Noutăți TOP100 Global Franchises 2019
Pentru întocmirea listei TOP 100 Global Franchises pe 2019, a fost evaluat cel mai mare număr de concepte de franciză de până acum, din care au fost selectate primele o sută de companii considerate a fi cele mai de succes rețele de franciză din lume. În istoria de 11 ani a listei, doar două francize au deținut primul loc în clasamentul mondial: McDonald's (2009, 2010, 2016, 2017, 2018) și Subway (din 2011 până în 2015) - fiecare cu cinci apariții la #1. În 2019, McDonald's se clasează însă din nou pe locul 1, deținând, pentru acest an, majoritatea aparițiilor în top.
Cele două mărci care au ocupat poziția de vârf de ani de zile au muncit din greu pentru poziția de lider, reușind să depășească multe obstacole în calea păstrării acesteia. Vorbim de două rețele de franciză, cu o istorie îndelungată, care au trecut prin multe transformări ca urmare a intensificării concurenței și a schimbării obiceiurilor de consum. Pentru a-și eficientiza sistemele, cele două rețele au făcut modificările și modernizările necesare, prin introducerea de noi tehnologii, schimbări de imagine, extinderea portofoliului și îmbunătățirea calității sau dezvoltarea de noi strategii de comunicare pentru clienți.
La fel ca și în anii precedenți, SUA domină lista și în acest an, fiind prezentă cu cele mai multe rețele de franciză, segmentul gastronomic fiind segmentul cel mai bine reprezentat. Prima franciză non-americană din listă, InterContinental Hotels and Resort, se clasează pe locul al 12-lea, fiind urmată de trei mărci franceze: Auchan (16), Groupe Casino (19) și Carrefour (20). În plus față de francizele din SUA, Top 100 include și 4 francize din Canade, 4 francize din Franța, 2 din Spania, 2 din Coreea de Sud și câte 1 franciză din Filipine, Anglia, Japonia, Suedia etc.
Odată cu intrarea în al doilea deceniu al Top 100 Global Franchises, creatorii listei au făcut mici modificări în metodologia de stabilire a clasamentului. Formula de calcul ia acum în considerație vânzările în loc de veniturile totale, precum și creșterea procentuală a numărului de locații, raportat la numărul total de locații în franciză. Motivul este că, deși este impresionant faptul că o rețea cum este KFC deschide sute de restaurante noi într-un an, este însă și mai impresionant când o rețea mai “tânără” și mai mică, cum ar fi F45 Training, face același lucru. Prin comparație, KFC a lansat sistemul de franciză în urmă cu aproape 70 de ani și este prezent în peste 21.000 de locații, în timp ce F45 Training a lansat sistemul de franciză în urmă cu mai puțin de 5 ani și are în prezent o rețea de peste 1.000 de unități.
TOP 10 Global Franchises 2019:
- McDonald's
- Burger King
- Pizza Hut
- Marriott International
- KFC
- Dunkin'
- 7-Eleven
- Subway
- Domino's
- Baskin-Robbins
Lista completă Top100 Global Franchises 2019 poate fi vizualizată aici.

Articole citite

Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
Cele mai citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Când pui alături o franciză cum este Fibonacci Kids și un partener cu o vastă experiență în lumea sistemelor de siguranță pentru copii și pasionat de cele de educație adaptate viitorului, nu poate fi vorba decât de succes.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start