Master francizorul Ion Codreanu deschide încă o ciocolaterie Leonidas în Bucureşti

"Dorim să identificăm antreprenorul care să înţeleagă acest business de nişă elegant. Antreprenorul care să înţeleagă că această afacere este pe termen lung. Filosofia noastră este de a lăsa următoarei generaţii aceste business-uri în oraşele în care încheiem parteneriate. Capitalul nu este atât de important; trebuie să se implice în business, să ştie să fidelizeze clientela, să înveţe despre lumea ciocolatei, să aibă pasiune pentru ciocolată." Ion Codreanu, master francizor Leonidas în România
Luni
12.12.2016
Amplasată pe Bulevardul Unirii, ciocolateria va fi un concept LCC (Leonidas Chocolate & Coffee).
 

Leonidas România Ciocolată Belgiană este în plin proces de consolidare pe piața din Romania. În București funcționează în prezent două ciocolaterii, iar în ţară trei unităţi testate cu succes sub conceptul LCC. Sub acelaşi concept urmează inaugurarea în Capitală, la începutul anului viitor, a unei ciocolaterii situată pe Bulevardul Unirii. Următoarea va fi, cel mai probabil, în Oradea.

Cum a demarat şi, mai ales, cum s-a dezvoltat acest business cu ciocolată belgiană în România?

Vreau să fac precizarea că brandul Leonidas se află pe piața din România din 2001 şi că are doi importatori; nu l-am adus noi primii, dar noi am fost primii care l-am dezvoltat. Pot spune că ceea ce înseamnă astăzi numele Leonidas pe piața românească mi se datorează mie și echipei pe care o conduc alături de soția mea, pentru că și ea este implicată în afacere, fiind un business de familie. Avem acum dezvoltate în București două ciocolaterii: cea din Piața Dorobanți, pe care o administrez personal; cealaltă este pe Calea Victoriei, este o franciză tip parteneriat. O franciză atipică, pentru că nu se plătește nicio taxă, nici la intrarea în rețea și nici pe parcursul derulării afacerii. Mai avem trei francize în țară - una în Iași, deschisă în 2014, şi cele din Timișoara și Cluj-Napoca, deschise în 2015.

De ce aţi ales acest gen de parteneriate cu antreprenori locali?

În primul rând, pentru că ei cunosc mai bine piețele pe care activează, sunt ancorați în realitățile de acolo. În al doilea rând, pentru că produsele noastre sunt destul de delicate, în sensul că importăm ciocolata de la singura fabrică din Belgia, din Bruxelles. Datorită concentrației de unt de cacao și de alte ingrediente naturale, termenul de valabilitate a produselor este scăzut. Ca să putem menține anumite stocuri în țară, pe zona aceasta de calitate pe care ne poziţionăm, am decis să ne dezvoltăm în acest mod.

Ce aveţi în plan pentru 2017?

Implementarea în Bucureşti a noului concept Leonidas Chocolate & Coffee (LCC), care integrează atât vânzarea pralinelor, cât și a altor produse: înghețată, cafea/ciocolată caldă, băuturi Leonidas, adică rețete de praline transformate în băuturi - ceea ce este unic pe piață. Primul pilot a fost la Iași. În același stil am dezvoltat ulterior Timișoara și Cluj, urmând să deschidem în București, pe Bulevardul Unirii, o ciocolaterie care va fi în administraţie proprie, nu în franciză. Acum este în stadiu de ”șantier”.

Când va fi inaugurarea?

Eu estimez că noul spațiu va fi inaugurat în februarie, dar încă nu avem fixată o dată. Poate va fi chiar în 14 februarie, de Sfântul Valentin, o zi cu o rezonanţă din ce în ce mai puternică în rândul consumatorilor din România. Deschiderea oficială o vom face un pic mai târziu, când vremea va fi mai prietenoasă, pentru că vom încerca să facem un eveniment deosebit din această inaugurare.

Modelul va fi replicat în Bucureşti şi sub formă de franciză?

Momentan, nu, pentru că Bucureştiul pare el mare... dar e mic! Aş zice că este o piaţă închisă, odată cu deschiderea din Bulevardul Unirii. Dar nu excludem ca în următorii doi ani să luăm în calcul o nouă posibilă deschidere în Capitală. În alte oraşe, da. Am încheiat prima fază de dezvoltare în marile centre urbane, în Iaşi, Timişoara şi Cluj, iar o zonă care ne interesează este Oradea. Acolo căutăm un partener care să înţeleagă acest business de nişă, un business delicat, elegant, pe care să fie capabil să-l dezvolte pe termen lung.

Așadar, ce criterii trebuie să îndeplinească cei care doresc o franciza Leonidas Ciocolată Belgiană în România?

Pe lângă spirit antreprenorial şi pasiune pentru ciocolată, pentru conceptul LCC vorbim de o investiţie de aproximativ 40.000 – 50.000 de euro și de un spațiu de minimum 50 mp, cu posibilitate de terasă. În această sumă, ca investiție globală, sunt incluse și prima achiziție de start-up a stocului de marfă, precum și partea de amenajări. Investiția de aici, din București, este mai mare decât cele obișnuite, conceptul fiind gândit la o scară mai mare, astfel că ajunge undeva la 60.000 – 70.000 de euro.

Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !


Subiecte populare in Forum

Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium

Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...

1 Declaratii
Final 10.11.2017
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”

Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!

1 Declaratii
Final 31.01.2017
Franciza Star Kebab trece Prutul

Vrei sa ști despre francize

1 Declaratii
Final 07.10.2016
Cafenea in loc de masina!

Ma mandresc cu acest copil. Impresionant articolul din pundtul lui de gandire. Multumesc celui ce l-a scris pentru ca in fraze scurte si concise a reusit sa exprime cum acest...

1 Declaratii
Final 01.09.2016
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

Ai revenit si ma bucur caci imi lipseau articolele tale...mult succes

2 Declaratii
Final 19.06.2015
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

In sfarsit un nou articol ,asteptam si ma bucur mult de tot...mult succes FORNETTI

2 Declaratii
Final 18.06.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Cu noul patron o sa le mearga la fel de bine...renumele e deja.

3 Declaratii
Final 12.05.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Premiile pentru studenti este un obicei care ar trebui pastrat si urmat de toti angajatorii.Nu pot trece cu vederea originea noului  angajator si nu as vrea sa am dreptate dar...

3 Declaratii
Final 11.05.2015