Noutăți TOP100 Global Franchises 2019
Pentru întocmirea listei TOP 100 Global Franchises pe 2019, a fost evaluat cel mai mare număr de concepte de franciză de până acum, din care au fost selectate primele o sută de companii considerate a fi cele mai de succes rețele de franciză din lume. În istoria de 11 ani a listei, doar două francize au deținut primul loc în clasamentul mondial: McDonald's (2009, 2010, 2016, 2017, 2018) și Subway (din 2011 până în 2015) - fiecare cu cinci apariții la #1. În 2019, McDonald's se clasează însă din nou pe locul 1, deținând, pentru acest an, majoritatea aparițiilor în top.
Cele două mărci care au ocupat poziția de vârf de ani de zile au muncit din greu pentru poziția de lider, reușind să depășească multe obstacole în calea păstrării acesteia. Vorbim de două rețele de franciză, cu o istorie îndelungată, care au trecut prin multe transformări ca urmare a intensificării concurenței și a schimbării obiceiurilor de consum. Pentru a-și eficientiza sistemele, cele două rețele au făcut modificările și modernizările necesare, prin introducerea de noi tehnologii, schimbări de imagine, extinderea portofoliului și îmbunătățirea calității sau dezvoltarea de noi strategii de comunicare pentru clienți.
La fel ca și în anii precedenți, SUA domină lista și în acest an, fiind prezentă cu cele mai multe rețele de franciză, segmentul gastronomic fiind segmentul cel mai bine reprezentat. Prima franciză non-americană din listă, InterContinental Hotels and Resort, se clasează pe locul al 12-lea, fiind urmată de trei mărci franceze: Auchan (16), Groupe Casino (19) și Carrefour (20). În plus față de francizele din SUA, Top 100 include și 4 francize din Canade, 4 francize din Franța, 2 din Spania, 2 din Coreea de Sud și câte 1 franciză din Filipine, Anglia, Japonia, Suedia etc.
Odată cu intrarea în al doilea deceniu al Top 100 Global Franchises, creatorii listei au făcut mici modificări în metodologia de stabilire a clasamentului. Formula de calcul ia acum în considerație vânzările în loc de veniturile totale, precum și creșterea procentuală a numărului de locații, raportat la numărul total de locații în franciză. Motivul este că, deși este impresionant faptul că o rețea cum este KFC deschide sute de restaurante noi într-un an, este însă și mai impresionant când o rețea mai “tânără” și mai mică, cum ar fi F45 Training, face același lucru. Prin comparație, KFC a lansat sistemul de franciză în urmă cu aproape 70 de ani și este prezent în peste 21.000 de locații, în timp ce F45 Training a lansat sistemul de franciză în urmă cu mai puțin de 5 ani și are în prezent o rețea de peste 1.000 de unități.
TOP 10 Global Franchises 2019:
- McDonald's
- Burger King
- Pizza Hut
- Marriott International
- KFC
- Dunkin'
- 7-Eleven
- Subway
- Domino's
- Baskin-Robbins
Lista completă Top100 Global Franchises 2019 poate fi vizualizată aici.
Brand-uri renumite / Multe dintre brand-urile enumerate în lista FranchiseDirect sunt prezente și pe piața din România, precum McDonald's, Subway, Burger King, Pizza Hut, Marriott, KFC, RE/MAX, Hertz, Intercontinental, Auchan, Hilton, Europcar. Articole citite
Verbatoria, sau despre identificarea abilităților native
/22.12.2025
Operând în peste 20 de țări din întreaga lume, Verbatoria este o rețea globală de centre specializate în testarea neurometrică și identificarea talentelor umane înnăscute.
Împărtășește cu ceilalți resursele și nu le ține doar pentru tine, aceasta ar fi ultima tendiță din lumea afacerilor, inclusiv cea a francizelor. Și, în scurt timp, s-a dovedit a fi profitabilă pentru toate părțile.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
Cele mai citite
O afacere care cucerește piața
/12.12.2025
Franciza Crazy Bubble, cu multitudinea ei de puncte de desfacere de pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Brandul Vitamix, cunoscut deja la nivel național pe piața suplimentelor alimentare, oferă noi oportunități de parteneriat prin lansarea propriului sistem de franciză.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start