Experiențe interesante la Expo Francize Varșovia
În perioada 18 – 20 octombrie 2018, Expo Francize Varșovia a fost destinația ideală a celor care vor să-și înceapă propria afacere, pornind de la concepte de franciză care au deja succes. Organizatorul expoziției este PROFIT System Polonia, specializat în servicii de consultanță pentru dezvoltarea afacerilor în sistem de franciză și lider în acest domeniu în Europa Centrală și de Est.
Anul acesta, Expo ne-a adus experiențe noi, generate de prezența a peste 150 de francize din domenii diverse cum ar fi: 1. Domeniul gastronomic (restaurante cu specific asiatic, restaurante fast food, pizzerii, patiserii, gelaterii, cafenele) 2. Retail 3. Financiar-bancar 4. Educație 5. Modă pentru adulți și pentru copii 6. Servicii de infrumusețare sau de distribuție a produselor cosmetice 7. Sport/fitness 8. Alte servicii (imobiliare, consultanță, asigurări, IT, aplicație localizare service-uri auto, consiliere divorțuri, masaj oriental, servicii de livrare mâncare, servicii de restaurare mobilier sau produse din piele) etc.
“Ca și până acum, francizele din domeniul gastronomic sunt cele mai solicitate, însă se pune accent din ce în ce mai mult pe francizele de gelaterie, cu specific de înghețată artizanală”, declară Magdalena Kurda, PR Manager, PROFIT System Polonia.
L-am întrebat pe Igor Bogojević, Managing Director PROFIT System Serbia, care dintre conceptele de franciză prezente la Expo anul acesta i s-au părut cele mai interesante: “Personal, sunt impresionat de franciza Lodolandia – un sistem de franciză simplu, la un cost rezonabil, care oferă posibilitatea dezvoltării unei afaceri permanente prin faptul că echipamentul poate fi adaptat astfel încât să se poată comercializa înghețată, vara și kurtos kolacs, în lunile mai friguroase.” În acest context, ne-am bucurat să aflăm că, în curând, conceptul Lodolandia va fi disponibil și în România, însă vom reveni cu mai multe detalii la momentul oportun.
Participarea la Expo Francize Varșovia este o oportunitate excelentă pentru francizorii români care doresc să-și extindă rețeaua de franciză în Europa Centrală și de Est, așa cum este și cazul francizei 100% românești - SPARTAN. “În ultima vreme am primit mai multe solicitări de la antreprenori ce activează în afara României, lucru ce ne demonstrează că există interes față de brandul Spartan și în afara granițelor României. Prin participarea la târg, am urmărit să interacționăm în mod direct cu piața din estul Europei și să ne prezentăm în fața antreprenorilor din Varșovia și nu numai, astfel încât să evaluam interesul acestora pentru brandul Spartan” – declară Gabriel Melniciuc, General Manager Spartan.
Despre brand-ul Spartan vă vom povesti mai multe într-un articol pe care îl vom publica în următoarele zile.
Revenind la Expo, o franciză care mi-a plăcut extrem de mult și, cu siguranță, nu doar mie, întrucât acest sistem este deja prezent pe 5 continente și a contribuit la dezvoltarea abilităților intelectuale ale peste 4 milioane de copii, se numește KUMON. Acest sistem de franciză promovează o metodă unică de studiu, prin care copiii își dezvoltă abilități care îi vor ajuta pe parcursul întregii vieți. Practic, prin participarea la cursuri de matematică și engleză care au la bază o programă specifică, elaborată pe parcursul celor 60 de ani de activitate și permanent actualizată, copiii își vor dezvolta abilități independente de studiu și încrederea în sine, pe măsura ce vor învăța să depășească singuri anumite provocări și vor căpăta o atitudine pozitivă față de studiul individual. Vizitatorii interesați de francizele educaționale au avut însă la dispoziție și alte sisteme de franciză cum ar fi AMAKids, Bloco Loco, Brainy, Edukido, Helen Doron sau Giganci Programowania.
Formatele de retail de proximitate au fost, de asemenea, căutate de vizitatori. În acest an, industria de retail a fost reprezentată de Centrum Delikatesy, Carrefour Express, Groszek, Intermarche, Żabka, Emporio Lui, Globi etc. Antreprenorii interesați de conceptele financiare sau de asigurări au putut găsi oferte la standurile PZU, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, Nest Bank, Bankiera.pl, Extrakantor.pl sau Kredyt OK. Printre expozanți au fost și reprezentanți ai pieței imobiliare, inclusiv RE/MAX Polska, Metrohouse, Północ Nieruchomości sau WGN Nieruchomości.
Au fost expuse multe mărci locale și internaționale, cum ar fi concepte din Polonia, SUA, Australia, India, Albania, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, România, Ucraina etc.
Prin prezentări în cadrul forumurilor și prin discuții deschise, vizitatorii au putut afla informații despre cele mai recente oportunități de franciză, au putut discuta cu francizorii față în față pentru a clarifica diverse aspecte privind modul de lucru, sprijinul acordat de francizor, taxele de franciză, beneficiile francizatului, precum și alte aspecte care vor contribui la luarea unor decizii în cunoștință de cauză.

Articole citite

Franciza islandeză Hopp Mobility, care folosește un sistem inteligent de partajare și promovează micromobilitatea urbană ecologică cu trotinete electrice robuste, vrea să se extindă și în România.
Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start