O franciză ce trebuia inventată

Franciză inovativă într-un sector considerat intangibil
Franciză inovativă într-un sector considerat intangibil / Maison Magnifique s-a dezvoltat într-un domeniu în care toți credeau că nu mai este loc de nimic nou. Afacerile cu proprietăți prestigioase, de lux, oferă însă surprise și în vreme de criză
Luni
22.03.2021
Când credeam că nu mai poate fi inventat nimic în domeniul imobiliar, doi italieni au creat o franciză care se ocupă exclusiv de proprietăți de lux, într-o țară care pare, din acest punct de vedere, să nu fie afectată de pandemie
 

Creatorii Maison Magnifique, Matteo Stella și Andrea Galli, au avut experiențe de succes ca directori în mari companii. “Am început de la zero. Noi aveam experiență în vânzări. La un moment dat, am lăsat aceste activități și am trecut într-o zonă imobiliară de lux, care ni s-a părut promițătoare chiar și în perioada de criză. Primul pas a fost să ne afiliem unui brand internațional de profil, bine cunoscut în țara noastră, și să ne deschidem o agenție în Ferrara. Avantajul era că ne bazam pe un brand puternic și pe un know-how consolidat. La scurt timp, însă, ne-am dat seama că nu este afacerea pe care vroiam să o avem, spune Matteo Stella.

Ca urmare, cei doi parteneri reziliază contractul și trec la următoarea etapă: devin antreprenori și vor să își înființeze propria rețea. Așa s-a născut Maison Magnifique, un brand de imobiliare specializat în proprietăți de prestigiu, companie care acum caută francizați care să deschidă agenții în rețeaua de franciză.

Ne-am implicat pentru că am experimentat pe teren și ne-am dat seama că sectorul imobiliar de lux are oportunități semnificative. Compania noastră, Real Estate Solutions, a fost înființată în 2015 iar logo-ul Maison Magnifique a apărut în 2019. În tot acest timp, ne-am concentrat să aflăm ce vor oamenii și ce nu vor. Ne-am stabilit obiectivele și metoda de lucru. Ne-am definit propriul format de franciză într-un sector cu cifre importante. Cu partenerii noștri francizați facem instruire bazată pe rezultate, folosim metodologii eficiente și am abordat afacerea după dictonul Câștig-Câștig. Ne-am decis să creăm franciza la care am visat întotdeauna. Și asta am făcut ”, a adăugat acesta.

Un altfel de agent imobiliar

Matteo Stella și Andrea Galli spun că studiază permanent evoluția în această industrie. Amândoi au definit metodologia și formatul de afaceri astfel încât să fie favorabile atât clienților, cât și francizaților. Ei cred că au revoluționat modul de definire a imaginii unui proprietar de agenție imobiliară. “Suntem, în primul rând, antreprenori. Pe asta se bazează forța noastră și a partenerilor noștri”, a spus Galli.

Franciza Maison Magnifique urmărește trei tipuri de potențiali francizați. Primii sunt antreprenorii care doresc să își diversifice afacerea. Apoi, este vorba despre agenți imobiliari care lucrează deja și aspiră să devină antreprenori. În al treilea rând, este vorba despre oameni fără experiență anterioară în domeniu, dar care vor să facă afaceri și văd în această franciză un model de succes și nu ca pe o simplă slujbă independentă.

Agentul imobiliar își schimbă pielea

În viziunea celor doi, proprietarul unei francize marca Maison Magnifique trebuie să fie un antreprenor, să se concentreze asupra strategiei, a viziunii și să ajungă la o cifră de afaceri care să fie satisfăcătoare pentru întreaga echipă. El își dedică timpul selectării celor mai buni colaboratori și nu căutării de immobile, activitate care cade în sarcina agenților. “Condiția prealabilă a acestui model este metoda pe care am dezvoltat-o și rafinat-o de-a lugul anilor, care este determinată de formarea continuă a francizaților, dar și de analiza și evaluarea permanentă a rezultatelor. Mai presus de toate, știm ce avem de făcut ca să obținem rezultate și ca să ne îmbunătățim performanța”, a mai spus Stella. 


Ștefan Pricop
Business Development Manager