Avantajele unui business cu electrocasnice de lux

”Partenerul de franciză trebuie să cunoască brandul Miele și industria în care activăm. Trebuie să fie o firmă cu o situație financiară stabilă, iar la nivel personal trebuie să se potrivească stilului nostru de business.” Loredana Butnaru, director Miele România
Joi
13.10.2016
Loredana Butnaru, director Miele România, oferă detalii despre obiectivele pe care compania numărul unu în producția de echipamente premium și le-a propus pe piața locală
 

Miele are o rețea de 30 de parteneri și de 70 de magazine în România, care se înscriu în trei categorii: parteneri Miele exclusiv, în cadrul cărora sunt comercializate doar electrocasnicele brandului, rețele de magazine specializate în vânzările de mobilier de lux, rețele și magazine independente de electroIT.

Cum apreciați evoluția și dinamica pieței electrocasnicelor de lux în România?

Piața de electrocasnice de lux este într-o continuă creștere în România. De la an la an, consumatorii ajung să fie mai interesați de achiziția unor electrocasninice care să le satisfacă mult mai bine nevoile. Devin mult mai selectivi și se informează mult mai bine ca înainte. Cei care călătoresc des au deja mentalitatea din țările dezvoltate.

Când ați luat în calcul un astfel de business, v-ați gândit și la eventualele riscuri? Care sunt acelea?

Întotdeauna când pornești o afacere trebuie să te gândești și la riscuri. În 2007, când a ajuns pe piața din România, Miele era un brand mai puțin cunoscut. De aceea, am ales să facem pași mici, dar siguri și să creștem. Am investit în magazine noi și am avut grijă să înnoim mereu gama de produse. Miele a ajuns astăzi să aibă un showroom în Piața Presei Libere, un alt magazin Miele Point în București și alte cinci magazine în țară.

Care sunt avantajele, așadar?

Principalul avantaj este acela că Miele este compania numărul unu în ceea ce privește producția de electrocasnice premium la nivel mondial. Majoritatea produselor Miele dispun de tehnologii patentate, toate sunt testate să dureze minim 20 de ani și să asigure cele mai bune rezultate, iar din acest motiv, clienții vor putea beneficia de electrocasnice de cea mai bună calitate, create în principal pentru a corespunde nevoilor lor.

Coordonați activitățile de dezvoltare ale brandului Miele pe piața locală. Magazinele exclusive, cinci la număr până acum, sunt francizate. În cât timp ați realizat aceste parteneriate și ce obiective v-ați fixat pentru perioada viitoare referitor la francize?

În ultimii trei ani, am deschis anual câte un magazin sau două în România. Am făcut progrese într-un mod strategic, am ținut cont de zone, de potențialul cumpărătorilor și de spațiile necesare pentru deschiderea unui magazin. Ne propunem să păstrăm această strategie de a deschide câte un magazin, două în fiecare an.

Ce presupune un astfel de parteneriat exclusiv, atât din partea francizorului, cât și a francizatului?

Nu este chiar o franciză deoarece nu percepem taxă, venim cu soluțiile de business, design, cu know-how, apoi businessul în intregime este al partenerului. În primul rând trebuie să existe încredere între ambele părți și să înțeleagă filosofia brandului, care este una diferită. Este foarte importantă locația, restul sunt detalii.

Există zone/orașe preferate pentru extindere în regim de franciză? Care și de ce?

Ne-am axat în special pe orașe din zona Transilvaniei pentru că acolo există un potențial mai mare de cumpărare și mulți dintre românii de acolo cunosc deja produsele Miele. Avem magazine deschise in Cluj, Brașov, Târgu Mureș, Sibiu și Deva, așadar putem spune că am acoperit zone din Transilvania.


Subiecte populare in Forum