Afaceri simple și câștiguri rapide

Cake and Roll Pitești / Ionut Balotescu, francizat din Pitești, în fața rulotei sale amplasate în fața centrului comercial Supernova și pregătită pentru sezonul de iarnă
Miercuri
22.11.2023
Ice and Roll și Cake and Roll este o afacere care garantează francizatului un pachet complet de instrumente ce îi permit să obțină o rentabilizare rapidă a investiției și să câștige bani rapid.
 

Activitatea Ice and Roll se desfășoară prin intermediul unei rulote de catering la cheie, cu echipament complet, conform standardelor de retea, functionand staționar. În sezonul de primăvară și vară, acestea sunt dotate cu echipamentele necesare pentru producerea de înghețată, vafe clasice și cu bule, deserturi și ceai cu bule în conformitate cu standardele sanitare și de calitate. În sezonul de toamnă și iarnă, există un dispozitiv pentru coacerea kurtos colacilor, vafelor cu bule și de mini gogoși. La cumpăna anotimpurilor calde și reci ale anului, punctele Ice and Roll și Cake and Roll sunt supuse unui rebranding sezonier, care durează literalmente câteva ore, proces datorită căruia francizații reușesc să își vândă neîntrerupt produsele. Pe lângă echipamente, se modifică și designul exterior al punctelor. Francizații primesc puncte gastonomice 100% gata de utilizare din momentul instalării. Datorită acestui fapt, sunt eliminate costurile de pregătire, renovare și adaptare la standardele de rețea, așa cum este cazul spațiilor staționare.

Dezvoltarea în România

Primele rulote gastronomice Ice and Roll și Cake and Roll au fost deschise în iulie 2020. Mai întâi au fost deschise două puncte proprii, care au constituit un fel de testare a conceptului de franciză pe piața din România. Deși conceptele se dezvoltă foarte bine în Polonia și alte țări europene de aproape 10 ani, acestea trebuiau pregătite pentru dezvoltare în România. Prin urmare, meniul și toate detaliile legale și tehnice au fost adaptate pieței locale. Primele puncte au fost create foarte repede. Dezvoltarea a început de la București și Brăila. În 2021, în București a fost înființat un nou punct de franciză și încă 3 puncte proprii, iar în 2022, compania și-a extins portofoliul cu 17 noi puncte de franciză.

În prezent, există 29 de puncte de franciză și 6 puncte proprii Ice and Roll și Cake and Roll în toată România. Punctele proprii sunt esențiale în dezvoltarea rețelei de francize. Datorită lor, compania „atinge” direct piața – este aproape de client și de nevoile acestuia. Ele sunt cea mai bună sursă a noastră pentru a cunoaște nevoile partenerilor și ale consumatorilor. În propriile puncte de vânzare testăm idei noi și, de îndată ce dovedesc că au succes pe piață, sunt incluse în oferta punctelor de vânzare în franciză. Datorită acestui fapt, putem îmbunătăți constant funcționarea punctelor, dezvoltarea rețelei și dezvoltarea meniului”, a spus Andrea Toma, manager dezvoltare vânzări.

Cel mai tânăr francizat

Florian Alioante, din Calarasi, este cel mai tânar francizat, care are doar 20 de ani și a început prin a vinde înghetată, iar acum, după rebranding-ul punctului, vinde prajituri, bubble waffles, mini gogoși și băuturi calde. În acest moment, francizatul generează unele dintre cele mai bune rezultate din întregul lanț. Interesant este că investiția a fost susținută de subvenții de la Uniunea Europeană, pe care le-a primit înainte de lansarea punctului, iar recent francizatul a semnat un acord pentru deschiderea, anul viitor, unui al doilea punct Ice and Roll. Pentru cei care ezită, Florin îi sfătuiește să creadă în ei, dacă se gândesc la o afacere sub brandul Ice and Roll și Cake and Roll. “Recomand afacerea cu deplină încredere, pentru că, bazându-mă pe ajutorul echipei de profesioniști pe care am găsit-o la Sweet Gallery Partners, am reușit să îmi deschid propria afacere fără nicio experiență și să obțin venituri mari din prima zi”, spune Florian.

Pregătirea pentru deschidere

Afacerea sub brandul Ice and Roll se bazează pe principii simple. În timpul primei întâlniri fără caracter obligatoriu, francizatul află, printre altele: termenii de investiție în punctul de lucru și cooperarea în franciză. Acesta este momentul în care trebuie să analizați planul de afaceri și să discutați cu un expert în afaceri pentru a înțelege dacă această afacere este pentru dvs. Suma minimă de investiție într-un punct de franciză este de 10.000 EUR, din fonduri proprii. Venitul lunar al unei rulote Ice and Roll este de aproximativ 15.000 de lei. După semnarea contractului de franciză, noul francizat trece în  blocstart. În primul rând, trece prin procesul financiar și obținerea unei locații profitabile, aspecte în care primește sprijin deplin din partea specialiștilor.

Apoi urmează training-ul, care este împărțit în două etape. Prima include cunoștințele despre managementul operațional al punctului de lucru, adică capacitatea de a pregăti toate elementele din meniu. Training-ul este condus de un trainer cu experiență, care coordonează zilnic propriile puncte, formează noi angajați încă de la început și supraveghează munca întregii echipe de angajați ai punctelor.

A doua etapă de instruire vizează cunoștințele despre afaceri într-un spectru larg. Aceasta include: gestionarea punctului, costurile și finanțele, pregătirea planurilor de lucru pentru angajați și supravegherea eficienței muncii în raport cu intensitatea traficului la punct, adică organizarea completă a acestuia.

Un loc de întâlnire plăcut

Andrei Amarinei, francizat al Ice and Roll și Cake and Roll pe tot parcursul anului, anterior antreprenor în industria construcțiilor, nu avea experiență în gastronomie când s-a alăturat lanțului. Acum, după câteva luni de conducere a afacerii și de instruire, consideră că afacerea nu este atât de complicată pe cât părea la început și, cel mai important, este profitabilă și poate depăși cifrele asumate în planul de afaceri, cu condiția ca, bineînțeles, să fii dedicat afacerii. “Am primit sprijinul companiei din prima zi de colaborare - un pachet de pregătire practică și teoretică. Locația oferită mi-a fost de mare ajutor. Datorită acestui lucru, m-am putut concentra pe deplin pe pregătirea pentru deschiderea punctului”, își amintește Andrei Amarinei care, împreună cu partenerul său, conduce pe tot parcursul anului punctul Ice and Roll și Cake and Roll din locația Iulius Mall Iași. Un exemplu de francizat angajat în afacere cu dedicare este Ovidiu Dina, căruia, după cum spune, îi place să facă oamenii fericiți, motiv pentru care încearcă să facă din punctele sale de vânzare un loc plăcut de întâlnire a clienților. “Am creat o zonă chill out, care a devenit nu doar un loc în care să mănânci produsele noastre, ci și să te întâlnești cu prietenii și să te distrezi”, spune francizatul. Pornind afacerea fără experiență în industrie și fiind artist, Ovidiu are acum două locații în orașul său și plănuiește să deschidă o a treia anul viitor.

Afacerea poate fi combinată cu altele sau poate însemna dezvoltarea mai multor locații, situate la o distanță considerabilă una de alta. Camerele video, sistemele IT și terminalele de numerar vă permit să monitorizați situația la puncte și să controlați vânzările de la distanță. Datorită acestui fapt, francizatul poate vedea ora fiecărei tranzacții și soldul general de numerar, în timp real. El monitorizează constant personalul, comportamentul angajaților și serviciul pentru clienți. Sistemul este foarte util pentru că am puncte în două orașe diferite. Datorită acesteia, pot fi cu ochii pe situația din ambele puncte deodată”, spune Doru Pătrășcu, care plănuiește să deschidă, anul viitor, un al treilea punct Ice and Roll.

Planuri de dezvoltare

Rulotele francizei pot fi amplasate în toată România, în orașe mai mici sau mai mari. Francizatul nu este obligat să aibă experiență în catering sau un birou. Mai mult, viitorul francizat nu are nevoie de niciun spațiu de depozit propriu, deoarece rulotele sunt concepute special pentru această afacere și au spațiu pentru a depozita produsele necesare, iar francizatul primește materia primă direct la punctul de vânzare. Francizorul caută cele mai bune locații pentru francizații săi, negociază prețurile de închiriere și face toate formalitățile cu privire la locul în care francizatul își va derula afacerea. În acest moment, compania cooperează cu Prime Capital, Nepi Rockcatle, Auchan, Carrefour, Kaufland, Iulius Mall, Supernova și Esplanada Centrum Comercial. Cooperarea acoperă întreaga țară. “Avem o echipă de oameni bine coordonată în birou, în departamentul de vânzări, în comercializare, în departamentul de instruire și calitate, și în departamentele de service și depozit. Este vorba despre specialiști locali, cu experiență și pregătire adecvată în structurile companiei noastre, oameni care sunt în contact zilnic cu compania poloneză”, a explicat Andreea Toma.

Punctele Ice and Roll și Cake and Roll funcționează, printre altele, în Brașov, București, Bragadiru, Alexandria, Curtea de Arges, Pitești, Tulcea, Brăila, Râmnicu Vâlcea, Turda, Suceava, Vaslui, Focșani, Craiova, Iași, Piatra Neamț, Călărași, Reghin, Bacău și Roman.

În sezonul toamnă-iarnă, produsele Cake and Roll se vând și cu livrare prin companiile specializate precum Bolt, Glovo și Tazz.

Sweet Gallery Partners caută francizați care vor începe să opereze în sezonul toamnă-iarnă sub brandul Cake and Roll, iar în primăvară vor fi supuși rebrandingului pentru a începe să vândă oferta de primăvară-vară sub numele de Ice and Roll. În 2024, vor fi înființate noi puncte în Constanța, Buzău, Timișoara, Brașov, Galați, Vișeu de Sus, Târgu Mureș, Ploiești, Mioveni, Călărași. Francizorul mai recrutează și în alte orașe, precum Cluj-Napoca, Oradea, Alba Iulia, Baia Mare, Arad și Sibiu. “Primim constant noi francizați, indiferent de sezon. Îți poți începe afacerea în orice lună”, a conchis Andreea Toma.


Ice and Roll Pitești / Rulota Ice and Roll din centrul Piteștiului, în timpul sezonului estival
Ștefan Pricop
Business Development Manager
/1/
Vezi mai multe