Prioritățile se schimbă
Prioritățile se schimbă / Scopul noii strategii internaționale de vânzări a companiei IKEA este de a ajunge în casele clienților săi prin promovarea vânzărilor online și a sistemului de livrare la domiciliu. Cu toate acestea, compania nu dorește să renunțe la conceptul original al marilor magazine de la marginea metropolelor, însă acest concept nu va mai fi o prioritate.
Vineri
24.08.2018
IKEA promovează oportunitatea testării mobilierului în magazinele dotate cu echipamente pentru experimentarea realității virtuale. În paralel, va dezvolta și rețeaua internațională de magazine.
 

Renumita companie suedeză caută noi modalități alternative de a vinde mobilier, încercând să țină pasul cu evoluția tehnologiei și să ofere susținătorilor loiali nu numai posibilitatea de a cumpăra relaxați, în cadrul confortabil al propriei locuințe, dar și să beneficieze de o experiență unică de cumpărare prin folosirea tehnologiei moderne care va permite oamenilor să își proiecteze propriile interioare. Cine nu ar vrea să încerce realitatea virtuală? Datorită acesteia, clienții IKEA vor avea posibilitatea, prin intermediul unei aplicații, de a face diverse proiecții personalizate, în mod independent, fapt care reprezintă unul dintre pilonii strategiei globale a companiei. Numita Ikea Place, aplicația se folosește de tehnologia realității augmentate a celor de Apple pentru a facilita procesul de cumpărare de la Ikea. Aplicația folosește camera telefonului pentru a scana instant o cameră și permite amplasarea virtuală a pieselor de mobilier de la Ikea oriunde dorește clientul, în camera respectivă.

"Realitatea virtuală se dezvoltă rapid și, în cinci până la zece ani, va fi o parte integrantă a vieții oamenilor. Vom vedea că va juca un rol major în viitor, de exemplu, ar putea fi folosită pentru a permite oamenilor să încerce o varietate de soluții de mobilier înainte de a le cumpăra ", spune Jesper Brodin, Manager IKEA Range & Supply.

În momentul în care clienții își pun pe cap casca virtuală cu ochelari, pot schimba, de exemplu, culoarea mobilei de bucătărie sau pot plasa elemente individuale de mobilier în spațiul virtual, cu un singur clic.

Ikea Place va permite răsfoirea rapidă a ofertelor de produse de mobilier și verificarea modului în care ele ar arăta în realitate. Clienții pot să repoziționeze orice piesă de mobilier și să se deplaseze mai aproape sau mai departe de ele pentru a vizualiza spațiul din diferite unghiuri. Pot, de asemenea, să ridice o tigaie ca și cum ar pune mâna pe ea pentru a o pune pe aragaz și, practic, nu există limite. Este ca și cum ar intra într-un basm, unde vor putea să exploreze spațiul la dimensiune reală, să facă proiecții 3D și să interacționeze cu diverse obiecte.

La nivel global, profitul operațional al IKEA a scăzut de la 15,5 miliarde de euro în 2016 la 12,6 miliarde de euro în 2017, ceea ce reprezintă o scădere de aproximativ 3 miliarde de euro, justificată însă de investiția făcută de companie pentru susținerea cheltuielilor cu aplicația Ikea Place. Conform declarațiilor reprezentanților companiei, rețeaua de franciză IKEA ar trebui să continue să crească conform planului, prin adăugarea de magazine metropolitane mai mici care vor servi clienții de proximitate și vor completa oferta magazinelor mari aflate în zonele comerciale de la periferie. Perioada de transformare urmează în IKEA după moartea recentă a fondatorului Ingvara Kamprad, care a contribuit în mod semnificativ la conducerea rețelei globale de magazine. Sub conducerea noii echipe, brandul ar trebui să atragă un număr din ce în ce mai mare de clienți și, de asemenea, să îndeplinească cerințele cele mai exigente.


Fornetti Food & Beverage (FFB) üzlet
Florentina Pene
Business Development Manager