Când alegi să devii francizat

Franciza Leonidas și atuurile sale
Franciza Leonidas și atuurile sale / Tradiția, notorietatea, excelenta calitate a produselor, trendul ascendent pe piața internațională și națională, sunt tot atâtea argumente pentru cei care vor să se alăture francizei Leonidas.
Joi
14.12.2023
Binecunoscuta franciză Leonidas are un nou partener care, ca angajat al acesteia, s-a convins de profitabilitatea afacerii și a ales să deschidă o ciocolaterie la Timișoara.
 

Decizia de a deveni francizat a fost luată împreună cu fiul său. Cei s-au mutat în orașul de pe Bega și au urmat toți pașii pentru a deveni membri ai rețelei, iar magazinul l-au deschis cu câteva zile în urmă. Când este vorba despre Leonidas, de foarte multe ori francizații sunt convinși de viabilitatea afacerii fie după ce descoperă calitatea produselor, fie – așa cum s-a întâmplat și în acest caz – având un contact direct cu sistemul, ca angajați sau prestatori de servicii.

Decizia de a deveni francizat este și mai ușoară, după ce România a intrat în topul țărilor cu cel mai mare consum de ciocolată premium din Europa, iar datele oferite de franciza Leonidas susțin această evidență. Anul trecut, rețeaua a vândut, la nivel național, peste 70 de tone de ciocolată, cu mai mult de 60 la sută față de anul precedent, Leonidas România ocupând, astfel, locul șase la nivel continental, cu o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro. Așa se face că piața din România a devenit una tot mai importantă pentru compania belgiană care împlinește, în acest an, 110 ani de la înființare.

Ciocolata belgiană este apreciată în întreaga lume. Din 1913, reputația ei a crescut continuu, devenind un brand consacrat și apoi dominant, perfect poziționat în piața ciocolatei de lux, oferind un atu de necontestat francizaților.

Compania are 41 de magazine proprii în Belgia, Franța, Țările de Jos, Marea Britanie și Germania. De asemenea, are acum aproximativ 1150 de magazine francizate în 35 de țări (Belgia, Franța, Țările de Jos, Regatul Unit, Germania, Irlanda, Portugalia, Spania, România, Cehia, Grecia, Turcia, Maroc, Tunisia, Senegal, Israel, Emiratele Arabe Unite, KSA, Canada , SUA, Chile, Coreea de Sud, Malaezia, Japonia.)

Prima ciocolaterie Leonidas din România a fost deschisă în București, în urmă cu două decenii, de către firma M’B Business, aceasta devenind, totodată, reprezentant al Leonidas Belgia. Toate produsele sunt importate din această țară, unde există o fabrică unică, ce aprovizionează toate cele aproximativ 1.400 de magazine din lume. După inaugurarea primului magazin, pe strada Doamnei, omul de afaceri Jolyon M’Bei a deschis noi locații în sistem de franciză, atât în Capitală, cât și în orașe precum Brașov, Craiova, Constanța, Dumbrăvița, Slatina, dar și în Republica Moldova, la Chișinău.

Sistemul de franciză poate fi accesat în trei variante, respectiv Leonidas Standard, Leonidas Chocolate & Coffee – un concept de ciocolaterie-cafenea și Leonidas Shop in Shop – o insulă într-un centru comercial sau corner.

Foarte important este că noii veniți nu trebuie să plătească taxa de franciză sau  redevență, așa cum se practică într-un sistem de franciză obișnuit. O condiție este ca produsele să fie achizițonate prin fracizor. În urma experienței avute pe piața locală, francizorul își rezervă dreptul de a cere, la acordarea francizei, o garanție care va fi restituită francizatului, total sau parțial, la ieșirea din sistem. Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalaje și amenajarea integral a magazinului.

Tradiția, notorietatea, excelenta calitate a produselor, trendul ascendent pe piața internațională și națională, sunt tot atâtea argumente pentru cei care vor să se alăture francizei Leonidas.


Ștefan Pricop
Business Development Manager