Când spui franciză, spui PROFIT system
PROFIT system, companie de consultanță, editor media de conținut specializat despre francize și organizator de expoziții dedicate francizelor, a fost înființată în 1998. La acea vreme, doar câteva companii de franciză operau pe piața poloneză, dintre care conceptul Blikle era reprezentativ. Restul pieței era reprezentat de companii străine.
“Am început într-un moment în care piața de franciză era aproape inexistentă. Conștientizarea necesității sistemelor de franciză era, de asemenea, aproape de zero, atât în rândul potențialilor francizori, cât și al companiilor care ar fi putut dezvolta rețele de franciză” - spune Arkadiusz Słodkowski, co-fondator și membru al consiliului de administrație al PROFIT system.
Astăzi, există peste 1.200 de oferte de franciză pe piața poloneză și aproximativ 80% dintre acestea sunt branduri poloneze. Dintre acestea, PROFIT system a pregătit peste 300 de concepte de franciză. Printre clienții companiei s-au numărat cele mai mari companii de franciză, cum ar fi Lotos, Delikatesy Centrum, Komfort, 5.10.15, Open Finance, precum și companii mici, care s-au dezvoltat datorită francizei, cum ar fi Early Stage, Sport sau Bobby Burger.
Piața poloneză a francizelor este completată, de asemenea, cu servicii media profesionale, consultanță de franciză bine documentată, organizare de târguri specializate - toate acestea constituind elemente ale unei piețe mature. În ultimii ani, conștientizarea francizei în societate a crescut simțitor. În prezent, sunt peste 6 milioane de persoane, reprezentând aproximativ 20% din polonezii adulți, care declară că au cunoștințe despre francize.
PROFIT system furnizează, de asemenea, servicii media profesionale, consultanță de franciză bine documentată, organizează târguri comerciale și este o organizație comercială în sine - toate acestea constituind elemente ale unei piețe mature. În ultimii ani, conștientizarea francizei în societate a crescut simțitor. În prezent, sunt peste 6 milioane de persoane, reprezentând aproximativ 20% din polonezii adulți, care declară că au cunoștințe despre francize.
“Atitudinea francizorilor actuali și potențiali s-a schimbat semnificativ. Din ce în ce mai multe companii se pregătesc pentru rolul de francizor. Ei dezvoltă pachete profesionale de franciză, testează toate soluțiile pe propriile unități, devenind astfel sisteme credibile de franciză” - spune Michał Wiśniewski, Președintele Consiliului de Administrație al PROFIT system.
Împreună cu piața de franciză, a crescut și compania de consultanță PROFIT system. Compania servește clienți în 13 țări din întreaga lume și este cea mai mare companie de consultanță europeană specializată în franciză, având portaluri de franciză în Polonia, Republica Cehă, Ungaria, Lituania, Letonia, România, Rusia, Ucraina, Slovacia, Slovenia, Serbia, Croația și Arabia Saudită. De asemenea, a lansat portaluri în Italia și Macedonia în cursul lunii decembrie 2018.
“Încercăm să intrăm pe piețe în care francizele poloneze au cea mai mare șansă de dezvoltare, datorită așteptărilor similare ale consumatorilor sau a veniturilor generate. Din acest motiv, am decis recent să ne extindem în Italia. În prezent, este într-adevăr o țară aflată într-o situație economică dificilă, dar ideală pentru dezvoltarea unei francize datorită numărului ridicat al locuitorilor, orașelor mari sau diversității geografice” - mai spune Michał Wiśniewski.
În România, PROFIT system este prezent din anul 2012. ”Pe perioada celor 6 ani de activitate, am furnizat consultanță privind dezvoltarea pachetelor de franciză mai multor companii locale, din diverse domenii de activitate. Am abordat zona de retail, inclusiv retail-ul specializat, segmentul gastronomic și, nu în ultimul rând, zona de servicii – asigurări și servicii financiare. Schimbarea obiceiurilor de consum a românilor a influențat și sectorul francizelor, observându-se un interes deosebit pentru o viață sănătoasă și mișcare. Nou intrat pe piața cu magazine în franciză, Pegas a deschis deja prima locație, la Brașov, în luna noiembrie a anului trecut” - declară Mircea Coman, Partener & Consultant Franciză PROFIT system România (foto atașată mai jos).
PROFIT system România acordă, de asemenea, companiilor care dețin deja pachetul de franciză, oportunitatea promovării francizei pe propriul portal dedicat francizelor https://franchising.info.ro/, asigurând servicii de dezvoltare de conținut media specializat, în special reprezentat de articolele publicate pe portal, prin care se analizează sau se descriu diverse sisteme de franciză și se publică modele de bună practică ale francizorilor sau francizaților români sau internaționali, prin intermediul interviurilor sau a studiilor de caz.
Generarea conținutului media este realizat după o analiză specifică a fiecărui sistem în parte, urmărindu-se în special informațiile utile cititorilor portalului, adresându-se cu precădere acelora ce doresc deschiderea unei afaceri în franciză sau consolidarea celei existente, prin asocierea cu un francizor.
“În România, piața de franciză este pe un trend pozitiv, neatingând încă palierul de maturitate. Cei ce vor începe acum vor avea oportunitatea unei dezvoltări viitoare prin ocuparea unor teritorii stabile și sigure, ținând cont că fiecare franciză are propria zonă de exclusivitate teritorială. De asemenea, viitorii francizați se orientează către domenii ce le sunt familiare, având posibilitatea să îmbine, în mod eficient, pasiunea cu business-ul. Decizia alegerii unui domeniu sau a altuia este însoțită de o analiză a obiceiurior de consum și a viitorului asigurat de acel business" – mai declară Mircea Coman, Partener & Consultant Franciză PROFIT system România.

Articole citite

Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
Cele mai citite

Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Deși este o meserie ancestrală, apariția tracțiunii mecanice i-a făcut pe oameni să renunțe, în mare măsură la cai. Cu toate acestea, pe fondul unui oarecare reveriment, se dezvoltă o nouă meserie: aceea de potcovar profesionist.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start