Renaşterea francizei cu mâncare chinezească
Trei parteneri, doi români şi un chinez, au deschis primul Restaurant Shanghai în Cluj cu 18 ani în urmă, în anul 1998. Succesul acestuia a condus la deschiderea primului Fast Food cu acelaşi specific în 2006, după care au urmat alte două deschideri, în Iulius Mall şi în Cora Hypermarket. Pentru că cererea de produse era în creştere, cei trei parteneri au lansat o ofertă de franciză pentru alte locaţii din ţară. Astfel, in anul 2008, mai precis în luna august, s+a deschis la Bacău prima franciză Restaurant Shanghai. Au urmat şi altele, tot la Bacău şi Baia Mare. Dar a venit criza economică şi împreună cu ea o acută lipsă de clienţi, aşa că locaţiile Shaghai cu mâncare chinezească s-au închis rând pe rând. În 2011, unul dintre cei doi parteneri români ai francizei a decis să revină pe piaţă.
Pentru restaurant, taxa de franciză este de 10.000 de euro, iar redevenţele şi taxele de promovare reprezintă 5 % din vânzările realizate. Istvan Szilagyi spune că pentru acest tip de afacere francizatul are nevoie de un spaţiu minim de 150 metri pătraţi, din care 40-50 metri pătraţi pentru bucătărie. Deasemenea, francizatul va avea nevoie de minim 17.500 euro pentru investiţii în dotarea bucătăriei, pentru sistemele informatice şi pentru sistemul de supraveghere video. La aceste cheltuieli se adaugă investiţiile cu amenajarea spaţiului, cheltuieli a căror valoare depinde de starea spaţiului în momentul achiziţiei francizei.
Pentru franciza de fast food Shanghai Express, taxa de franciză este de 5.000 de euro, taxă valabilă înclusiv pentru companiile cu activitate de catering. În cazul fast food-urilor, investiţiile se ridică la aproximativ 13.000 de euro plus cheltuieli pentru amenajarea spaţiului, spaţiu a cărui dimensiune poate varia ântre 50 şi 70 metri pătraţi minim, în funcţie de amplasament.
În ceea ce priveşte personalul necesar pentru deservirea acestor unităţi, pentru restaurant sunt necesare 12 persoaner angajate pentru 2 ture de funcţionare, în timp ce pentru Shanghai Express numărul angajaţilor se reduce la jumătate.
Demn de remarcat este faptul că francizorul se angajează faţă de francizat să ofere asistenţă pentru implementarea HACCP, fapt rar întâlnit la francizele de alimentaţie publică, prin care franciza Restaurant Shanghai se diferenţiază net de alte francize din domeniu.
Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !
Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?