De ce au succes afacerile din domeniul înfrumusețării

Fidelizarea clientelei are un rol important în toate afacerile din domeniul înfrumusețării.
Sâmbătă
09.06.2012
Româncele pun mare preţ pe frumuseţe. Industria frumuseţii este una dintre cele mai profitabile din ţara noastră, iar de-a lungul timpului, în acest domeniu s-au dezvoltat şi multe afaceri în franciză.
 

Frumuseţea femeii a fost admirată în fiecare epocă, din antichitate, până în prezent. Fiecare perioadă a istoriei şi-a stabilit arhetipurile şi a inovat noi reţete de frumuseţe. Cleopatra, Elena din Troia, Semiramida, Salomeea sunt câteva nume care vor ilustra întotdeauna cultul frumuseţii în oglinda istoriei. Ne simţim bine atunci când suntem frumoase. Iar în prezent putem apela la o mulţime de trucuri pentru a ne pune în valoare atuurile.

În România, iniţiativele în materie de saloane de frumuseţe, cu servicii tot mai diversificate: coafura, masaj, cosmetică, solar, manichiură etc au devenit din ce în ce mai numeroase. O zonă în expansiune o reprezintă serviciile pentru bărbaţi. Majoritatea afacerilor din industria frumuseţii au reuşit să depăşească greutăţile impuse de criza economică întrucât consumatorii nu renunţă total la produsele şi serviciile de înfrumuseţare şi îngrijire, ci se orientează spre branduri şi servicii mai ieftine. Pentru a încuraja cererea clienților saloanele de înfrumusețare au scăzut prețurile serviciilor și au recurs la diverse oferte speciale și pachete promoționale.

Criza economică a determinat unele persoane care doreau să lanseze un start-up să se îndrepte către o franciză, modelul francizei fiind un format de business testat pe mai multe pieţe. Întrucât concurenţa este destul de ridicată în acest domeniu, trebuie implementat un sistem inteligent şi deschis de marketing şi este necesar un management eficient al afacerii, lucruri care pot fi deprinse de la francizor.

O afacere în domeniul frumuseţii poate fi un succes întrucât românii pun mare preţ pe frumuseţe, lucru demonstrat şi de un studiu care arată că peste 60% dintre români merg lunar la salonul de înfrumuseţare. Mai exact, 62,74% dintre români merg în fiecare lună la salon, potrivit unui studiu realizat de NoMasVello, liderul mondial specializat în tratamente cosmetice cu IPL (lumină intens pulsată).

Pe segmentul francizelor din domeniul înfrumsețării, cele mai bine cotate companii sunt: NoMasVello, franciza cu cea mai rapidă dezvoltare din Europa, Cellulem Block, franciză dezvoltată de fondul de investiții GED Private Equity, FitCurves for Women, francizor internațional din domeniul fitness-ului, Hera Body Care, centru de medicină estetică și funcțională, Fabio Salsa, Coka Club, Ciufolici, salon de coafură, frizerie și cosmetică pentru copii și adulți, Physiomins și Geta Voinea.

NoMasVello, lider mondial în centre de epilare definitivă și terapii faciale cu lumină intens pulsată, deține peste 1200 de centre în 14 țări din Europa și America. NoMasVello a intrat pe piața din România în anul 2010 unde deține 15 centre în cele mai mari orașe din țară. Costul de achiziționare a francizei NoMasVello este de 30.000 de euro plus TVA. La această taxă se adaugă costurile aferente amenajării centrului, în valoare de aproximativ 3.000 de euro.

Cellulem Block, centru de înfrumusețare și slăbit, oferă următoarele servicii: tratamente eficiente anticelulită și de slăbit, epilare definitivă, fermitate cutanată și musculară, tratamente faciale specializate. Investiția pentru deschiderea unei francize Cellulem Block începe de la 21.000 de euro, la care se adaugă TVA, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

Salonul de frumusețe Geta Voinea, deținut de stilista cu același nume, este o franciză românească, lansată în țara noastră în anul 2.000. Investiția într-un salon Geta Voinea se ridică la circa 50.000 euro pentru o suprafață de 100 mp, potrivit b365.realitatea.net.

Pe piața din România există și saloane de înfrumusețare care au anunțat recent că vor să se extindă prin franciză, cum ar fi Epilpulsar și Biothecare Estetika. Un alt concept de înfrumusețare ar fi cel adus de Marc Pennino: saloanele de albire dentară cosmetică, o afacere profitabilă în industria frumuseții din Europa de Vest.

Succesul unei afaceri în domeniul frumuseții depinde de mai multe elemente: metodele de tratament folosite, produsele utilizate și dotarea tehnică, însă principalul factor decisiv este atmosfera generală, care trebuie să fie relaxantă, plină de atenție și profesionalism din partea angajaților.

(Elena Cărăușu)