Solutii inteligente pentru companiile mici

"În prezent avem peste 150 de unităţi în Canada, Statele Unite, Mexic, Singapore, Australia, Noua Zeelandă, Irlanda şi Marea Britanie. Plănuim să ne extindem şi în alte zone de îndată ce vor apărea oportunităţile" - David Banfield, preşedintele Interface Financial Group.
Vineri
01.08.2014
David Banfield, preşedintele Interface Financial Group, ne vorbeşte despre o franciză care s-a dezvoltat la nivel internaţional într-un domeniul foarte intersant: factoring-ul.
 

Puteţi să ne spuneţi pe scurt cum funcţioneză programul de discount IFG şi să ne explicaţi diferenţele dintre cel mai cunoscut program de factoring şi cel mai puţin cunoscut program de discount în facturare?
Programul IFG este conceput pentru a accelera cash flow-ul companiilor mici care ne devin clienţi. În general, un client care a produs şi a livrat produsul său, le facturează consumatorului o dată scadentă de circa 30 de zile – ei bine, ei îşi vor primi banii undeva între 40- 60 de zile de la livrare. Însă ei îşi pot primi banii în aceeaşi zi dacă îşi vând facturile către Interface.

 

Tranzacţia este bazată pe specificul fiecărei facturi şi este întotdeauna una de vânzare – cumpărare. Clientul poate alege ce facturi vrea să vândă şi când. Nu este nicio constrângere în ceea ce priveşte când trebuie folosit serviciul sau un nivel minim de vânzare.

Într-un serviciu de factoring – la modul general – factorul ia întreaga carte a creanţelor clienţilor pe care o foloseşte ca o garanţie în raport cu care poate împrumuta bani acestora. Procesul funcţionează atât timp cât ambele părţi sunt de acord; în general se întinde pe mai mulţi ani. Factorul se ocupă de asemenea şi de întreaga operaţiune de back – office în ceea ce priveşte conturile de creanţe administrate pentru clienţii săi.

Când şi de ce v-aţi decis să vă francizaţi afacerea?
Iniţial, ne-am francizat afacerea în urmă cu 20 de ani, în Canada. La acel moment, Interface activa în program de discount al facturilor de peste 20 de ani şi dorea să-şi crească atât operaţiunile cât şi să se dezvolte peste hotare. Factoring-ul se pare că a fost răspunsul corect şi am creat o unitate pilot şi un manual de operaţiuni pornind de la acea bază.

Care sunt principalele avantaje ale conceptului de franciză IFG?
Le oferim clienţilor noştri flexibilitate maximă în ceea ce priveşte principiul „foloseşte-l atunci când ai nevoie de el”. Fără nicio obligaţie, clienţii pot veni să testeze acest concept de expansiune al business-ului. Faptul că oferim acest serviciu prin franciză înseamnă că francizaţii noştri vor interacţiona cu clienţi din zona lor de acţiune.

Câţi francizaţi aveţi în prezent  şi în ce ţări?
În prezent avem peste 150 de unităţi în Canada, Statele Unite, Mexic, Singapore, Australia, Noua Zeelandă, Irlanda şi Marea Britanie. Plănuim să ne extindem şi în alte zone de îndată ce vor apărea oportunităţile.

Care sunt caracteristile principale ale unui francizat? Există un profil a francizatului IFG?
Căutăm persoane care au următoarele calităţi: foarte buni comunicatori, capacitatea de a lua decizii, capacitatea de a relaţiona cu cei din jur şi de a rezolva probleme, persoane foarte disciplinate cu background solid în business.

La ce tip de sprijin din partea sediului central IFG trebuie să se aştepte un francizat?
Ne mândrim că suntem disponibili pentru francizaţii noştri de fiecare dată când aceştia au de încheiat o tranzacţie, indiferent dacă etse vorba despre sediul nostru centrul sau despre unul al unui Master Francizor. Ne axăm foarte mult pe sprijin-sprijin-sprijin.

Unde consideraţi că vă puteţi dezvolta cu succes afacerea în viitor? În ce ţări, regiuni, dar mai ales pe ce segmente de business?
Ţinând cont că ne dorim să extindem reţeaua la nivel internaţional, avem tendinţa să căutăm două lucruri. În primul rând, infrastructura unei francize, iar, în al doilea rând existenţa unui segment de piaţă în ceea ce priveşte factoring-ul. Dacă există aceste două elemente, avem o bază solidă de la care putem începe.

Experienţa noastră de până acum ne arată că factoringul şi alte modalităţi de finanţare non-bancare nu favorizează business-urile mici – drept urmare, pentru aceste pieţe metoda Interface este cea optimă.


/2/
Vezi mai multe