Expo Francize Paris vine cu noi tendințe pe piața francizelor
Franchise Expo Paris va găzdui o nouă ediție de succes, unde sunt așteptați peste 560 de expozanți (cu peste 480 de mărci), reprezentând aproape 90 de sectoare de afaceri. Această cea de-a 37-a ediție va găzdui, de asemenea, peste 150 de branduri internaționale care vor lansa cele mai tari tendințe și concepte din întreaga lume.
“Cei 35.000 de investitori, start-up-uri și comercianți cu amănuntul care vin anual la Franchise Expo Paris caută în primul rând cea mai bună idee pentru a-și înființa o afacere sau pentru a face o investiție. Cu atât de mulți expozanți dintr-o gamă largă de sectoare și cu vizibilitate internațională, Franchise Expo Paris se poziționează ca un showroom global cu modele variate de afaceri de franciză” - declară Sylvie Gaudy, director Franchise Expo Paris.
VEHICULE, BICICLETE ȘI MOTOCICLETE
Principalii jucători de pe piața francizelor privind întreținerea mașinilor și a motocicletelor vor fi prezenți la expoziție: Feu Vert, Midas, Norauto, Point S, Roady, Speedy și Doc Biker. Tendințele care merită menționate în acest domeniu vizează parbrizele (France Pare-Brise și Chrono Pare-Brise) și spălătoriile de autovehicule (Eléphant Bleu și Lav’Car). Segmentul bicicletelor electrice va fi reprezentat de francizele Wattitud și Maa.
"Deși acest sector necesită, de obicei, o investiție inițială substanțială, francizele pentru automobile sunt înfloritoare din cauza fenomenului îmbătrânirii flotei de mașini, ceea ce înseamnă că, de regulă, consumatorii trebuie să își mențină vehiculele pe tot parcursul anului", explică Sylvie Gaudy.
STATUS FRANCIZE DIN DOMENIUL AUTOMOBILELOR, DIN FRANȚA
83 REȚELE DE FRANCIZĂ
7 886 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ : 2,58 MILIARDE EURO
CONSTRUCȚII & LOCUINȚE
Tendințele majore din acest sector sunt îmbunătățirea exterioară a locuințelor (de exemplu, DSM, Daniel Moquet Signe Vos Allées, Rénoval, Vertige și Agir Rénovation) și automatizarea caselor.
“Sectorul construcțiilor se bucură de un nou impuls și se preconizează un val de noi tendințe în ceea ce privește energia regenerabilă și construcțiile durabile. Reglementările în ceea ce privește tranziția energetică se schimbă, astfel că acest sector ar trebui să ofere câteva oportunități excelente", explică Sylvie Gaudy.
Ca dovadă a dinamismului sectorului construcțiilor, două dintre cele trei francize nominalizate pentru premiile Révélations de la Franchise (Franchise Revelations) provin din acest sector, inclusiv câștigătorul! Préservation du Patrimoine a câștigat premiul întâi pentru oferta de renovări care ajută la economisirea energiei pentru proprietarii de case.
STATUS FRANCIZE DIN DOMENIUL CONSTRUCȚIILOR & LOCUINȚELOR, DIN FRANȚA
58 REȚELE DE FRANCIZĂ
1 458 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ : 0,89 MILIARDE EURO
FRUMUSEȚE, SĂNĂTATE ȘI FITNESS
Cu aproape 50 de expozanți și o creștere de 160% față de 2017, acest sector înregistrează o creștere solidă și va fi reprezentat de jucători cheie din industria de fitness și sport: Fitness Park, L’Orange Bleue, Gigafit, Freeness și Keep Cool. Lansat cu câțiva ani în urmă, conceptul de acva-ciclism se bucură acum de o revenire în forță (1° Eau Fitness Marima - un concept din Italia, Aquabecool, Swimcenter și multe altele).
Apariția inedită de la Expo, din acest an, va fi un brand de spa și o cameră cu aburi, numit Les Bains de Marrakech.
"Acesta este un sector incredibil de interesant și inovator, care vine în mod constant cu tot mai multe concepte specializate", spune Sylvie Gaudy.
STATUS FRANCIZE DE FRUMUSEȚE, SĂNĂTATE ȘI FITNESS, DIN FRANȚA
164 REȚELE DE FRANCIZĂ
7 223 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ : 2,03 MILIARDE EURO
COMERCIALIZAREA ȘI DISTRIBUȚIA ALIMENTELOR
Printre alte sectoare reprezentate la Franchise Expo Paris, un procent de 16% dintre expozanți este reprezentat de francizorii care comercializează și distribuie alimente, cum ar fi comercianții de vin, producătorii de ciocolată și lanțurile de panificație (puternic reprezentate în acest an). Vinul are susținere puternică, fiind promovat de șapte comercianți care oferă vinuri în toate formele sale: Nicolas, Cavavin, Bibovino, Inter Caves, La Vignery, Vins sur 20 și marca rusă Easy Wine. Alte concepte care sunt, de asemenea, bine reprezentate sunt cele de panificație (Feuillette, La Mie Câline, Les Fournils de France, Ange Boulangerie și Boulangerie Louise) și producătorii de ciocolată (inclusiv Jeff de Bruges, De Neuville, Réauté Chocolat și Des Lis Chocolat), care oferă bune oportunități de afaceri.
În ceea ce privește distribuția produselor alimentare, vor fi prezenți toți marii jucători: Auchan, Carrefour, Casino, Système U și Les Mousquetaires. Francizarea este de fapt o strategie de creștere majoră pentru grupurile mari de retail alimentar. Printre cele mai notabile tendințe se numără alimentele ecologice și magazinele convenționale, care se extind din ce în ce mai mult în ultimii ani.
“În acest an, vom prezenta în special francizele din centrul orașului, care reprezintă o componentă cheie în strategia de vânzare cu amănuntul", adaugă Sylvie Gaudy. "O întreagă zi va fi dedicată acestei teme miercuri, 28 martie, în special în zona noastră de discuții".
STATUS FRANCIZE DE COMERCIALIZARE ȘI DISTRIBUȚIE ALIMENTE, DIN FRANȚA
182 REȚELE DE FRANCIZĂ
14 980 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 19,10 MILIARDE EURO
BUSINESS DE SPECIALITATE
Acest sector include concepte dedicate tuturor tipurilor de divertisment. "În vremuri economice dificile, consumatorii vor cheltui bani pentru activitățile de recreere ca un remediu împotriva recesiunii", explică Sylvie Gaudy. Jocurile de evacuare (escape games), jocurile video și karaoke sunt deosebit de populare. Alte concepte aferente brandurilor DIY și de agrement creativ (Mondial Tissus, Singer, Self Tissus) vor fi, de asemenea, bine reprezentate.
STATUS FRANCIZE BUSINESS DE SPECIALITATE, DIN FRANȚA
170 REȚELE DE FRANCIZĂ
8 092 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 5,88 MILIARDE EURO
DECORAȚIUNI DE CASĂ ȘI MOBILIER
Un total de 35 de jucători de pe piață își vor prezenta ofertele, inclusiv La Compagnie du Lit, Natuzzi Italia, Interior și Carré d’Artistes. Francizele de bucătării vor fi, de asemenea, puternic reprezentate de unii dintre liderii din domeniu: Mobalpa, Socoo’c, Schmidt, Ixina, Cuisine Plus, Aviva Cuisines și Cuisinella.
"Produsele de bricolaj, decorațiuni interioare și mobilier sunt din ce în ce mai cerute în Franța datorită interesului oamenilor de a-și îmbunătăți locuințele", explică Sylvie Gaudy. "Piața este în plină expansiune, iar jucătorii din industrie continuă să inoveze în fața concurenței din țară și din străinătate", explică Sylvie Gaudy.
STATUS FRANCIZE DECORAȚIUNI DE CASĂ ȘI MOBILIER, DIN FRANȚA
118 REȚELE DE FRANCIZĂ
3 836 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 7,08 MILIARDE EURO
SECTORUL IMOBILIAR
Mai mult de 20 de expozanți din acest sector sunt așteptați la Expo, inclusiv cei mai mari jucători ai pieței: Orpi, Guy Hoquet l’Immobilier, Era Immobilier, L’Adresse și Stéphane Plaza Immobilier.
Nou în acest an va fi faptul că multe companii vor ofere consiliere și îndrumare clienților interesați.
“Sectorul imobiliar este foarte competitiv", explică Sylvie Gaudy. "În ultimii ani am observat o revigorare a sectorului și un nivel mai mare de profesionalism".
STATUS FRANCIZE DIN SECTORUL IMOBILIAR, DIN FRANȚA
56 REȚELE DE FRANCIZĂ
3 359 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 1,35 MILIARDE EURO
MODĂ, BUNURI PERSONALE
Cu peste 40 de mărci reprezentate, produsele de modă și bunurile personale reprezintă cel de-al șaselea cel mai mare sector al Expo (8%). Printre mărcile care vor expune pentru prima dată sunt Kaporal, Pataugas, Besson Chaussures, Jennyfer, NAF NAF, Grain de Malice, DDP, LPB Femeie, Un Jour Ailleurs și O Bag, la care se adaugă mărci internaționale din Italia și Spania.
Cele mai recente tendințe în lenjerie (Valège, Simone Pérèle) și îmbrăcăminte pentru copii (Bébé 9, Orchestra, Kickers, Z, Kidiliz, La Compagnie des Petits) vor fi, de asemenea, expuse în acest an.
STATUS FRANCIZE DE MODĂ ȘI BUNURI PERSONALE, DIN FRANȚA
358 REȚELE DE FRANCIZĂ
7 083 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 4,10 MILIARDE EURO
HORECA
Acesta nu este doar segmentul lider al Expo, reprezentând aproape 20% dintre expozanți, dar și unul dintre cele mai dinamice. În acest an, vedem o tendință majoră față de oferta de produse unice. Crépe, de exemplu, are cinci concepte dedicate: Ar Poul Gwen, Ar Preti, Framboise, Paye Ta Crêpe și Fête à Crêpe. De asemenea, în vogă sunt cartofi prăjiți, cu mărci cum ar fi Frituur, Chips-urile Queen și Frite Alors!
Bucătăria mondială este populară, mai ales cea provenită din două destinații: Asia, cu conceptul Pitaya, Santosha, My Wok și Sushi Wok, și Marea Mediterană, cu Artespañol, Canas, Tapas și Couscous Party. America de Sud este, de asemenea, puternic reprezentată de brandurile taco (Tacos Avenue, New School Tacos) și de conceptul Nachos Mexican Grill, care a fost nominalizat la premiile Révélations de la Franchise, o competiție care recunoaște rețelele a căror concepte sau servicii de distribuție sunt cele mai de succes sau inovatoare pe piață.
"Italia are o prezență bine reprezentată în sectorul Horeca", explică Sylvie Gaudy. "Țara își promovează expertiza cafelei cu diverse concepte de cafenea, precum și cu tradiția sa de paste și pizza".
STATUS FRANCIZE RESTAURANTE TEMATICE DIN FRANȚA
97 REȚELE DE FRANCIZĂ
1 425 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 1,59 MILIARDE EURO
STATUS FRANCIZE FAST FOOD DIN FRANȚA
200 REȚELE DE FRANCIZĂ
5 169 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 4,54 MILIARDE EURO
STATUS FRANCIZE HOTELURI DIN FRANȚA
30 REȚELE DE FRANCIZĂ
1 936 FRANCIZAȚI
VÂNZĂRI FRANCIZĂ: 1,59 MILIARDE EURO
SERVICII B-to-C ȘI B-to-B
Cel de-al doilea cel mai mare sector al Expo, cu aproape 70 de expozanți (14%), îl reprezintă sectorul serviciilor pentru persoane fizice și pentru companii. Acesta este un sector foarte interesant, cu aproximativ 20 de expozanți pentru prima dată. În ceea ce privește serviciile pentru persoane fizice, serviciile de îngrijire a copiilor sunt în plină expansiune. În domeniul serviciilor pentru companii, serviciile HR / training și coaching (Action Coach, ISNP, Engage & Grow) sunt cele mai solicitate.
“Piața serviciilor destinate persoanelor fizice și companiilor este perenă și în creștere", spune Silvie Gaudy. "Există tot mai multe domenii în care se oferă consultanță de specialitate. Acestea variază de la consultanța în domeniul asigurărilor și al investițiilor financiare pentru a ajuta la îngrijirea copiilor, asistența pentru persoanele în vârstă și școlarizarea suplimentară."
Despre Federația franceză de francize (FFF) puteți găsi mai multe detalii la www.franchise-fff.com. De când a fost înființată în 1971, FFF a avut un singur obiectiv și anume acela de a face franchising-ul principalul factor de creștere în lumea de retail actuală. Cu aproape 160 de rețele membre, selectate în funcție de angajamentul lor față de Codul de etică al sectorului de francize și reprezentând 45% din toate francizele francize, FFF este o interfață cheie între autoritățile publice, fondatorii rețelelor, antreprenorii și investitorii. Federația oferă atât francizorilor, cât și francizaților existenți și potențiali, formarea și informațiile de care au nevoie pentru a se dezvolta și a se îndrepta către piețele de export. În 2009, FFF a înființat Académie de la Franchise, prima organizație de formare profesională dedicată exclusiv rețelelor de franciză, francizaților aspiranți și francizorilor.
Mai multe detalii despre Expo Francize Paris puteți găsi la http://www.franchiseparis.com/
Articole citite
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Știați că închirierea lui Moș Crăciun a început să fie o franciză de succes în întreaga Europă? Mai ales că nu este de mari investiții, iar sprijinul susținut al francizorului poate să aducă magia sărbătorilor la viață, dar și profit.
Viitorul copiilor noștri este important și, dacă vrem să fie asigurat, aceștia trebuie să înțeleagă ce înseamnă lumea virtuală. Franciza Coding Giants poate să asigure acest parcurs de succes.
O franciză care pregătește copiii, prin joc, pentru ce îi așteaptă peste câțiva ani, caută parteneri în România. Conceptul Edukido este ascum deschis pentru antreprenorii din țara noastră.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start