retailerilor internaţionali.

Carrefour operează în prezent în România trei formate de magazine, cu un total de 116 unități: 24 hipermarketuri Carrefour, 68 supermarketuri Market și 24 magazine de proximitate Express. Cel mai noi magazin de proximitate, Express Orizont, a fost deschis în luna mai în cartierul bucureștean Drumul Taberei și funcționează non-stop.

Segmentul de proximitate a fost atacat și de retaileri ca Profi, Mega Image și Metro. Pe 29 mai, Profi a deschis un nou magazin în Roșiorii de Vede, ajungând la o rețea de 166 de unități. Mega Image, cea mai extinsă rețea de supermarketuri din România, a deschis în luna mai 10 unități, dintre care opt Shop&Go și 2 Mega Image. Retailerul german Metro se extinde pe segmentul de proximitate prin intermediul francizei ”La Doi Pași”, prin care intenționează să ajungă la un 1.000 de magazine.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015