Țări atractive pentru francizorii americani

Pentru majoritatea companiilor americane care au ambiția de a-și extinde afacerile în afara pieței interne, franciza este o opțiune ideală, potrivit unui studiu recent realizat de Centrul Internațional de Franciză Rosenberg (RIFC) al Universității din New Hampshire. Piețele care atrag în prezent francizele americane, dar din motive foarte diferite, sunt Marea Britanie și China.
Conform indicelui "atractivității" realizat de cercetătorii RIFC, Marea Britanie este cea mai bună opțiune pentru brand-urile care doresc așa-numita "creștere echilibrată". În afară de potențialul imens de piață, care se bazează pe stabilitatea economiei locale și creșterea PIB, Marea Britanie se caracterizează prin puterea mare de cumpărare a populației, ceea ce reprezintă un punct de plecare ideal pentru majoritatea companiilor. În plus, trebuie subliniat faptul că există o foarte strânsă legătură istorică și culturală între Statele Unite ale Americii și Regatul Unit al Marii Britanii. După cum arată cea mai recentă listă Doing Business, publicată de Banca Mondială, lansarea afacerilor în Marea Britanie aproape sigur nu implică niciun risc. Chiar și în condițiile Brexit-ului, indicele de risc conform evaluării făcute de Euromoney arată că nivelul de risc privind dezvoltarea afacerilor în Regatul Unit este încă destul de scăzut.
Pe lista RIFC a piețelor atractive, printre primele cinci țări, din aproape aceleași motive, se mai regăsesc Germania, Canada, Australia și Franța.
Pentru acele francize americane, care însă își doresc un ritm de "creștere agresivă", lista RIFC pune China în vârf. Ca țară cu cea mai mare populație din lume, cu o creștere economică incredibilă, China are cel mai puternic potențial de piață în raport cu toate celelalte țări ale lumii, după cum a confirmat ultima analiză economică a Fondului Monetar Internațional.
Cu toate acestea, există anumite riscuri, întrucât China este, din punct de vedere cultural, atât de diferită de SUA, iar experiența arată că, pe această piață, intră jucători extrem de puternici, cum ar fi YUM! Brands, proprietarul mărcilor de franciză KFC, Pizza Hut și Taco Bell sau celebrul Starbucks. De asemenea, trebuie remarcat faptul că aceste companii au echipe serioase de consilieri juridici care "nu cedează foarte ușor", deoarece China, conform listei Băncii Mondiale, este una dintre cele mai riscante țări din punct de vedere al riscurilor juridice și de reglementare economică.
Alte piețe foarte atractive unde francizele americane pot conta pe creșterea agresivă a afacerilor sunt Turcia, Germania, Marea Britanie și India.
Identificarea "atractivității" pieței este totuși doar primul pas în dezvoltarea internațională. Al doilea pas, crucial, pe care practica îl impune, constă în faptul că sistemele de franciză sunt deseori alegerea partenerului local - francizatul - care va fi responsabil pentru dezvoltarea unei afaceri pe o anumită piață. Într-un sistem de franciză, acești doi factori sunt inseparabili.
Sondajul RIFC a inclus 131 de țări, iar țările din regiune au fost, de asemenea, clasate pe listă. Cea mai bine listată este România (locul 31), urmată de Slovacia (locul 63), Bulgaria (72), Slovenia (98), Croația (102), Serbia (107), Republica Moldova (115), Macedonia (116) și Bosnia și Herțegovina (124).
Lista completă poate fi găsită pe următorul link: indexul atractivității francizei internaționale
Articole citite

Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
Branduri foarte cunoscute la nivel global continuă să domine piața francizelor, gastronomia rămânând și în anul precedent cel mai puternic sector.
Franciza islandeză Hopp Mobility, care folosește un sistem inteligent de partajare și promovează micromobilitatea urbană ecologică cu trotinete electrice robuste, vrea să se extindă și în România.
Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Cele mai citite

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Povestea afacerii Bella Italia, demarată la Brăila, în urmă cu aproape 20 de ani, continuă cu a doua parte a interviului acordat de Iulian Zamfir, fondatorul afacerii.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start